Hallo meiden, Sorry voor de late reactie, heb het weekend weer druk gewerkt. Juulzon hoe is het nu met jullie, ik zie dat het bloeden begonnen is Gek om te zeggen maar het is wel fijn dat het geen bbz is. Hopen dat de 4e IUI weer mag slagen en dan 9 maanden mag blijven zitten. Op naar half juni. Ik hoop mee dat de echo over 3 weken goed is. Barleeus spannend zeg de cryo, plaatsen ze er 1 terug? Lijkt me wel fijn dat je nu maar 1x pregnyl hoeft te spuiten. Spannend hoor.
Even een vraagje over het mck. Weet iemand hoelang de wachtlijst is voor ivf. Vandaag stelde gyn voor dat we maar moesten gaan nadenken over ivf. Dit omdat het zaad van manlief toch niet zo heel goed is na opwerking voor iui. En ik er dus nog maar 3 te gaan heb en de wachtlijsten vrij lang zijn in veel ziekenhuizen. Dacht dat het bij het mck wel meeviel en al goede verhalen gehoord over persoonlijke behandeling. Wat ik niet kan zeggen van mijn gyn die ik nu heb.
hoi, toen ik er 3 mnd geleden kwam was er helemaal geen wachtlijst. Ik kon de week erop er meteen heen voor een intake en in principe meteen starten nadat we prikcursus en voorlichtingsavond hebben gehad. Helaas werkte mij cyclus niet mee en moest ik even wachten....
Het zou kunnen dat je even moet wachten voor je intake, maar daarna kan je gelijk beginnen. Er is iedere week een info avond en daarna mag je gewoon beginnen. Ik ben heel blij dat ik ben over gestapt. Veel fijner dan in een regulier ziekenhuis! Ik zou zeggen bel gewoon even wanneer je eventueel zou kunnen komen voor een intake. Zeker als je nog drie IUI behandelingen hebt, als je nu vast een afspraak maakt kan je zeker terecht voor dat die voorbij zijn. Succes! Liefs...
Hoii dames... Na zooo lang wachten kan ik eindelijk meekletsen.. We gaan beginnen!! Jippie.. me dag kan vandaag totaal niet meer stuk. ook al is dit het eerste stap naar een hoge trap. We zitten sindskort bij de MCK in Leiderdorp, en ik kan zeggen dat korter dan 2 maanden, we uitslagen testen en echo´s hebben gedaan. We kregen vandaag de uitslag, zwemmers van me man zijn in top conditie.. en mij eitjes zijn ook geen probleem, alleen willen ze volgens de gyn (Mw Deen , erg lieve en geduldige arts )niet echt doorgroeien. Dus!!! mogen we beginnen met Puregon en Prygnil. nou moet ik alleen wachten op de rooie duivels.. en dan word het prikken. Wel vervelend, dat jezelf moet gaan prikken met zulke kleine dunne irritante naaldjes.. maar achja dit kan er ook nog bij!!. Grtjes.. en Sterkte aan alle topiclezers.. en tuurlijk ook de toekomstige Mama´s !!
Hoi hoi allemaal Goed nieuws!! Ben vandaag ongesteld geworden en vanaaf dus weer de 1e decapeptyl erin knallen!! Donderdag starten met de puregon en volgende week woensdag de 1e echo!! Ben helemaakl happy en dat terwijl mijn eitje sprong rond 7 mei. had het dus nog helemaal niet verwacht!! Tibisai, welkom! En succes met jullie eerste ronde! Het spuiten valt echt wel mee vind ik....de eerste spuit is alleen even eng omdat het nieuw is, maar ja dan denk ik altijd maar zonder die spuit kom ik nergens dus het 'moet'
Tibisai welkom hier, ook voor jou hoop ik dat het snel raak is. Het zal best spannend zijn de eerste keer prikken. Sylcor fijn dat je ongi er is en dat de nieuwe ronde dan eindelijk kan beginnen. @ hier vandaag heeft manlief weer een potje gevuld en we gaan nu geduldig afwachten wat we 1 juni te horen krijgen. Eerst volgende week lekker vakantie en even bijkomen van alles.
Hopeful: spannend, 1 juni de uitslag!!! Hopelijk goed en hopelijk kunnen jullie gauw beginnen met de behandeling! Tibisai: Heb ook Dr Deen! Ze is idd erg lief! De puregon viel mij erg mee, al blijf het vreemd om jezelf te spuiten. Mijn broer zei me eens 'ter opvrolijking' "bedenk je maar dat je allemaal vriendjes naar binnen spuit die jouw helpen", vond ik een lieve gedachte . Maar geloof me, de puregon is goed te doen. De Pregnyl zet mijn moeder voor me (ze is verpleegkundige en dat vind ik wel zo fijn, weet ik zeker dat ie goed zit.. Maar da's mn eigen onzekerheid hoor!). Mogen jullie na de pregnyl zelf aan de slag of krijgen jullie IUI? Syclor: Hoop dat jij zwanger je huwelijk in gaat meid! Super dat je weer mag beginnen!!! Spannend!!! Zonnetje: ook hier ! Ben zelf erg tevreden over MCK. Moet momenteel ook een ruim uur rijden om er te komen, maar het voelt stukken beter dan ons streekziekenhuis. Je kunt altijd een intake gesprek aan gaan om te kijken wat jou / jullie gevoel zegt. Hoe dan, veel succes en sterkte met alles kanjer! Barleeus; wanneer mag jij weer? Hier gaat 't weer met ups and downs na de miskraam. Wel hard hoor, ben je na al die tijd even in de wolken en dan... boem au wat is grond weer hard ... Nu een maandje rust, mag 8 juni dus voor uitgangsecho (is dan dag 25 na de bloeding) en hoop dat ik dan gauw weer ongie ben (ben ik hopelijk rond dag 28-30) om weer een nieuwe ronde in te gaan... Maar goed, put er wat hoop uit dat ik weet dat ik zwanger kán worden. Nu nog kunnen blijven.... ! Trusten en suc6 allemaal! Duimduimduim!
