medisch dossier bevalling opvragen?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door fabsie, 21 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    @Onskleintje: ik ben verder gelukkig niet ziek geweest. Ik ben opgenomen met weeën en diezelfde dag nog bevallen. De dag erna mocht ik in principe al weer naar huis, maar omdat mijn dochter uiteraard nog moest blijven, ben ik ook gebleven.

Ik wacht even af wat ik nu dan ga ontvangen, mocht het alleen het droge, taaie gedeelte zijn, dan zal ik ook eens kijken of er nog een verpleegkundig dossier is.

2. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

@fabsie,
    het verpleegkundig dossier vond ik leuk om te lezen:)
    er stond in hoe R op ons reageerde en het moment waarop we hem voor het eerst mochten vasthouden en dat hij het daarna meteen heel goed deed enzo *zwijmel*
    ook hoe het hielprikje is verlopen (waar ik zelf niet bij was) en heel veel andere info over dingen die al vergeten was.
    ik wil je natuurlijk niet overhalen tot iets wat je zelf niet wil, maar nou ja ik weet niet wat ik hiermee wilde zeggen.

3. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Haha, nou misschien ga ik er dan nog maar een briefje achteraan sturen :) Nou wordt ik nieuwsgierig naar wat ze over mij hebben geschreven, hihi.

4. Ons Kleintje

ik had er alweer wat bij gezet:)

5. Ons Kleintje

hihi weet je waar ik me zoooo over verbaasde? er stond tijdens mijn opname vaak in het dossier: Moeder is ongerust
    waarop ik dacht: huh wat zou ik anders moeten zijn, Moeder is zwaar relaxed aan het genieten van haar vrije tijd:(:D

6. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Hmmzz, zoiets zal er bij mij vast ook wel staan ja. Ben benieuwd wanneer ik wat ontvang...

7. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Jullie brengen me op een idee....
    Misschien ga ik dat ook wel doen!

Ben zelf ingeleid (3 dagen geduurd) daarna uiteindelijk zelf geperst maar de kleine meid bleef mooi zitten en wilde niet indalen, uiteindelijk helemaal uitgeput naar de OK gebracht voor een keizersnede... Was ook niet goed verdoofd! En ben benieuwd of ze die dingen er in vermeld hebben... En ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het verpleegkundig dossier wat ze hebben opgeschreven enz... (aangezien ik de eerste dag met de kleine zowat gemist heb doordat ik zo moe was)

Iemand ervaring met dossiers opvragen in het Amphia in Breda?

8. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Morgen kan ik mijn medische dossier ophalen, maar er zijn wel kosten aan verbonden schijbaar.

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ophalen lijkt mij beter dan laten opsturen. Moet er echt niet aan denken dat zulke gevoelige info bij de buren belandt!

10. Ons Kleintje

Fijn zeg!
    heb je dan ook de uitleg erbij of gewoon ophalen aan de balie oid?
    ik ben wel benieuwd of je er daadwerkelijk voor betalen moet, aangezien ik dit voor alle 6 verslagen niet hoefde. (alletwee hebben we in totaal in 4 verschillende ziekenhuizen gelegen)
    en natuurlijk ook succes morgen!!, vond het soms leuk maar soms ook wel heftig hoor!

11. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    @onskleintje: dank je. Nee, geen uitleg, gewoon ophalen bij de balie. Maar ik wil na de zomervakantie sowieso graag nog een gesprek met de gyn., want we denken voorzichtig aan aan een tweede kindje, maar ik durf nog niet zo goed. Maar goed, als ik nog vragen heb, dan stel ik ze dan meteen. Het ziekenhuis belde me vandaag op om te zeggen dat het klaar lag en de vrouw zei dat ze de rekening thuis stuurden.

@zogelukkig: nee ik moet er ook zeker niet aan denken dat zulke gevoelige informatie in de verkeerde handen terecht komt!

12. zogelukkig

Maar aan wat voor een bedrag moet ik denken dan? 2,50, een tientje, meer?

