Hey Hey, Wat super! Eindelijk..........en wat spannend! Hoe vond je het om jezelf te prikken? Blijf je via het forum volgen. Hou je ons op de hoogte? Ik ga trouwens een maandje later starten. Had het de laatste tijd erg druk gehad en vond mijzelf niet goed uitgerust genoeg om te beginnen. Gelukkig heb ik een superregelmatige cyclus dus over drie en halve week ga ik er weer voor. Enne....dan ben jij ook alweer een heel stuk verder. Ga voor je duimen op een succesvolle ronde! Liefs
Hoi, Dank je wel!! Ja het was wel een beetje eng....Maar mijn ventje heeft hem gezet en ging eigenlijk wel goed. Hij voelde een beetje taai met inbrengen zeg maar. Maar het leegspuiten heb ik niet gevoeld. De spuit er uithalen was wel iets gevoelig, mijn huid ging mee haha. Ach ja je moet ook ff wennen, was super zenuwachtig. Daarna een beetje branderig maar voel er nu helemaal niks meer van. het is me dus uiteindelijk onwijs meegevallen...op naar de volgende spuit haha. Jammer dat we niet samen starten, maar als je zelf voelt dat je er nog niet klaar voor bent moet je het niet doen... Nog even 3 weekjes lekker bijkomen en dan er tegenaan! Ik hoop dat ik dan een beetje wat hoe het is gegaan... Uiteraard hou ik via dit topic onze belevingen bij!! Kus
Zo weer even een updatetje.... Ben inmiddels al een week aan het spuiten en moet zeggen dat het me erg goed afgaat. Al gaat de decapeptyl wat lastiger....die blijft halverwege steken en als ik hem dan doorduw dan doet dat best zeer. De puregon geeft helemaal geen klachten! Heb maar 1 bijwerking en dat is constant hoofdpijn....heel vervelend, maar vind dat ik niet mag klagen haha. Vanmorgen de 1e FM gehad en dr. deen was super tevreden. Er zater er een heleboel maar waar nog klein, wat hoort op dag 7 dus helemaal goed. Dinsdag moet ik weer..... kus
Hoi Sylor, Ik mocht vandaag er weer naar toe voor een derde follikelmeting. Woensdag heb ik de punctie er zitten 13 follikels dus ik ben héél tevreden. Wij gaan voor icsi omdat er vorige keer maar 1 bevruchting was, duimen dat het er dit keer meer zijn! Wat is het mooi geworden hè? Ze zijn er erg op vooruit gegaan, we kunnen nu tenminste normaal parkeren en er is nu ruimte zat in de wachtkamer! Wat vervelend dat je zo'n hoofdpijn hebt. Ik vind het de vervelendste bijwerking. Vorige keer had ik dat ook en migraine daar ben ik heel gevoelig voor omdat ik dat van mezelf ook al heb. Dit keer heb ik van alles, moe, misselijk, huilbuien maar geen migraine nog dus ik vind ook dat ik niet mag klagen. Succes morgen en met het spuiten nog! Liefs...
Hoi hoi, ooooh spannend de punctie....ik heb morgen dus echo 2....en we denken dat we met pasen de eieren gaan rapen haha. Moet goed gaan dan toch? Wij doen ook icsi omdat ivf niet gaat ivm de zaadjes die alleen op hun eigen plek bewegen en dus niet in de eitjes kunnen kruipen. Ja het is zeker mooi geworden daar!! Moest wel enorm zoeken naar de prullenbakken haha. En inderdaad gewoon lekker parkeren en niet zoeken. Nou moe misselijk en huilbuien is ook niet niks hoor, maar helaas we mogen niet klagen haha Het is allemaal voor een goed doel. Wil je heel veel succes wensen bij je punctie! Wil uiteraard je verhaaltje wel horen... Liefs
Weet je zeker dat je het verslag van de punctie wil? Vorige keer was het niet echt prettig Ik had toen ook mevr. Deen en zaterdag met de echo had ik weer mevr. Deen dus toen heb ik gelijk gevraagd of ik de volgende keer meer morfine kon krijgen. Ze wist het nog precies dus dat was geen probleem. Ik denk dat mijn lijf slecht reageerd op de morfine want je hoort ook verhalen van meiden die het niet eens meer precies weten. Ik hoop dat het dit keer beter gaat. Maar ik zie er nog niet zo erg tegenop dus dat valt mee. haha.... de prullenbakken zoeken, ja die hebben ze goed verstopt hè? terwijl het er best groot op staat. Maar dan moet je er wel dichtbij zijn Ik hoop dat je een paar mooie paas-eitjes hebt. Een paar roze en blauwe. Ik krijg ze net voor de paas weer terug (zaterdag) dus dan hoop ik ook op een roze en een blauwe! We hebben nu mogen kiezen voor 2 embryo's dus we kunnen van allebei wat. Dat zou leuk zijn!
