wachten na een terugplaatsing IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door danielle2911, 11 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Hallo allemaal,

ik wil mijn ervaring met jullie delen... In september/oktober van dit jaar zijn wij bezig geweest met een 1e IVF poging. Hartstikke spannend met dat prikken, die echo's een punctie en vooral daarna een terugplaatsing. Na de punctie en terugplaatsing moest ik utrogestan bolletjes gebruiken. 3x per dag 2 bolletjes. Na de terugplaatsing werd ik maar niet ongesteld, maar merkte ook totaal niets van een evt zwangerschap. Ja, pijnlijke borsten, maar dat kon ook door de hormonen komen en bovendien had ik daar al een paar weken last van. Na 2 weken kwamen we er via bloedonderzoek achter dat de poging mislukt was. Tranen met tuiten gehuild en ook een terugplaatsing in januari van 3 ingevroren embryo's ging niet door (verkeerd ontdooid...:x) In maart gingen we voor een 2e poging. Het leek me dat als je zwanger zou zijn dat je dat dan aan je lijf zou kunnen merken, of dat je een soort onderbuik-gevoel of vermoeden zou moeten hebben. Na de terugplaatsing ging het eigenlijk precies hetzelfde als de vorige keer. Pijnlijke borsten, maar verder totaal geen symptomen en het uitblijven van menstruatie. Dus na 2 weken weer een bloedonderzoek ging ik ervan uit dat het weer niets zou zijn... het ging immers net als bij de vorige poging, maar wat bleek? Hartstikke zwanger! Jemig wat een verrassing! Dat had ik eigenlijk al niet meer verwacht. Zo zie je maar dat je gevoel je enorm in de steek kan laten... Laat je niet uit het veld slaan, want het kan zomaar positief uitpakken, ook als je het niet meer verwachtte...

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Gefeliciteerd!
    Ik herken het wel hoor! Je voelt van alles, door de medicatie maar ook weer niks.
    Sommige voelen het duidelijk dat ze zwanger zijn, andere weer niet. Dan denk je dat het zeker gelukt is, helaas niet en zo geef je de hoop op en: Hoppa!
    Het is echt een achtbaan he, die MMM.

Geniet van je zwangerschap!

Elmo

3. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Nog proficiat met je zwangerschap! Fijn om te lezen dat het soms toch alsnog goed komt ook al heb je de hoop een beetje opgegeven. Ik heb zelf nu 3x IUI gehad en we gaan nu waarschijnlijk over naar IVF. Voor mij klinkt dat echt als de laatste hoop op een kindje van onszelf. Zeker ook omdat er maar 3x wordt vergoed door het ziekenfonds. De vraag wat als het niet lukt speelt wel eens door mijn gedachte, maar ik blijf hopen dat ook ik onverwachts toch een keer zwanger blijk te zijn ;)
    Een toekomst zonder kinderen kan ik me ook niet voorstellen, dus we blijven hopen!

Ik wens je nog een hele fijne zwangerschap toe en straks veel geluk met jullie kleintje!

Deel Deze Pagina