13. Ons Kleintje

volgens mij 25 ct per bladzijde met een maximum van 25 euro ofzoiets.

14. zogelukkig

Vind ik van de zotte! Heb je toch gewoon recht op?
    Ik wil het desnoods zelf wel kopieren!

15. adi

adi Niet meer actief

Wij hebben op de NICU wel betaald voor de medische en verpleegkundige dossiers van de kinderen en mijzelf. Maar we waren in totaal € 12 kwijt aan 8 dossiers, dus de kosten waren te verwaarlozen.
    In de regioziekenhuis hebben we niks betaald overigens.

De verpleegkundige dossiers vind ik goud waard. Zijn toch een soort dagboek van de kinderen en de dagelijkse groei kun je ook zien. Hier heel belangrijk geweest bij de verwerking van alles wat gebeurd is.

16. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Goh dit zou ik ook wel willen!
    Ik heb 10 weken in het ziekenhuis gelegen met weeën en ben daar erg veel van kwijt... en kan het maar geen plekje geven. Zou daarom wel graag dat dossier willen hebben zodat ik het allemaal eens na kan lezen, denk dat dat best kan helpen bij het verwerkingsproces.
    Maar geen idee waar ik daarvoor terrecht kan eigenlijk. Lijkt me niet dat het nog op de afdeling ligt ofzo?!

17. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Ik heb 'm nu voor me liggen... best wel heftig om alles zo weer terug te lezen! Blijkbaar had ik het zwaar tijdens de bevalling... zo heb ik het eigenlijk helemaal niet ervaren. Vind het wel heel fijn dat ik nu op mijn gemak nog eens kan lezen hoe het is gegaan.

Het is trouwens een enorm boekwerk, alles zit er in, van medicijnaanvragen en labuitslagen tot aan het bevallingsverslag en het verpleegkundige verslag en de overdracht van de vk zit er zelfs bij. Snap wel dat ze daar wat voor de kopieerkosten vragen. Ik zal nog wel even laten weten wat het kostte.

@duchess: ik heb een verzoek voor mijn medische dossier opgestuurd met een kopie van mijn ID, gewoon naar de afdeling gyneacologie. Kan me voorstellen dat je van 10 weken ziekenhuis ook wel het dossier in wilt zien, zeker als je er stukjes van kwijt bent voor jezelf.

@adi: het verpleegkundig verslag van mijn dochter heb ik bij haar ontslag meegekregen. Daar heb ik niet voor hoeven betalen.

18. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Als je belt naar het ziekenhuis waar je gelegen hebt en vraagt naar de Medische Administratie verbinden ze je door met de afdeling waar alle dossiers bewaard worden. Die kunnen je dan vertellen hoe je het op kunt vragen. Maar het kan ook via de afdeling waar je gelegen hebt, alleen ben ik dan bang dat het altijd onderop de stapel terecht komt.

19. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Bedankt meiden!
    Heb even op de website van het ziekenhuis gekeken en het kan inderdaad.
    Je kunt ook kopieën van rontgenfoto's krijgen en die wil ik ook erg graag. Er is nl een foto gemaakt van mijn buik met de baby erin, de arts zei dat je de baby goed zag zitten maar ik heb die foto nooit gezien, ben daar wel erg benieuwd naar.

20. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    #40 knor, 24 jul 2010
    Laatst bewerkt: 24 jul 2010
    Ik heb zelf de rapportage opgevraagd die geschreven was tijdens mijn ziek zijn en na de ks. Je moet je wel legitimeren, anders kan iedereen zo je info opvragen (maar dat vind ik ook logisch)
    Ik kreeg alle informatie die er verzameld was in die tijd.... dus veel meer dan ik eigenlijk had opgevraagd! Super! Het heeft mij erg geholpen enkele vragen op te helderen.
    Ze adviseerden me wel om de info samen met een deskundige door te nemen ivm medische termen.
    Heb er niets voor hoeven betalen maar had er wel E50 voor over gahad (bij wijze van)

Deel Deze Pagina