Dames, ik wil graag komen meepraten hier. Wij lopen sinds februari 2009 bij het MCK voor IUI-D. In maart 2010 mochten we eindelijk starten, maar door mijn schildklierproblemen kon dit nog niet. En net heb ik totaal onverwacht een telefoontje gekregen van de interniste dat we groen licht hebben en EINDELIJK mogen starten Vrijdag moet ik als het goed is ongesteld worden, dus dan mag meteen de 1e behandelbrief de deur uit. Op dag 10 zal ik dan een echo krijgen (ivm niet goed werkende ovu testen) En hopelijk een paar dagen later de 1e IUI-D Ik vind het reuze spannend allemaal. Heb nu helemaal de zenuwen haha. Wie kan mij een beetje vertellen hoe de IUI behandeling in zn werk gaat? (heb wel alles van de artsen gehoord natuurlijk, maar ervaringen zijn toch anders) Dames, ik hoop dat iedereen hier snel gezond zwanger mag zijn en dat alles goed mag gaan. Liefs Dreamer
Hoi dreamer, tuurlijk mag je hier meekletsen!! Is alleen maar gezellig! Ik kan je niet helpen met IUI dat hebben wij nooit gedaan omdat dat geen zin had. Wij zijn meteen begonnen met IVF/ICSI. Vanmorgen voor de eerste echo geweest en uiteraard zit het ons weer niet mee haha. Er is niks gebeurd.....Ik moet vrijdag terugkomen en ze ging even met Dr.Deen overleggen om eventueel de dosis te verhogen en dan zou ik teruggebeld worden. Er is niet gebeld dus hoef mijn dosis niet aan te passen. Ik hoop zo dat ze vandaag en morgen nog even groeien. Wil nu wel eens een punctie en niet alleen maar spuiten en dan balen en stoppen omdat er maar 1 ei is! Maar ja we moeten hoop houden, maar dan moet er wel hoop zijn!!!!!!!!!!!!!!!
@ Juulzon, Jaaa we kunnen gelijk overgaan naar de IUI. Dat geeft toch een beetje goed gevoel dat het goed terecht komt. Van het zelf proberen is er tot heden niet echt veel gegroeit. Helaas.Ik hoop dat je snel weer groenlicht krijgt. Geniet maar nu even van je rust. heeft je lichaam ook nodig. @ Dreamer, jaaahhh klinkt fantastisch meid. Ik hoop voor je dat je snel aan de slag kunt. Is wel spannend, na al het wachten krijg je uiteindelijk toch de telefoontje waar je op zit te wachten. @ Syclor, niet op geven lieverd. Er kan nog een HOOP gebeuren in die 2 dagen. Dus we gaan er gewoon lekker voor. EGO. bij mij is nu de menstuatie eindelijk doorgekomen. Dus betekend binnenkort de IUI. eerst Gaan we prikken op dag 3tm 5 en dan euhmmm.. dag 8 Echo. En dan hopelijk iets meer duidelijkheid of eitjes genoeg zijn gegroeit. Ergens heb ik toch het gevoel dat het niet zal gebeuren. En dat de Puregon niet echt zal werken. ( dit omdat al eerder CLOMID heb gebruikt, zonder resultaat ) Maarja negatief beeld hebben voordat je met de behandeling begint is ook niet de juiste instelling natuurlijk. Dus raap me beetje hoop en kracht bij elkaar en hoop op een super mei EI afsluiter.
Dreamer, IUI valt reuze mee. Doet in principe geen pijn, wil je nog wel uitgebreider berichten (is nu erg laat !) Tibisai: Puregon werkt volgens MCK wel beter . En mijn ervaring is ook positiever dan met Clomid (bijwerkingen). Puregon is in principe LH en werkt 'direct'. Clomid werkt indirect. Moet je niet tm dag 8 doorspuiten? En krijg je ook Pregnyl? Meid, gaat echt goed komen met de IUI... Heb vertrouwen ! @de rest: suc6 met spuiten en de IVF. Dat er dit jaar maar veel plakbeebjes mogen komen en blijven!!! Kom gauw weer aanwaaien! xxxxxxxxx
@Juulzon, Jah ik hoop het. Aangezien ik wel aangegeven heb dat ik eerder clomid heb gebruikt.. dus het is beetje afwachten. vandaag beginnen met puregon, en dan idd op dag 8 echo. En dan gaan hun aangeven of ik die pregnyl moet prikken of niet.
