Medisch Centrum Kinderwens

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door sylcor, 25 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    Rubiootje, wat klote voor jullie zeg! Wat een teleurstelling~.
    maar fijn dat jullie nu weer gestart zijn, hoe gaat het met de eitjes? Hebben ze er zin in?

Juulzon, voor jullie ook alweer een teleurstelling! Balen balen balen...Hoe is het met jou eitje(s)?

Dames ik blijf doorduimen voor jullie! En hoop van harte dat jullie mij snel zullen volgen en we alsnog samen zwanger zijn!!

Met mij gaat het goed. Ben ontzettend moe, ga regelmatig om 21uur al naar bed en val op me werk zowat in slaap smiddags...
    Verder geen kwaaltjes....
    Vanmiddag een scooterongelukje gehad. Een auto ging rechts toen ik rechtdoor ging en hij mij niet zag. Mijn knieen en enkel zijn stuk, mijn schoenen en spijkerbroek. Uiteraard mijn scooter helemaal beschadigd en mijn stuur staat giga scheef en mijn remhendel staat zowat achterste voren..
    Ben nu dus druk bezig met bonnetjes zoeken en formuliertje invullen

2. rubiootje

rubiootje Actief lid

22 okt 2008
    208
    0
    0
    Sylcor: Jeetje, was je niet geschrokken met het scooterongeluk? Gelukkig is het nog redelijk goed afgelopen. (afgezien van je knie, enkel, kleding en scooter). Gelukkig heb je geen stuur in je buik gehad ofzo......pff.
    Tja, die moeheid. Kan mij dat ook nog goed herinneren. Na de eerste drie maanden wordt het gelukkig wel wat minder. Je kleintje is nu hard zijn / haar best aan het doen om lekker goed te groeien.

Juulzon: Ga voor je duimen dat de FM voor zondag goed is en dat er een mooit eitje aan het groeien is.

Hopefull: Hoe is het met jou?

Ik heb morgen de eerste FM. Ben benieuwd. De eerste 2 pogingen (inclusief de poging waaruit mijn zoontje is voortgekomen) verliepen toen erg voorspoedig. Toen werd na de eerste FM al direct de punctie 2 dagen later ingepland. De laatste keer groeiden (in aantal en grootte) niet zo heel voorspoedig. Het duurde toen ook een stuk langer voordat ik de punctie kreeg.
    Moet nu wel iets meer eenheden spuiten, dus ben gewoon erg benieuwd hoe het er morgen voor staat. Voel wel mijn eierstokken rammelen, zeg maar. (ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven, hi, hii).

Liefs

3. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Syclor, pfffff da's ook schrikken... Sommige mensen en het verkeer.... Ben blij dat er nix met je buikje is!!! Doe maar rustig aan.

Rubiootje, spannend weer hé... Hoeveel ICSI's krijg je tegoed vd verzekering?

Zondag, dag 9, mijn 1e FM. Hoop zo op mooie eggies!!!

Liefs!!!!

4. Duivinnetje

Duivinnetje Bekend lid

22 nov 2009
    929
    0
    0
    Heyyy meis, zover ik (nog) op de hoogte ben....krijg je 3 behandelingen vergoed van het ziekenfonds!
    Daarna moet je zelf bekostigen.....

Liefs Duivinnetje :)

5. rubiootje

rubiootje Actief lid

22 okt 2008
    208
    0
    0
    Ja, dat klopt. Je krijgt drie pogingen vergoed, tenzij je een doorgaande zwangerschap heb gehad. (12 weken of langer). Dan komt de teller weer op nul te staan. Ik ben zwanger geraakt na Icsi van onze kleine man. Daarna kreeg ik gewoon weer drie volle pogingen, waarvan deze dus de laatste vergoede poging is. Hebben wel al afgesproken dat wij eventueel bereid zijn om een vierde poging zelf te betalen, maar hopen niet dat het nodig is. Mocht het wel nodig zijn, stappen wij over naar het buitenland omdat de technieken daar wat verder ontwikkeld zijn.

Vandaag de eerste FM. Er groeiden 9 eitjes goed. Dat is voor mijn doen best goedl, want ik heb maar 1 eierstok die meerdere eitjes produceert. Aan de rechterzijde heb ik ooit een grote cyste gehad die operatief is verwijderd. Sindsdien groeit er gewoon 1 eitje, ook met hormonen. Dus nu 8 eitjes aan de ene zijde en 1 eitje aan de andere. Daarnaast mogeljk nog wat hele kleintje, die niet geteld zijn. Maandag heb ik nog een echo en volgens de arts zou mogelijk woensdag of donderdag de punctie gaan plaats vinden. Mogelijk dat die hele kleintjes dan ook nog wat bijtrekken. (was vorige keren ook)Heb nu alleen sinds de echo ineens wat bloedverlies gekregen. Dat heb ik nog nooit eerder gehad. Is niet veel, maar wel aanwezig. wacht het maar even af en anders ga ik morgen wel ff bellen.