Helaas......er is maar 1 ei van 13mm de rest is nog net zo klein als zondag. Ik baal er goed van! ik moet nu de medicijnen verhogen naar 100 en dan hopen dat de kleintjes ook nog mee gaan doen, maar die kans is klein. Vrijdag krijg ik een echo en hoop zo dat ze dan groot zijn dat we alsnog een punctie kunnen plannen. Haha ik wil de verhalen wel horen hoor. Ben helemaal niet gevoelig voor dat soort dingen. Net als verschrikkelijke bevallingen, heb in de kraamzorg een heleboel bevallingen gezien en ze waren echt niet allemaal zo erg.... Dus kom maar op.....
De kleintjes kunnen nog heel goed mee gaan groeien hoor! een vriendin van mij had ook eerst maar 2 follikels, toen 4 misschien 6 en toen met de punctie 11 eitjes! Zeker als je nu meer mag gaan spuiten, hoeveel spoot je eerst dan? Ik zal heel hard voor je duimen dat ze hard gaan groeien! fijn dat je je niets van alle verhalen aantrekt, ik ook niet hoor en had ook juist veel goede verhalen gehoord over morfine in een infuus dus ging er vorige keer met een gerust hart naar toe. Pas 's morgens voor de punctie stierf ik het af van de zenuwen . Toen ik bijna aan de beurt was en ze het infuus aan het plaatsen waren hoorde ik mijn voorganger gillen, dat was niet erg goed voor mijn gemoedstoestand Later zei ze nog dat het wel mee viel, maar dat was toen niet erg geloofwaardig. Je hoort morgen hoe het deze keer ging, het moet minder pijn doen dan de vorige keer met meer morfine dus het kan alleen maar meevallen. liefs...
oh okee....fijn om te horen, zat weer even in een dipje... Nou ja dan hopen we daar maar op. Ik spoot 75 dus niet echt heel veel verschil. Zij net nog tegen mijn ventje, zal ik 150 spuiten wil gewoon dat ze groeien, maar heb me maar netjes aan de regels gehouden haha. Ik wil je heel veel succes wensen voor morgen!!! Liefs....
Hoi lieve meiden, Lees af en toe met jullie mee... Zit ook bij het MCK, alleen 'nog' voor de IUI.... (3e deze ronde). We zijn ook alweer een tijdje bezig... We proberen het vanaf mijn 30e op de natuurlijke manier, maar toen het in december 2008 nog niet raak was, zijn we in januari doorverwezen naar de gyn - ad clomid gezet, maar na 11 mnd proberen naar MCK gegaan. Daar ad puregon en pregnyl gezet en IUI... Was vol goede moed de 1e en 2e ronde, maar voor deze 3e ronde moest ik weer even kracht zien te vinden.... Dus kan me heeeeel goed voorstellen dat jullie dat bij IVF en ICSI helemaal hebben. Hoop dat jullie gauw zwanger worden meiden! Kom af en toe meekletsen als jullie het goed vinden! Dikke knuffel, Juulz PS Ben nu nu 33, word in juli 34. Wat is jullie leeftijd?
