Ongesteld/bloedverlies na terugplaatsing

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Journey18, 24 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Journey18

Journey18 Actief lid

27 apr 2015
    134
    46
    28
    NULL
    NULL
    hallo iedereen,

Heb sinds donderdag het hele internet gelezen in Nederlands en Engels, maar wil het toch even zelf vragen.

Ik heb maandag een verse TP gehad. ICSI in korte schema en gebruik utrogestan. Donderdag kreeg ik bloedverlies. Dat is al op dag 3 na TP. Bizar snel, maar ik dacht eerst innestelingsbloeding. Heb ik eerder nooit gehad, maar was niet gelijk ongerust. Maar nu 4 dagen later heb ik nog steeds bloedverlies en het lijkt meer te worden :( wel nog steeds lichtroze. Heb gisteren het ziekenhuis gesproken. De verpleegkundige zegt dat het niet positief klinkt, maar bolletjes blijven gebruiken en testdatum afwachten.

Ik ga er vanuit dat de poging is mislukt :( maar nu mijn vraag wie o wie is ook zo snel al ongesteld geworden?

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hoe oud was het embryo bij tp? 3 of 5 dagen?
    Ik zou de volgende poging vragen om naast de utrogestan ook 3x pregnyl te spuiten na tp. Testen moet dan wel middels bloedtesten. Vind het voor deze poging ook niet goed klinken maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Sterkte.

3. Journey18

Journey18 Actief lid

27 apr 2015
    134
    46
    28
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor je reactie. Het embryo was 3 dagen oud. Ik ben inmiddels ‘gewoon’ ongesteld sinds vandaag.

Ik ga dat van pregnyl zeker even navragen. Ik heb deze poging voor het eerst rekovelle Ipv gonal f en cetrotide i.p.v. decapeptyl gespoten. Zgn om overstimulatie te voorkomen, maar had uiteindelijk toch 17 eicellen. Heb in totaal 9 dagen gestimuleerd. Is niet veel.

Ik begin dus te denken dat het misschien door die medicijnen komt dat ik dit x zo snel ongesteld ben geworden. En misschien reageert Mn lichaam wel zo omdat alles (te) snel is gegaan. Heb namelijk ook de pil niet gebruikt.

Heb ook voor de punctie 2 x decapeptyl moeten spuiten i.p.v. ovitrelle. Kortom ik begin allerlei dingen te bedenken waardoor het kan komen. Pfff kan niet wachten tot het evaluatiegesprek met de arts.

4. Journey18

Journey18 Actief lid

27 apr 2015
    134
    46
    28
    NULL
    NULL
    En wat doet de pregnyl dan eigenlijk? Is dat beter dan utrogestan of.. wat is het verschil?

5. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Pregnyl doet je lichaam dan denken dat er een zwangerschap is, waardoor het meehelpt het baarmoeder slijmvlies in stand te houden. Ik gebruikte het samen met utrogestan. Spoot dag van tp, dag 3 na tp en dan 6 na tp 5000eh pregnyl bij de verse tp.
    Bij cryo's alleen utrogestan gebruikt.

Wat balen dat je zo vroeg ongesteld bent geworden zeg!

6. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.341
    8.344
    113
    Amsterdam
    Balen en eigenlijk heel gek dat hey zo snel kwam.
    Als ik lees dat je 17 eicellen had gaan ze je ook geen pregnyl erna laten spuiten omdat je dan een zeer hoog risico hebt op overstimulatie. Alleen met lagere hoeveelheid doen ze dat zo rond de 10.
    Ik zou al je vragen met je arts bespreken kijken wat voor verklaring zij kunnen geven.

7. Journey18

Journey18 Actief lid

27 apr 2015
    134
    46
    28
    NULL
    NULL
    Ik ga dit zeker meenemen, maar wat @Siepie85 zegt, heb ik idd ook gelezen. Denk niet dat ik dat krijg. Heb ook drie keer bloed moeten laten prikken wegens mogelijke overstimulatie.

Ik weet nog niet of er cryo's over zijn, maar ik wil - evt. bij een volgende cryo TP - weer vragen om utrogestan. Eerder gevraagd, maar toen kreeg ik het niet omdat de dikte van het baarmoeder slijmvlies was hoe het moest zijn.

8. Journey18

Journey18 Actief lid

27 apr 2015
    134
    46
    28
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook gek. Het komt volgens mij ook niet heel vaak voor. Maar verpleegkundigen en artsen zeggen maar steeds dat 'alles kan'. Daar kom je ook niet heel ver mee.

Ik heb idd alle vragen opgeschreven. Duurt nog wel even tot ik een gesprek heb.

9. Ila

Ila Fanatiek lid

30 aug 2017
    1.237
    989
    113
    Vrouw
    Bij een cryo terugplaatsing kun je natuurlijk wel vragen om de extra Pregnyl en utro zou ik zeker ook aankaarten en doorzetten. Artsen staan er vaak niet open voor als je bms idd goed is, maar toch lees ik genoeg verhalen van vrouwen die het wel kregen (al dan niet via de huisarts als extra mogelijkheid).

Journey18 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina