medinose anti allergie apparaat en zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jinky, 23 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    Zo ver ik weet is deze vraag nog niet gesteld

Heeft er iemand ervaring met het MEDINOSE anti allergie apparaat?

Ik zit er aan te denken om het apparaat te kopen, omdat ik erg last van hooikoorts heb, maar kan het ook kwaad als je zwanger wilt worden of zwanger bent?

Ik hoop dat ik snel meer weet, want de hooikoorts tijd komt er weer aan en medicijnen tegen hooikoorts schijnt ook niet goed te zijn als je zwanger wilt worden of bent.
    Vorig jaar heb ik het wel zonder medicijnen proberen te doen, maar dat was erg moeilijk, ik heb er erg last van gehad.

Groetjes Jinky

2. Vraagtekentjes

Vraagtekentjes Actief lid

22 okt 2006
    233
    0
    0
    Hi Jinky,

Het apparaat dat je beschrijft zegt me niets, maar loop zelf bij de allergoloog. Heb ook last van oa hooikoorts (en nog een boekwerk meer aan allergieën haha) en zit met hetzelfde probleem. De meeste "moderne" anti-histaminica zijn niet geschikt voor zwanger worden en zijn en gevaarlijk voor de vrucht idd. Ik heb nu een medicijn dat al een stuk ouder is maar wel veilig tot 6 maanden zwanger gebruikt mag worden. Helaas hebben deze wel wat meer bijwerkingen en dan voornamelijk het slaperig effect (is bekend van deze groep meds). Ook loop ik bij een dietiste die mijn voedingsschema zo heeft aangepast dat ik veeeel minder allergenen binnenkrijg en dus minder stapel-reacties heb (bv én ui én hooikoorts, nu dus alleen last vd hooikoorts). Maar om de hooikoorts-maanden door te komen bestaat dus wel degelijk het 1 en ander, en wordt nog vergoed ook... Als je medinose app niet zou kunnen/mogen, kan ik de namen van mijn medicijnen wel opzoeken voor je! Succes :)

3. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    Ik zou het erg fijn vinden als je mij de namen van je medicijnen tegen hooikoorts wilt geven, die niet kwaad kunnen bij zwangerschap of zwanger willen worden

Ik slik zelf namelijk nu geen medicijnen tegen hooikoorts, terwijl ik ze echt nodig heb.
    Ik heb in de maand mei erg veel last van hooikoorts.

en zolang ik niet weet of de medinose apparaat kwaad kan bij zwangerschap ga ik het apparaat niet kopen.
    Het apparaat kost namenlijk 70 euro en dan is het wel zonde als je hem niet gebruikt.

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes Jinky

4. Vraagtekentjes

22 okt 2006
    233
    0
    0
    Ik ga het voor je opzoeken!
    Heb het nu niet bij de hand, tis namelijk nogal een lijstje haha... Ik kom er zsm op terug, je hoort van me!

5. Vraagtekentjes

22 okt 2006
    233
    0
    0
    Hi Jinky,
    Heb even gekeken en wat ik nu gebruik is

Beconase neusspray

Loratadine 10mg tabletten (algemeen tegen allergische reacties)
    (in bijsluiter staat overigens zeer voorzichtig te zijn met gebruik tijdens zw-schap ivm onbekende gevolgen)

Pulmicort (luchtweg-medicijnen)

Allergo-Comod oogdruppels(Waar ik dit over vond op apotheek.nl: De werkzame stof in Allergo-comod is cromoglicinezuur. Cromoglicinezuur is sinds 1967 internationaal op de markt. In oogdruppels is het zonder recept verkrijgbaar onder de merknamen Allerg-Abak, Allergo-comod, Opticrom, Prevalin, Vividrin en als het merkloze Cromoglicaat en Natriumcromoglicaat oogdruppels.)

Hiervoor heb ik andere tabletten gebruikt om jeuk enz tegen te gaan, die heten Promethazine. Deze mochten ook tot 6 maanden zw-schap maar dit is er 1 waar een gele sticker op zit. Ik viel dan ook rustig tijdens het eten in slaap! Ben erg gevoelig voor de bijwerkingen en deze werd je dus suf van :( . Ik moet er wel bij zeggen (ik weet namelijk niet hoe heftig jouw allergie is) dat ik eerst een desensibilisatie-kuur heb gevolgd dmv injecties en de klachten erg heftig blijven; functioneren dus ook lastig is. Zodra ik ook maar denk dat ik zonder kan kiep ik ze aan de kant want het is en blijft echt troep om te gebruiken en de gevolgen voor je kindje zijn niet helemaal duidelijk (vooral de tabletten blijken gevaarlijk te KUNNEN zijn)... Zou dus zeker goed overleggen en bekijken wat echt nodig is. Ik houd het hooikoortsbericht op weeronline goed in de gaten, vermijd plekken met veel gras enz en vertrek nooit zonder zonnebril, en eet geen dingen die de reactie kunnen verergeren int seizoen (appels enzo ivm kruisreacties) scheelt al een beetje!

Tjeempie, tis wel een heel verhaal geworden?! :( Hoop dat je wat wijzer bent en veel succes met snotteren :( .

6. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    Hoi vraagtekentjes,

Heel erg bedankt voor de informatie!
    Als ik het zo lees zitten er toch nog wel risico's aan het slikken van deze medicijnen.
    Jammer dat er niet iets is wat helemaal geen kwaad kan.
    Ik zal nog even uitzoeken hoe het met die medinose apparaat zit en dan laat ik je het nog wel weten.

Nogmaals bedankt en jij ook veel succes gewenst!

Groetjes Jinky

7. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    "Hiervoor heb ik andere tabletten gebruikt om jeuk enz tegen te gaan, die heten Promethazine. Deze mochten ook tot 6 maanden zw-schap maar dit is er 1 waar een gele sticker op zit."