Liefs,

6. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Juulzon: jeetje meis, weer niet gelukt.
    Ik ga duimen dat deze ronde gaat lukken!

@Sylcor: jeetje wat eng!
    Doe maar voorzichtig.

@Rubiootje: wat goed zeg, 9 eitjes!
    Ik hoop dat ze allemaal goed doorgroeien en er misschien nog een paar kleintjes meekomen.

@All: ik ben vanavond bij de HAP geweest.
    Had al de hele week krampen/steken en vandaag ineens (fel)geel slijm verlies.
    De dokter was echt een botte boer.
    Hij heeft in mn buik gedrukt en geluisterd met zo'n ding waarmee ze naar je longen luisteren (geen idee waarom)
    Volgens hem zijn het gewone steken die iedereen kan krijgen.
    Het zou niet buiten de baarmoeder zitten, want dan had het duwen pijn moeten doen.
    En dan had ik bloed moeten verliezen.
    Kon volgens hem gerust gaan slapen.

Niet dus...
    Ik ga morgenochtend het MCK bellen.
    Denk niet dat ik eerder een echo krijg, maar hoop dat ze mij op een vriendelijkere manier gerust kunnen stellen.
    Dat zou al een hoop schelen denk.
    Het verschil tussen ziekenhuis en kliniek werd me weer even heeeeeel duidelijk!

Maar pfff ben zo bang he :(
    Zo bang dat het mis is.

Liefs

7. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Rubiootje, hopelijk maandag nog meer goede eitjes te zien...!! Duim voor je!

Dreamer: Jeetje, wat vreemd, wat naar. Zou zeker bellen morgen. Hoop dat het niks ernstigs is... Houd ons op de hoogte. Ik morgen FM. Had tot donderdag / vrijdag nog lichtbruinrozig verlies. Vandaag alweer wittig verlies ?! En mijn darmen rommelen al een week. Reageer raar deze ronde. Ben benieuwd of de echo wat laat zien!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

8. rubiootje

rubiootje Actief lid

22 okt 2008
    208
    0
    0
    Dreamer: Gewoon ff MCK bellen, hoor!! Mischien kan je er zelfs wel even terecht. Toen ik net een paar dagen had ontdekt zwanger te zijn van mijn zoontje, had ik ook heel veel buikpijn. Ik had ze toen gebeld en mocht toen langs komen. Via een echo konden zij mij toen gerust stellen. (bleek een verlate overstimulatie te hebben, komt wel vaker voor door een zwangerschap).
    Ga voor je duimen dat ze je gerust kunnen stellen!

Liefs

9. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Heb gebeld, maar ben nog niet gerust gesteld.
    Moet de echo van dinsdag afwachten.
    Geel slijm was niet erg.
    Ik moest bellen als ik zou gaan bloeden.
    Dus nu nog 2 hele lange nachten wachten...

Heb vandaag erg veel krampen.
    Ben echt bang voor een mk of ma.
    Kijk ook niet meer uit naar de echo, zie er alleen nog maar tegenop :(
    Hoop met heel mn hart dat alles goed gaat met de beeb.

Liefs

10. rubiootje

rubiootje Actief lid

22 okt 2008
    208
    0
    0
    Dreamer: Jeetje, wat kl@....
    Ga heel hard voor je duimen dat wel alles in orde is!!
    Heel veel sterkte en succes!!!

Liefs

11. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    Dreamer hoe was de echo? Ik hoop dat alles goed was

Liefs...

12. rubiootje

rubiootje Actief lid

22 okt 2008
    208
    0
    0
    Dreamer, zit ook nog steeds mee te hopen dat alles in orde is. Hoe was de echo?

Liefs

13. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    De echo was goed :D
    Babbel leeft!
    De arts had maar zelden zo'n duidelijke hartaktie gezien bij dit termijn.
    Echt super dus!

Nu hebben we vrijdag 13 augustus de 2e echo daar.
    Dan met onze eigen arts om alles met haar af te kunnen sluiten.
    We zijn dan precies 11 weken.
    En als alles goed is gaan we het dat weekend vertellen aan onze familie!

Nog 23 dagen...

@Hopefull: als het goed is ben je nu druk aan het wandelen!
    Hoop dat je het uit kan lopen.

@Rubio: hoe staat het met je eitjes?
    Zijn er al meer bijgekomen?

Liefs Dreamer

14. rubiootje

rubiootje Actief lid

22 okt 2008
    208
    0
    0
    Dreamer, wat een heerlijk nieuws!!!! Wat zal je opgelucht zijn!!!! Ga er lekker van genieten, meid!!!!
    Hebben jullie al enig idee, hoe jullie de familie hiervan op de hoogte gaan brengen? Gewoon vertellen of middels echofotootje oid?

Vandaag de derde FM medting gehad. De arts wilde nog met de andere artsen overleggen of ik vrijdag of zaterdag ingepland moest gaan worden voor de punctie. Zou dan vandaad teruggebeld gaan worden. Heb alleen nog steeds niets gehoord........zucht. Ga ze anders straks maar even bellen.

