Ik heb nu al langere tijd een zeurende pijn aan de zijkant van mijn linkerborst en dit trekt dan iets door onder mijn oksel. Rechts heb ik hier soms ook last van, maar stukke minder. Heb het in de gaten gehouden betreft mijn menstruatie maar zie geen connecties zeg maar. Nu begin ik me toch best zorgen te maken, kan niks ontdekken kwa knobbeltje of iets dergelijks, maar tis gewoon een zeurende pijnlijk gevoel. Heb al verschillende BH's geprobeerd en ook een dagje geen BH maar dat maakt ook geen verschil. En dat terwijl de druk "pijn" wel op hoogte van mijn BHband loopt... Wie herkent dit? Ik heb vanmiddag om 15 uur een afspraak bij de huisarts, vind het best eng! Ik bedoel, zijn toch je borsten..... kus miek
Nee ik herken de zeurende pijn niet. Zelf heb ik 2 maand geleden wel een knobbetje in mijn borst gevonden. Dat deed pijn als ik erop drukte. Ik heb een mammografie gehad ( berhoorlijk pijnlijk overigens) en gelukkig bleek het goedaardig te zijn (cyste) Veel succes vandaag bij de huisarts en hopelijk is er niks aan de hand! Laat je het nog weten?
Ik heb ook al regelmatig zo'n pijn gehad, maar weet natuurlijk niet of dat dezelfde pijn is. Eerst had ik het aan de binnenkant van mijn linkerborst en ik was ervan overtuigd dat ik iets aan mijn hart had. Durfde er niet mee naar de dokter, maar gelukkig moest ik voor iets anders gaan en had ik het terloops gemeld. Het was niets aan mijn hart (gelukkig! en de dokter heeft mij nu ook uitgelegd waar mijn hart precies ligt), maar kraakbeenontsteking. Zalf gekregen en inderdaad, de pijn ging weg. Het gekke is, ik krijg het enkel aan de linkerkant. Maar het trekt soms ook wel naar mijn oksel. Ik krijg het vooral als het heel vochtig weer is buiten. Even zalfje smeren en het is zo weer over! Om zeker te zijn dat het kraakbeenontsteking is, duw ik op de plaats waar ik pijn heb. En dan voel ik meestal een rib of iets dergelijks en als ik dat dan masseer en het doet daardoor minder pijn. Meestal smeer ik zelfs geen zalf meer, alleen als het echt erg wordt. Maar dat is niet zo vaak hoor.
Vaak ook zijn het spieren en dat het aan de ene kant meer pijn doet dan aan de andere, kan te maken hebben met het feit of je links of rechtshandig bent denk ik. Zelf heb ik het ook vaak gehad, ik dacht indertijd net als nijntje, dat het aan m'n hart lag, maarja, als het af en toe ook aan de andere kant is, dan is dat weer niet logisch. Nu ik weet dat er niets aan de hand is, is het nog wel vervelend, maar niet beangstigend ofzo. Maar goed dat je even naar de huisarts gaat, dat is de enige die echt kan zeggen of er iets aan de hand is of niet en je gerust kan stellen.
Ik weet bijna zeker dat het niet mijn spieren zijn. Ik heb 4 jaar geleden hyperventilatie aanvallen gehad en ind. ik weet daardoor heel goed welke spieren je daar allemaal heb en hoe zeer ze wel niet kunnen doen... Dat voel ik nu niet! Hoe leg ik het uit... mijn borst zelf, alles boven die "harde schijf.." doet geen zeer. Maar als ik mijn borst een beetje opzij duw en "onder" mijn borst druk, dan doet het zeer, en onder mijn oksel ook op het harde zeg maar. Dus niet het "vet" van mijn borst maar daaronder! haha zo moeilijk uileggen zo! Afwachten maar!
Doet t ook pijn als je er bijvoorbeeld op ligt? Dat had ik een poosje geleden, dan draaide ik me om in bed en dan stond mn tiet in de fik van de pijn...best wel eng. Maar is na een tijdje vanzelf weer overgegaan, zal wel een kleine ontsteking zijn geweest denk ik. Succes!
biw Het is waarschijnlijk mijn spieraanhechting. Ws een keer verrekt en dat doet nu steeds zeer.(stukje spier tussen borst en oksel.! Ze heeft goed gevoeld en kon niks geks ontdekken! Dus ben flink opgelucht! