Het is een grote drama wanneer onze peuter van 2,5 naar bed moet. S`middags slaapt hij niet meer hoewel hij het eigenlijk nog nodig heeft. S`Avonds komt hij steeds uit bed en wilt dat ik boven blijf zodra ik weg ben begint hij te gillen. in de nacht komt hij steeds er uit. En wilt dan niet terug naar zijn bedje. wie heeft er tips
inderdaad terug naar het ledikant zou ik zeggen. Ik vind het zelf geen probleem als mijn kind uit bed komt als hij maar op zijn kamer blijft. We hebben een tijd lang de deur op slot gedaan (anderen gebruiken een schuifje) maar hij gilde nooit. Hij vond het wel best op zijn kamer. Nu is dat niet meer nodig. Hij blijft netjes op zijn kamer.
2,5 is te jong voor een groot bed vind ik, dan krijg je dit soort drama's. Terug het spijlenbedje in.
Dit vind ik zo'n onzin..onze zoon was 1 en 8 maand toen hij in een groot bed ging slapen en is er nog nooit zelf uitgekomen...hij is inmiddels 3 en blijft nog steeds in zijn bed liggen totdat we hem halen. Misschien een nachtlampje, een vast ritueel, vaste knuffel of een rekje voor het bed maken.
We hebben vorige week zijn grote bed neergezet, maar hij werd helemaal hysterisch. Dus hij ligt nu gewoon in zijn ledikant. Zijn grote bed staat ernaast, en af en toe gaan we daarop een boekje lezen. Hij zal er dan op een gegeven moment wel aan wennen (hoop ik).
Mijn zoon is altijd al een slechte slaper geweest, is nu ook regelmatig wakker, maat weten hem nu vaak in het ledikantje te houden. De reden waarom Finn nog (lang) niet naar een gewoon bed gaat is dit dus, ik ben erg bang dat het dan nog meer een drama wordt. Ik zou dus gewoon het ledikantje weer proberen
ik zou ook denken aan een lampje ofzo en proberen uit te vogelen wát hij eng vind of waarom hij niet in bed wil (ontzettend moeilijk - ik weet het ) Ons meisje is een half jaar ouder - dus dat is wat gemakkelijker en die is de laatste weken telkens aan het rommelen, télkens staat ze op de overloop (10x op een avond) en uiteindelijk valt ze om 9 uur eens in slaap ofzo. Sinds afgelopen week zijn we begonnen met een beloningsysteem en ze heeft nu 3 stickers te pakken na 4 avonden.. 3 x is ze niet uit bed gekomen - en 1x kwam ze er 1x uit! Dus het werkt hier súper. Na 5 x krijgt ze een kadootje - ik wilde tóch al heel graag een vloerpuzzel voor haar halen en die krijgt ze dus (hopelijk) over 2 nachtjes . En dan hoop ik ook gelijk dat ze het doorheeft na 5 goede avonden... En anders doen we het nog een keer, maar dan met 10 stickers ofzo
Mijn zoon is nu 3 jaar en gaf vorige week zelf aan dat hij naar het grote bed wilde, hier heb ik op gewacht tot hij het zelf aangaf tot die tijd lag hij in zijn ledikant en bij opa en oma ligt hij nu nog in zijn ledikant. Na 2 nachten peuterbed heb ik het ledikant er uit gehaald omdat het prima ging, maar ging het niet had ik hem terug gedaan in het ledikant... Maar als mijn zoon er uit zou komen dan zou ik hem consequent terug in bed leggen zonder wat te zeggen o.i.d. dus er geen aandacht aangeven.
zo heb ik het ook gedaan dus, peuterbed naast ledikant gezet en boekjes op het peuterbed lezen. Na een half jaar gaf mijn zoon aan dat hij in het grote bed wou slapen... dus vorige week pas. heb hem nooit gedwongen dus ze geven het vanzelf aan en dan zijn ze er ook aan toe
Hier sinds gister in het grote bedje en nieuwe kamer. Het scheelt dat ze hier erg trots was op haar nieuwe kamer en het grote meisjes bed. De 1e avond ging ze direct slapen en sliep door. Vanmiddag kwam ze er een paar keer uit toen ik halverwege de trap was. Ik heb haar direct duidelijk gemaakt dat dát niet de bedoeling was en ze anders terug ging in haar ledikant op haar oude slaapkamer. Geen problemen meer mee gehad en vanavond ook direct slapen. Deur hebben we gewoon op een kier staan.
Jill slaapt al vanaf feb in een peutermeegroeibedje. Ging altijd prima, tot ze een 2 weken terug uitvond dat ze smorgens haar bedje uit kon komen en dan komt ze naar ons toe (gelukkig om een christerlijke tijd 7 uur..) ineens, vanavond staat ze bovenaan te trap toen papa de voordeur uitging om het afval in de container te doen. hoort ie ineens 'papa prullenbak doen!' haha dan sta je wel ff gek te kijken. papa heeft haar even streng toe gesproken dat we nu gaan slapen en ze terug naar bed moest. vond ze niet leuk natuurlijk maar ze is wel gaan slapen. verwacht dat ze dit nu wel vaker gaat doen. maar meestal werkt het hier dus dan goed om consequent te blijven, blijven volhouden met de zelfde aanpak.