@Sylcor: hoe is de fm vandaag gegaan? Was er nog iets veranderd? @Tibisai: is het jullie eerste IUI? Waarom moet je hormonen gebruiken als ik vragen mag? Succes met prikken! @Juulzon: ik zie best tegen de IUI op. Loopt er echt niets uit je achteraf? (daar ben ik echt bang voor) Mag je lang blijven liggen of verschilt het per keer? @All: als het goed is zou ik vandaag ongi moeten worden, maar denk dat de zenuwen het tegenhouden ... Ik moet zelf een afspraak maken voor de echo op dag 10. Maar als ik nou morgen of zondag ongesteld word, moet ik dan die dagen toch bellen? Of wachten tot maandag? Ik vind het echt zooooo spannend! Liefs Dreamer
Hallo meiden, Ik ben gister weer naar het MCK geweest voor onze eerste fm voor de cryo's. Helaas was er nog maar een eitje van 11 mm. Niet echt denderend dus, het was toch al dag 12 dus er had eigenlijk al een mooi eitje moeten zitten. Normaal heb ik altijd een cyclus van 28 dagen maar sinds ik hormonen heb gebruikt is het regelmatig een weekje langer. Vorige cyclus was dit ook zo en deze cyclus gaan we daar dus ook weer na toe. Hoewel ik natuurlijk hoop dat deze cyclus 9 maanden duurt Morgen mogen we weer voor een fm en dan hoop ik toch wel dat het eitje wat gegroeid is. Dan weet ik tenminste ongeveer wanneer de tp zal zijn. Dreamer, ik zou gewoon bellen hoor als je morgen of overmorgen ongi wordt. Je hoort het vanzelf als er niemand is om afspraken te maken. Spannend hoor, je eerste IUI. Het prikken is iets waar je even doorheen moet, maar verder stelt de IUI niets voor. Je voelt er niets van. Ik werd trouwens van de clomid heel depri, ben blij dat dat nu niet meer hoeft. Geef mij maar puregon, daar heb ik niets van! Liefs..
@Barleeus: wat balen dat je cyclus van slag is door de hormonen! Lees dat wel vaker. Hoeveel cryo's laten jullie terugplaatsen? Ik duim dat jullie snel meer weten! Wij doen trouwens IUI zonder hormonen, dus hoef niet te prikken. Ik hoop dat ik idd niets van de IUI voel en dat alles soepeltjes gaat, dan mag mn man namelijk het zaad inspuiten. En dat is iets wat wij allebei wel erg graag willen! Liefs!
Hoi Dreamer, Nou dan ga ik héél hard voor je duimen dat dat mogenlijk is. Het lijkt me voor jullie heel belangrijk als je man het mag inspuiten. We hebben twee cryo's overgehouden van de icsi en als ze goed ontdooien krijgen we ze allebei goed. Maar dat ontdooien hè... ik ben zó bang dat het niet goed gaat. Liefs...
Ja het is voor ons idd erg belangrijk als mijn man dat kan doen. Dus we hopen echt dat alles soepeltjes gaat! Lijkt me heel eng om te wachten of de cryo's goed ontdooien of niet! Zijn ze samen ingevroren of wel apart? Ik ga duimen voor jullie dat ze allebei goed ontdooien meis.
hoi dames, even snel een berichtje van mij!! gister weer voor een echo geweest en er zitten wel een paar eitjes, ze zijn nog wel heel erg klein en daarom moest ik vanaf gister 125eh puregon gaan spuiten (had 100eh...) en moet nu maandag weer voor een 3e echo. @barleeus ik hoop voor jou dat jullie cryootjes goe ontdooien en dat ze dan 8,5 mnd blijven zitten!!! @tibisai hoe bevalt het spuiten? Vind je het vervelend? @juulzon nog even en jullie mogen ook weer starten @dreamer is je ongi al in aantocht? fijn weekend...kus
Hey meiden! Sorry als ik soms paar dagen later reageer, ben best druk deze dagen. Moederlief is bezig met eigen bedrijf, en steun dr een beetje. @ dreamer, euhmm we spuiten de hormonen grotendeels omdat ik een onregelmatige cyclus heb van 35 a 50 dagen. En het is idd onze eerste IUI. Hoop dat je ongi snel doorbreekt, kan je ook lekker beginnen! Zie wel dat jij niet hoef te prikken?! @ syclos prikken loopt idd minder pijnlijker dan ik had gedacht! Ik moet wel zeggen manlief doet ook uiter zn best met het prikken. Haha echt een verpleger. Maar ik duim voor je dat die 125 wel effect zal hebben. Zit zelf hier op de draaiknop van puregonpen op 25 ?!? Ego, alles loopt lekker soepeltjes hier. Afspraken zijn gemaakt voel me wel soms beetje suff na de prik maar voor de rest geen na effect zoals bij clomid!! Gelukkig!!!! Nou woensdag eerste echo, ben benieuwdd