Liefs

15. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    dreamer wat fijn dat het hartje klopte!!
    Ik hoop zo dat onze Tjop tjop (zo noemt mn ventje hem...) het ook goed doet..
    Heb al een tijdje bloedverlies, maar inlegkruisje per dg zeg maar en ook niet echt vol..Heb een lange slijmsliert (sorry) zaterdag gehad. Maandag en dinsdag niks...Dus vanmorgen niks ingedaan en lkekker gaan werken. rond een uur of 4 naar de wc gegaan en mijn stirng en legging zat redelijk vol...ik schrok me dood.
    Maar ja het MCK zegt zolang het geen maandverbanden vol is en geen krampen heb het wel goed zal zitten.
    Heb alleen een beetje buikpijn gehad vandaag.
    Net met plassen nog een drupje bloed erbij maar met afvegen weer niks, in mn verbandje zit ook nog steeds niks...
    Pfffffffffff deze dagen zijn killing...maar nog een week wachten op de 1e echo...zal blij zijn als het zover is...

Spannend Rubiootje, eind deze week misschien de punctie...
    Hebben ze al gebeld? Of jij hun?

Liefs...

16. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ohhh wat eng Sylcor!
    Het hoeft idd niets te betekenen, maar ik zou gek worden van angst volgens mij.
    Waarom mag je niet eerder op echo komen dan?
    Sterkte met wachten!

Rubio, heb je al iets gehoord?
    Spannend hoor, sowieso deze week de punctie!

We gaan het op een hele speciale manier vertellen.
    Wil ik hier niet vertellen ivm herkenbaarheid.
    Wil het achteraf wel via pb vertellen.

Liefs

17. rubiootje

rubiootje Actief lid

22 okt 2008
    208
    0
    0
    Sylcor: Het kan nog wat oud innestelingsbloed zijn. Een vriendin van mij heeft tot circa 10 weken zwangerschap wat bloedverlies gehad terwijl alles helemaal in orde was.

Dreamer: Wel laten weten, hoor heo jullie het hebben verteld.

Hier gaat de punctie aankomende vrijdagochtend plaats vinden. Werd uiteindelijk na 17.00 uur gebeld door de arts. Vanavond om 23.15 uur de pregnyl en dat maar (psychisch) voorbereiden op de punctie. Zie er best wel een beetje tegen op, maar daar heeft iedereen altijd wel een beetje last van. Ben allang blij dat de punctie vrijdag gaat plaats vinden.
    Hou jullie wel ff op de hoogte.

Liefs,

18. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    ja zit ook goed in de angst, maar aan de andere kant...er zijn veel vrouwen die bloedden tijdens de zwangerschap.

De vorige keer zei ze dat het geen zin heeft omdat het nog heel klein is en als het echt fout is moet het er toch uit en kunnen het niet stoppen. Is wel wat voor te zeggen maar hoor ook mensen die met 5 of 6 wkn wel al voor een echo gingen..

Spannend de punctie! Kan de mijne nog erg goed herinneren...
    Sterkte!! En hou ons op de hoogte!!!

19. rubiootje

rubiootje Actief lid

22 okt 2008
    208
    0
    0
    Sylcor: kan mij jouw angst heel goed voorstellen! Jammer dat MCK je niet eerder laat komen. Het is inderdaad wel zo dat je bij 5 a 6 weken zwangerschap nog niet altijd een kloppend hartje kan zien op de echo. Vandaar dat zij vaak dan langer wachte, maar toch! Neem aan dat zij met bloedonderzoek toch ook kunnen zien of alles wel in orde is?
    Hoe lang moet je nog wachten voordat je de eerste echo krijgt? Je zal het vast al ergens geschreven hebben, maar het is mij even ontschoten. Dat wachten is zooo killing! Ga je dan ook heel veel sterkte wensen en voor je duimen op een goede echo.

Liefs

20. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Syclor, ik duim keihard voor je meis! Ik had hetzelfde als jij :( en heb toen nog een testje gedaan... Deze was toen lichter dan de vorigen en dat zei mij genoeg.... Je moet je maar bedenken dat een mk veel minder vaak voorkomt dan dat het goed gaat. Bij jou gaat het gewoon goed!

Dreamer, ben ook erg benieuwd hoe je het gaat vertellen. PB je mij ook tegen die tijd :) ?

Rubiootje, Pregnyl zetten goed gegaan? Duim voor mooie eitjes meis!

Egootje: mijn eitjes waren zondag - dg 9 - dus 9 en 13 mm... Ze hoopte dat die van 9 nog mee zou gaan doen. Dus ik hoopvol (op my birthday... hiep hiep hoera...) op dindag voor de 2e echo (dag 11)... 11 mm en 14 mm... Reageer niet echt goed op de Puregon (75 eh). Morgen weer. hoop ZO op een grootgenoeg ei...

Hou jullie op de hoogte!

Liefzzzzz! Juul

Deel Deze Pagina