Hi dames, Dmv gonal f heb ik op vrijdag 14 oktober een ovitrelle spuit mogen zetten. Mijn ei was toen 21 mm groot. pas rond 20 oktober tot ongeveer 29 oktober heb ik steeds krampjes en steekjes gevoeld. Ik mocht op de 30e testen, hier kwam een vage zwtest uit. Op 2 november had ik een knaltest bevestigd met een clearblue test, 1 a 2 weken zwanger. Op 19 november nogmaals een clearblue test gedaan, deze gaf 3+ aan. Vandaag ben ik voor mijn 1e echo gegaan. Volgens de berekening zou ik vandaag 7 weken en 3 dagen zwanger zijn. Helaas was er een lege vruchtzak te zien welke wat grote betreft aangaf dat ik 5+4 weken zou zijn. De vk gaf aan dat de kans groot is dat dit een miskraam wordt en dat ik waarschijnlijk het vruchtje al ben verloren rond 5+4. Ze gaf me gelijk allerlei folders mee over het krijgen van een miskraam. Ze gaf daarna aan dan de kans echt minder dan 5% is dat deze zwschap goed zal gaan. Volgende week woensdag heb ik wel nog een echo gepland staan. Ik heb afgelopen tijd helemaal geen bloedverlies gehad, nog steeds last van toenemende zwangerschapskwaaltjes (pijnlijke borsten, misselijkheid, vermoeidheid, hoofdpijn, ander soort trek in voedsel etc.) Kan dit termijn (5+4) ook kunnen komen door een late innesteling? Of kan ik er echt vanuit gaan dat dit foute boel is?
Een late innesteling kan, maar dan test je ook veel later positief. In jouw geval heb je conform je normale lf goed getest en dus gaat een late innesteling niet op. Ik ben bang dat dit een missed abortion is helaas en dat het vruchtje dus nooit verder is ontwikkeld/gegroeid na de innesteling en dus daarom ook niet zichtbaar was op de echo.
Hi Rogijuli, Fijn dat je op mijn berichtje heb gereageerd. Ben erg bang dat het idd een missed abortion is. Wat ik zo raar vind is dat ik helemaal geen krampen of iets merk. De vk gaf aam dat het "vruchtje" met 5+4 gestopt is en waarschijnlijk zelf is opgelost? Mijn partner en ik waren/zijn zo kapot van het verdrietige nieuws dat we ook niet veel hebben kunnen verder vragen. Ik heb vanmiddag wel nog bloed moeten prikken op hcg om uit te sluiten of er geen sprake is van een bbm zwangerschap, en vrijdga nog eens. Vraag me af of een echo volgende week nog zin heeft. Als er sprake is van een missed abortion hoop ik dat alles zsm me lijf verlaat, ik voel me namelijk erg ongemakkelijk in mn lijf nu.
Als er een vruchtzak in de baarmoeder zit, dam is het iig geen bbm/bbz, dus dat is dan een geruststelling. Bij een missed abortion is het vruchtje gestopt mt groeien. Met jouw termijn al gestopt met groeien nog voordat het zichtbaar werd op een echo. Je "verliest" het pas als de miskraam op gang komt. Soms komt de miskraam uit zichzelf, maar andere keren moet je hulp krijgen van medicijnen of een curretage.
De vk kon tijdens de echo mijn eierstokken niet goed beoordelen omdat de echo zeer deed. Hcg werd geprikt om 100% te kunnen uitsluiten dat het om een bbm zwangerschap gaat. Vannacht niet kunnen slapen van verdriet en alleen maar hopen dat als het mis gaat, de bloeding zsm komt zodat ik het achter me kan laten. Na 10 jaar eindelijk een knal positieve test (meerdere) en nu dit. Mijn wereld stort toch echt even in elkaar. Vanochtend gewoon gaan werken( gelukkig thuis). Zag dat mijn waarde hcg van gisteren bekend is, 6800 u/l. Wat dit inhoud geen idee, wil ook niet meer gaan googlen. Morgen ochtend 2e keer prikken. Liefs Madhu
Allereerst heel veel sterkte met deze onzekere periode. Persoonlijk denk ik dat je verloskundige gelijk heeft. Zo te horen ben jij via MMM zwanger geraakt. Een late innesteling kan heel goed. Maar met een getimede eisprong en een innesteling 2 weken later lijkt me dat heel sterk. Het is ook heel normaal om met een lege vruchtzak symptomen te hebben die erger worden. Je lichaam heeft niet door dat het al mis is en je hormonen blijven zich zwanger gedragen. Ik heb ook een keer een wonderverhaal gelezen waarbij die lege vruchtzak 3 weken later een knipperende embryo was. Gelukkig mag je nog een keer terug voor een echo. Uiteindelijk wil ik je geen valse hoop geven want ik denk niet dat dit goed zit, maar ik hoop van hsrte dat het anders loopt straks. *Knuffel*
Hi Saartje, Lief dat je reageerde. Gisteren ben ik voor de 2e echo geweest, helaas lege vruchtzak. Ze zagen ook al dat er bloed in de baarmoeder zit en dat er een miskraam op gang is. De afgelopen week was erg zwaar mentaal emotioneel. Mijn klachten namen ook steeds meer af waardoor ik zeker wist dat het fout was. Ik heb mij erbij neer kunnen leggen en was gisteren hoe gek het ook klinkt opgelucht. Geen onzekere tijd meer. Ik heb voor de zekerheid een afspraak gemaakt met de gyn voor als het te lang duurt voordat ik zelf ga bloeden om citotec te krijgen. Mijn partner die heeft het er heel zwaar mee, verheugde zich op deze zwangerschap en gad tot gisteren nog heel veel hoop. Het is nu vooral elkaar veel steunen. Heel rot gevoel, zeker met alle feestdagen in zicht. We zouden het te fam ook met kerst delen. Helaas..
Ik wens jullie beide echt heel veel sterkte Hopelijk kan je ondanks alles toch genieten van je feestdagen
Hoi Madhu, ik wil je veel sterkte wensen. Wat een groot verdriet zal je voelen. Ik heb geen andere woorden dan sterkte en voel het verdriet/ de pijn. De enige manier is er doorheen gaan.