Dag, ik voel me nu al ca. een maand superbelabberd. Bibberig, extreem moe, steeds gevoel dat ik flauwval, enorme buikpijn na inspanning, knallende hoofdpijn. Ik ben flink obees en schreef de klachten toe aan mijn gewicht. Maar ik blijk dus verhoogde bloeddruk te hebben/ 170/95. Ik moet nu verplicht rust houden van de gyn (en als dat niet lukt een opname), maar eigenlijk wil ik nog meer weten. Ik heb trouwens een vg met hoge bloeddruk, bij 1e steeds wisselend hoge bloeddruk en uiteindelijk ingeleid; 2e opgenomen en ingeleid wegens pre-eclampsie, zus die nu zwanger ismet hoge bloeddruk en ws. medicijnen moet krijgen. Kan het veel schade doen zo vroeg? Bestaat het dat het weer normaliseert? Etc. Ik maak me best wel zorgen. Alvast bedankt.
Hoihoi, Vaak zien we dat als je al zo vroeg een hoge bloeddruk hebt dat de bloeddruk niet vanzelf zal zakken maar dat je aan de medicijnen moet, helaas maar het is het beste voor jou en je kindje. Je voorgeschiedenis laat ook zien dat je lichaam het pittig heeft onder de zwangerschap. Dat je obees bent speelt wel mee, maar daar is nu niets aan te doen. ZOrg goed voor jezelf dan doe je dat ook voor je kindje!! Imke
Bedankt voor de reactie. Nu vraag ik me nog wel af of je nu problemen kunt krijgen door die bloeddruk? Of is eclampsie bv iets wat je later kunt krijgen. Nu ik rust houd, merk ik wel dat ik me iets beter voel. Maar zodra ik actief ben (zelfs maar een klein beetje) krijg ik knallende hoofdpijn, flinke misselijkheid en buikpijn. Heel vervelend. Hoeland kijken ze dit aan voordat ik medicijnen krijg normaal gesproken? Bedankt nog!