Ik gebruik deze tabletjes altijd bij reisziekte; zijn toch die kleine blauwe pilletjes?
    Daar wordt je inderdaad goed suf van; ik maak meestal het grootste gedeelte van de reis niet mee; ben echt een paar uur weg.
    In Feb. heb ik ze voor het laatst gebruikt voor vakantie; toen was ik ook nog zwanger, maar had idd. van tevoren wel eerst naar de HA gebeld om te overleggen.

Ik zou ze zelf tijdens zwangerschap verder niet willen gebruiken tegen hooikoorts-klachten; aangezien een zwangere vrouw meestal al flink moe is...... Dan kom je met Promethazine de hele dag je nest niet meer uit, haha... :D :)

8. bebe29

bebe29 Actief lid

26 sep 2006
    112
    0
    0
    brabant
    Hoi,

Ik heb dat apparaatje zelf ook en volgens mij kan het geen kwaad, omdat het via licht (infrarood) werkt en niet met medicijnen.
    Ik kan het alleen niet voor je opzoeken, want ik heb de gebruikaanwijzing inmiddels niet meer.
    Misschien is de gebruiksaanwijzing te vinden op internet?

Succes!

9. bebe29

bebe29 Actief lid

26 sep 2006
    112
    0
    0
    brabant
    oh het werkt trouwens wel goed!

10. stef82

stef82 Actief lid

6 nov 2006
    298
    0
    0
    xyzal werkt ook goed en heeft bijna geen slaperige bijwerkingen. Het wordt ook gebruikt bij kinderen onder de 6 jaar dus is ook erg veilig spul. Misschien eens navragen als ik jullie was..

xx

11. Vraagtekentjes

22 okt 2006
    233
    0
    0
    Ow! Wist niet dat Xyzal ook mag! Zeker het navragen waard dus... Voor mij niet dan helaas, heb echt álles al geprobeerd maar bijna nix werkt goed bij mij *grrrrr*... Op apotheek.nl kun je op geneesmiddelen klikken, staat ook alfabt bij voor aandoeningen en verschijnt er zo een hele lijst met middelen en acties te nemen om klachten te voorkomen, staan ook de bijsluiters bij. Maar ik blijf erbij dat je beter zo min mogelijk kunt gebruiken hoor, alleen ik weet hoe vervelend de klachten zijn...
    Succes!

12. Renate007

Renate007 Actief lid

17 mrt 2007
    490
    0
    0
    Ik ken het probleem.
    Ook ik heb verschillende allergieen, wat erg lastig is, kan zelf bepaald fruit niet eten, omdat ik dan opzwel en jeuk krijg.
    Ik gebruik ook xyzal en dat helpt bij mij ook redelijk goed, ik heb hier de tletjes van, maar ook heb ik nog als extra als de tabletjes niet meer helpen een neusspray en oogdruppels bij.
    Ik wil heel graag zwanger worden, maar ik probeer het toch zo min mogelijk te gebruiken, het is toch allemaal chemisch spul wat je lichaam in komt, lijkt mij.

Waar kan je dat apparaatje kopen, ik ken het niet.

En werkt het echt goed?

13. Vraagtekentjes

22 okt 2006
    233
    0
    0
    Nou, had nooit van het apparaatje gehoord, maar toevallig staat het in de Kruidvat-folder van deze week (ergens achterin op de rechterpagina geloof ik)! Voor 69,95 met niet goed geld terug garantie!
    Word er wel nieuwsgierig van eigenlijk...

14. bebe29

bebe29 Actief lid

26 sep 2006
    112
    0
    0
    brabant
    Ik gebruik het al 3 jaar. Werkt dus prima!

15. Vraagtekentjes

22 okt 2006
    233
    0
    0
    Wat ik me alleen afvraag; tegen welke klachten precies helpt het? Want histamine veroorzaakt bij mij voornamelijk jeuk (heeeeeeel veeeeeel jeuk grr) op rug armen benen gezicht en allerlei soorten uitslag. Neus en ogen zijn wel redelijk simpel te behandelen maar kan van het apparaat niet veel info vinden... Wie weet dat?

16. EKMBeukers

EKMBeukers Nieuw lid

26 apr 2007
    1
    0
    0
    arts
    Neusspray's met chromoglycaat zijn, voorzover bekend en juist gebruikt, niet schadelijk voor het ongeboren kind.
    Overleg dit met je huisarts

17. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Ik heb die medinose gisteren aangeschaft. Er staat niks in over contra-indicaties.
    Ik heb m nu 3 keer gebruikt en krijg een nieskriebel van die dingen in mn neus. Moest m gisteren de eerste keer 3keer er uit halen omdat ik moest niezen. Vandaag ging het al iets beter. Hoop dathet helpt, want wordt gek van de zere ogen en het kriebelen in mn neus.

18. bebe29

bebe29 Actief lid

26 sep 2006
    112
    0
    0
    brabant
    Ja, heb ik ook altijd de eerste paar keer. Gewoon volhouden wordt vanzelf beter.

19. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    wel komisch die roodverlichte neus. Kan zo voor de slee van de kerstman :)

20. Suuzje

Suuzje Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.024
    0
    36
    Je zou ook eens bij de huisarts kunnen vragen voor een immuniteitskuur. Ben ik ook mee bezig, en heb inmiddels een stuk minder last van de hooikoorts. Omdat ik al bezig was met de kuur voordat we begonnen met zwanger worden kan het geen kwaad. Toen ik ermee begon was nog niet duidelijk of het starten tijdens een zwangerschap kwaad kon. Misschien nu inmiddels wel.
    Er bestaan bij mijn weten ook verschillende soorten.

Deel Deze Pagina