Marktplaats frustratie nummer honderdzoveel

Discussie in 'De lounge' gestart door Yummy, 28 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Dit was echt de allerlaatste keer dat ik iets via marktplaats heb gekocht.
    Een nette advertentie, spelcomputer was zo goed als nieuw etc.

Prima, ik een goed bedrag geboden (50% van de nieuwprijs) en verkoper ging akkoord.
    Net een heel eind gereden om het op te halen (iets verder dan we eigenlijk wilden, maar ach..), het was een uur bij ons vandaan.

Nu thuis blijkt de spelcomputer het gewoon niet te doen. De console doet het wel maar verder niets. Heb net al nieuwe batterijen gekocht en een nieuwe adapter maar ook hiermee geeft hij geen enkele reactie. Ik weet zeker dat hij goed aangesloten is.

Kijk dat hij er absoluut niet "zo goed als nieuw" uitziet, dat maakt me niet zo heel veel uit. Alhoewel ik het niet netjes vind want hij is duidelijk niet zo goed als nieuw. Maar hij werkt gewoon echt niet grr :x

Ik baal hier zo van en heb gewoon echt geen zin om die kant weer helemaal op te rijden.

Wat zouden jullie in deze situatie doen?

2. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Eerlijk gezegd zou ik het ding niet mee genomen hebben zonder dat ik hem werkende gezien had... Maar daar heb je nu niks meer aan natuurlijk.
    Heb je de informatie etc nog van de verkoper? Zou iig contact opnemen met hem/haar en de zaak uitleggen. Wie weet deed hij het wel en is de verkoper zich van geen kwaad bewust (kleine kans maar nee heb je en ja kun je krijgen) En anders is hij/zij misschien bereid op vergoeding ofzo?

3. liebrando

liebrando Niet meer actief

Niet verkeerd bedoeld hoor maar waarom heb hem daar niet even getest voor je hem mee nam? Wij hebben een playstation 2 of 3 gehad weet niet eens meer haha.....afijn toen diegene hem kwam halen heeft ie hem eerst even getest of ie het wel deed. Kleine moeite om hem daarna af te koppelen. Snap ook niet dat zij dat niet gedaan hebben was wel zo netjes geweest. Dan wist je tenminste zeker dat ie goed was......

Ik was iniedergeval wel terug gegaan hoe ver ik ook moest rijden, ik wou me geld graag terug hebben. Zo goedkoop zijn die dingen nou ook weer niet en je betaalt voor iets wat het doet toch?

Succes!

4. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    zou idd ook eerst uitproberen en dan mee nemen.. maar goed daar heb je niks aan.. ;)
    zou bellen als ik een nummer had en anders mailen..

5. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik ben daar niet eens binnen geweest, ze liepen me al op het erf tegemoet zeg maar. Ik heb wel gevraagd of hij het deed en of alles erbij zat en ze zeiden dat dit zo was. Het waren overigens nette mensen hoor, geen ongure types ofzo.
    Ze vertelde ook dat de batterijen leeg waren maar dat hij het met nieuwe batterijen gewoon zou doen. Dus uitproberen gaat dan ook moeilijk denk ik? Er zat ook geen adapter bij.

Het is geen PS of WII hoor, het is een spelcomputer van V tech, de V smile motion. Het gaat ook maar om een bedrag van €35 maar het is voor mij meer een principe kwestie. Als ik vraag "doet hij het" en ik krijg als antwoord "ja" dan vind ik toch dat ik daar van uit mag gaan.

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ook al is het met jouw beste bedoeling, ik vind het wel een beetje naief. Zeker als als je ziet dat het niet zo goed als nieuw is en het wel bij de advertentie stond.

Ik zou als ik jou was toch even die mensen bellen/mailen en navraag doen.

7. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ja misschien naïef (ik koop namelijk ook niet zoveel via marktplaats) maar het is toch belachelijk dat je mensen niet meer kunt vertrouwen als je ze recht in hun gezicht iets vraagt? Dat is gewoon oplichten en liegen als je het mij vraagt.

8. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Weet iemand hier misschien of er ook een lampje gaat branden als de V tech motion aan is?
    We zijn nu vanalles aan het proberen maar helaas nog zonder resultaat..

9. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik zou die mensen bellen/mailen. Voor hetzelfde geld lag ie al eeuwen in de kast en dachten ze dat hij het gewoon deed. Ik weet niet hoe dat zit met spelcomputers (heb er geen), maar toen wij laatst de videorecorder na 3 jaar weer eens uitprobeerden, deed hij het ook niet. Terwijl hij het 3 jaar terug gewoon deed. Schijnt normaal te zijn als je een apparaat een tijd niet gebruikt.

Met andere woorden: je gaat er nu vanuit dat die mensen je opgelicht hebben, maar dat hoeft helemaal niet het geval te zijn.

10. jojo29

jojo29 Bekend lid

4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    kan je niet even google naar de gebruiksaanwijzing misschien heb je wel verkeerde baterijen dat heb ik ook wel eens dus geen goedkopere baterijen maar van duracel ik heb zo.n ding niet maar misschien even googlen en anders even bellen en vragen hoe of wat
    maar als ik iets verkoop dan check ik het zelf wel eerst even voordat ie het doet stel de koper komt en vraagt mag ik eens zien of ie het doet en hij doet het niet dan sta ik verschut.

dus ja of hij/zij wist er van of ze gingen er gewoon van uit dat ie het deed.

maar de volgende keer als je weer iets koopt van electra eerst even checken of ie het wel doet.

grjojo

11. jopa1000

jopa1000 Niet meer actief

Wij hebben ook een vtech motion: heb je gecheckt dat de afstandbediening op aan staat? (0nderop 1/A of 2/A ) standaard zetten wij hem op uit als we hem niet gebruiken (off) Het lampje moet idd branden als je verbinding hebt....

1/a is voor 1 console, daar moet hij op staan.

Succes, hoop dat het het nog doet. Alle soorten batterijen kunnen erin. Wij hebben al regelmatig gewisseld.

12. Duimelijn

Duimelijn Bekend lid

23 okt 2008
    532
    7
    18
    ver weg
    Oh getsie dat is balen zeg. Natuurlijk moet je mensen gewoon kunnen vertrouwen als ze zeggen dat tie het doet. Ik hoop echt voor je dat je hem alsnog aan de praat krijgt en idd anders ff een belletje naar die mensen voordat je het hele eind terug rijdt.Wie weet waren ze er zich wel niet bewust van dat hij het niet meer deed (hoewel je toch controleerd of iets het toch doet voor je het op marktplaats zet lijkt me)

13. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Nou het is ook belagelijk dat je niemand op hun woord kan vertrouwen maar je moest eens weten hoe slecht het er soms aan toe gaat via mp, en als je alleen al hier kijkt op dit forum dan zou je toch bijna moeten weten dat je eerst met je eigen ogen moet zien en testen. in mijn mail contact geef ik vaak ook aan dat ik eerst wil komen kijken en testen.

Ik hoop voor je dat hij gemaakt kan worden, maar denk niet dat hun er nog gehoor aan geven. misschien is het een kleinigheidje...

Deel Deze Pagina