Hoi meiden, Juulzon, tuurlijk kom je lekker meekletsen. Gezellig hier even snel een kopietje uit mijn weblog, want ik ga weer gauw op de bank liggen! 13 Eitjes zijn er gevonden!! Joehoe!! dat is een superscore!! We zijn er natuurlijk super blij mee. Heb ik die rotpunctie tenminste niet voor niets ondergaan. Ik heb nu iets meer morfine gekregen en het was dan ook wel iets beter te doen, maar het blijft echt super pijnlijk. Nu had ik wel gelijk nog een zetpil tegen de pijn gekregen dus toen die ging werken werd de napijn wel gelijk minder. Nu lekker de rest van de dag op de bank liggen, want als ik lig is het het beste te doen. We hadden ook nog een gesprekje met de arts over de terug plaatsing. Zij wist te vertellen dat we vorige keer een slecht embryo hadden en dat daarom de kans op zwangerschap vorige keer niet zo groot was. Wij wisten niet beter dan dat het een goed embryo was. Nu hebben we inprincipe afgesproken dat als we top-embryo's hebben ze er één terug plaatsen en als ze net als de vorige keer zijn, dat we er dan twee terug krijgen. Dit kunnen we dus zaterdag met de terugplaatsing overleggen. Wat ook wel fijn is want dan weten we ook hoeveel cryo's er zijn en kunnen we dus een betere keus maken. Vrijdag worden we gebeld over de terug plaatsing en hopenlijk met goed nieuws over het aantal embryo's! Spannend!
Hoi hoi, Wat super zeg 13 eitjes! Nu hopen dat ze ook embryootjes worden! Heb je nu toevallig al iets gehoord? Heb je nog last van de punctie of helemaal niet? Voor mij is vandaag besloten om deze poging te stoppen. Helaas had ik nog steeds maar 1 ei van 19mm en de rest kleintjes. moet vanaaf wel de pregnyl zetten zodat hij springt en ik snel ongesteld wordt. gebruikelijk is het dan om een cyclus over te slaan. Aangezien ik zelf geen cyclus heb zou ik dan weer aan de pil moeten, maar dat wil ik eigenlijk echt niet, heb me daar zo rot gevoeld 3 weken lang. Als ik geen keus heb moet het hoor, maar misschien is er een andere optie. Woensdag wordt ik gebeld door dokter deen en hoop ik meer te horen.....
Hoi, Ja ik werd vanmorgen gebeld. Er zijn 8 embryo's ontstaan. Een hele verbetering aangezien er vorige keer maar 1 embryo was. Morgen krijgen we er één of twee terug geplaatst, dat hangt nog even van de kwaliteit af. We hopen natuurlijk op toppers zodat er misschien ook nog een paar de vriezer in kunnen. Wat een rotbericht zeg, dat de poging gestopt is. Jeetje ik had echt wel gedacht dat er nog een paar zouden gaan mee groeien. Ik zou het gewoon vragen hoor, of je volgende cylclus gelijk weer mag beginnen. Je eierstokken hebben het nu niet extreem zwaar gehad dus hoef je misschien ook geen rust te houden. Ik ga voor je duimen hoor en morgen hoor je hoe de terugplaatsing gegaan is. Liefs...
We hebben de terugplaatsing gehad en er zitten nu twee embryo's lekker warm bij mij en er zijn er twee de vriezer in gegaan. Het waren mooie embryo's 7 en 8 cellig. Ze zeiden dat ze het zouden laten afhangen van de kwaliteit maar ze hadden het er nog eens over gehad met de artsen en we mochten er gewoon twee terug laten plaatsen als we dat wilden. Nou dat willen wij wel want de kansen gaan daar natuurlijk erg mee omhoog. Het zou natuurlijk ook een tweeling kunnen worden en omdat dat toch wat risico's met zich meebrengt zijn ze daar wat terughoudend mee. Wij zijn nu dus helemaal blij en vol goede moed! Liefs....
