Beste allemaal, Ik heb 2 weken geleden het dossier van mijn zoontje en mij bij het UMCG opgevraagd. Wie heeft dit nog meer gedaan en hoe lang duurde dt (en bij welk zh) Groetjes
Ik heb dat ook gedaan. Ik had er echter een gesprek bij aangevraagd met de gyneacoloog voor uitleg. Heb er later wat stukken uitgehaald die ik zelf wilde hebben. Dus echt antwoord op je vraag kan ik je in die zin niet geven. Ik vond het gesprek wel zinvol, want dan snap je ook wat er staat Ik en mijn zoontje hebben in het WKZ in Utrecht gelegen.
Ik heb ook alle dossiers opgevraagd (van mijzelf en mijn dochter). Ik had ze binnen een week of 2 en vond het erg waardevol. Een gesprek erbij lijkt me inderdaad niet overstandig, er staan veel medische en ingewikkelde termen in. Mijn dochter lag in het Radboud.
Wij hebben na het overlijden van ons zoontje ook het medisch dossier opgevraagd bij de gynaecoloog in het UMCG. We werden terug gebeld en kregen er een gesprek bij, dit alles binnen 3 week. Erg fijn! Zo'n dossier staat vol moeilijke dingen en het was fijn om meteen door te lezen en vragen te stellen. Uiteindelijk hebben we het niet mee naar huis genomen, maar dit mocht uiteraard wel. Hoop dat je snel wat hoort!
Ik wist niet eens dat dat kon... Hoe doe ik dat? Ik ben in UMCG bevallen.. kan ik daar heen bellen ofzo? Ik hoef opzich geen gesprek, maar wil wel graag mijn dossier
Ik heb het dossier opgevraagd bij het sofia kinder ziekenhuis in rotterdam. Kreeg machtigingsformulieren thuis gestuurd en heb het daarna zelf opgehaald en kreeg het gelijk mee. Als ik het opgestuurd wilde hebben zou het 2 tot 6 wk kunnen duren.
Van de site van umcg: Recht op een kopie: u kunt kopieën krijgen van de gegevens uit uw dossier. Hiervoor kunt u een schriftelijk verzoek indienen bij het hoofd van de afdeling waar u wordt/werd behandeld of bij UMCG Beleid, secretariaat Juridische Zaken, huispostcode LA10, postbus 30001, 9700 RB Groningen. Indien u ook een kopie van gemaakte foto's wilt ontvangen, dit graag expliciet in uw verzoek vermelden. Zet uw handtekening onder uw verzoek en stuur een kopie van uw identiteitsbewijs mee. Voor de kopie van uw medische gegevens brengt het UMCG een vergoeding in rekening.