Ik word gek van de laminaat vloer boven op de slaapkamers! Alleen waar we nieuwe gelegd hebben (bijna 2jr geleden) Als ik dweil zie je daarna toch weer vlekken die er al zaten... Al meerdere dweilen en schoonmaakmiddelen geprobeerd. Iemand tips???
Scheutje glansspoelmiddel doet wonderen, verder niet teveel zeep gebruiken, wordt het vet van. Sopje van afwasmiddel ontvet ook.
das goed spul idd.. je hebt ook nog andere laminaatreinigers.. Wat ik zelf 1 keer in de week doe, is na het dweilen met een droge trekker eroverheen. Ook al dweil je elke dag 2 keer, dan komt er toch nog een hoop viezigheid van de vloer af, bah! Vloer is daarna wel altijd weer helemaal mooi schoon
Ik dweil met schoonmaakazijn, dan ziet het er meestal wel even schoon uit. Maar met een Berner Sennen blijft laminaat toch nooit lang schoon....
Scheutje shoonmaakazijn en een paar druppels glansmiddel, werkt heel goed. Allesreiniger maakt juist lekken, want laat een laagje achter.
Ik heb een stoomreiniger gekocht laatst, voor de laminaten vloeren en direct alle hulpmiddelen voor gordijnen en dergelijke, werkt geweldig, totaal geen strepen meer. Eerder gebruikte ik ook van HG de laminaatreiniger maar had nog vaak plekken en strepen.
Bij mij zijn t geen strepen, maar gewoon vuil?? Als er bijv bij mn zoontje wat pap uit zn fles drupt op de grond. En ik doe dat alvast af met een billendoekje, en dag erna ga dweilen, dan blijf je die veeg zien van t billendoekje... Het net weer een andere laminaat reiniger gekocht (andy?) En anders daarna eens die van HG
Komt omdat in billendoekjes olie zit en dit dus achterblijft op de vloer. Hier ook vlekken met allesreiniger. Maar dacht dat het altijd kwam omdat onze vloer al vrij oud is. Ik zal het spul van hg eens proberen.
Ik had ook vanalles geprobeerd, maar met Ajax (extra fris ofzo heet het) droogde het altijd het mooist op, zonder rare vlekken.
Volgens de gebruiksaanwijzing van ons laminaat moet je om vlekken te verwijderen nagellakremover gebruiken.
Ik bleef ook vlekken zien na dweilen met allesreiniger. Nu heb ik laatst vet en vloer reiniger van cilit bang gekocht (bij de zeeman) en dat werkt een stuk beter. Mijn tip is alleen niet te droog dweilen, en soms op bepaalde extra vieze plekken nog een keer 'na' dweilen..
Wij hebben sinds gister laminaat op zolder en die man die het heb gelegd zei dat je het schoon moet/kan maken met een vochtige doek en schoonmaakazijn. Heb het nog niet gedaan, maar het lijkt mij erg stinken toch?
Nou wat je NIET moet gebruiken is de laminaatreiniger van Kruidvat.. Die zou geen vlekken moeten achterlaten maar mijn vloer ziet er vreselijk gevlekt uit na het dweilen..