Hoi hoi, 8|?????? wow super joh!! En wat fijn dat je er 2 hebt gekregen. Leuk hoor mocht het een tweeling worden..... Spanned voor jullie deze 2 weken. Maar waar zijn de andere 4 dan gebleven? Of waren die niet goed genoeg. Ook fijn dat je er nog 2 achter de hand hebt. Hier gaat het iets beter. Gister nog erg down maar ja kan er toch niks aan veranderen. Ik hoop dat ik meteen doormag, maar ja dat is niet gebruikelijk. Moet gewoon WEER (haha) geduld hebben tot woensdag...
De rest was inderdaad niet goed genoeg dus die gaan dan gewoon weg. Voor het invriezen stellen ze hoge eisen anders weet je zeker dat ze niet goed ontdooien. Ze moeten na het ontdooien weer gaan delen anders heb je er niets aan. Maar ik hoop dat we onze cryo's gewoon niet nodig hebben en dat er nu iniedergeval blijft plakken. Kan me voorstellen dat je even stevig baalt hoor! Je hebt toch al die tijd voor niets die rotzooi gespoten. Ik hoop echt dat je gelijk door mag, stomme geduld ook altijd. We worden goed op de proef gesteld in de mmm. Ik denk dat het straks voor de rest van mijn leven op is hoor, ik heb nu al mijn geduld wel opgebruikt. Nou ja, straks dan, nu moet ik nog even twee weken nagelbijten Liefs
oh okee, ik snap het. Ja inderdaad de embryootjes moeten gewoon blijven zitten nu! Het werkt zeker op je zenuwen....en vooral voor jou deze 2 weken! Nou meid succes en we houden elkaar weer op de hoogte! Ik duim voor je!!!
pfffffffffffffff nou voordat wij weer moegen starten zijn we 2 mnd verder. over 2 wkn wordt ik ongi van de gestopte behandeling en dan moet ik 1 behandeling overslaan en wachten op eigen ongi als het echt te lng duurt dan wordt het opgewekt....
Jeetje dat duurt lang zeg! Op zich is het wel normaal dat er een maand tussen moet zitten maar ik had zo gehoopt dat het nu niet zou hoeven omdat je eierstokken het nu niet extra zwaar hebben gehad. Ik hoop voor je dat je eigen eisprong niet heel lang op zich laat wachten en dat je een redelijk normale cyclus hebt. Want wachten op je menstruatie kan echt zoó lang duren Hier druk aan het wachten, vandaag een week na de punctie en ik heb nog veel napijn. Vorige keer had ik dat helemaal niet dus het valt me nu echt tegen. Gister heb ik wat boodschapjes gedaan en het huis gezogen, gelijk de hele middag en avond echt veel pijn gehad. Vandaag maar weer rustig aan gedaan. Liefs...
Hallo, mag ik hier mee kletsen? Fijn om alvast wat te lezen over het MCK. Mijn man en ik hebben hier ook een afspraak staan, ik vind het nog allemaal erg spannend. We zijn pas 8 manden bezig, maar mijn man heeft slecht zaad, 1 miljoen per ml waarvan 15% wat beweegt. Via de gyn in het ziekenhuis zouden wij doorgestuurd worden naar het LUMC, alleen hier moesten wij alleen voor een intake gesprek al 2 maanden wachten. In het MCK konden we al binnen 2 weken terecht dus dan is de keuze snel gemaakt, ik ben erg benieuwd wat ik kan verwachten in het intake gesprek. Hebben jullie nog tips? Waarschijnlijk moeten/gaan we voor ICSI, waar we met gemengde gevoelens naar toe kijken. Sylcor wat jammer dat je weer zo lang moet wachten, kan mij goed voorstellen wat een grote teleurstelling dit moet zijn. De behandeling is ingrijpend zat, je stelt je er toch op in en hebt toch hoop dat het lukt. Hopelijk gaat de tijd hard en is het daarna gewoon in 1x raak. barleeus super spannend lijken die wacht weken me, het lijkt me een eeuwigheid duren. Succes met wachten en ik duim voor jullie.