medicijnvragen?

Discussie in 'De lounge' gestart door blurry, 23 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blurry

blurry Fanatiek lid

14 jun 2008
    2.346
    0
    0
    amsterdam
    Jeetje Loopy, dat is inderdaad wel heavy. Ik heb ook een vader die zich graag overal mee bemoeit, dus ik weet een beetje hoe je je voelt.
    Om die reden alleen al zou ik persoonlijk zijn raad in de wind slaan en zeker niet met HCG beginnen als je er zelf niet achter staat.
    Als jij lekker in je vel zit zoals je bent, moet je je echt door niemand wijs laten maken dat het anders moet!
    Zeker bij dit soort injecties komen heel wat bijwerkingen kijken. Ik zou dat als belangrijkste argument geven mocht hij het niet eens met je zijn.
    Ik kan me ook niet voorstellen dat een arts dit zal voorschrijven als jij er niet zelf achter staat.
    Zolang je gezond eet en leeft zou hij zich niet druk moeten maken over hoe je eruit ziet. Zowiezo zou een vader zn dochter moeten nemen zoals ze is. Maar dit is natuurlijk mijn mening. Ik hoop dat je er nog goed over nadenkt voordat je zo'n stap wilt gaan wagen. Ik ben het helemaal met je eens dat dit geen 'normale' manier van doen is.
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
    Succes!

2. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Hoi Joyce,

Ik snap je goede bedoelingen wel, maar ik vind het gewoon gevaarlijk. Er zijn namelijk heel veel mensen die;
    a. geen volledige informatie geven (want wat maakt het nou uit dat ik middel x voor mijn jeukende teen gebruik, ik vraag nu iets over middel y voor mijn blaas)
    b. fouten maken in stofnamen.

Tja, en verder denk ik dat je met alle ervaring die je hebt, nog steeds assistente en geen apotheker bent. Ik heb ook een semi-zorgachtergrond, maar dat maakt me nog stees geen online deskundige ;)
    Niet persoonlijk bedoeld verder.

Als ik zelf vragen heb kan ik (net als iedereen) bij mijn huisarts terecht of anders bij mijn apotheker ;)

3. blurry

blurry Fanatiek lid

14 jun 2008
    2.346
    0
    0
    amsterdam
    San 79,

Als jij een 'zorg' achtergrond hebt weet je ook dat er zoiets bestaat als interactie of contra indicatie. En dat je dat ten alle tijden in je achterhoofd houdt als je iets verkoopt of adviseert.
    Nogmaals, ik zou nooit zomaar iets adviseren als ik er niet genoeg van af weet.
    Als je geen baat hebt bij mijn advies, ga dan fijn naar je huisarts en dan houden we het hierbij. Mensen die wel graag iets meer willen weten over hun medicatie kan ik dan serieus te woord staan.

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Het idee van het topic is opzich heel goed.
    Toch hebben wij (moderators en beheer) gezamelijk besloten het topic te sluiten.
    Als mensen informatie willen over medicijnen (en alles daar omheen) adviseren wij ze contact op te nemen met hun eigen huisarts of apotheker.

Groetjes Elmo

Deel Deze Pagina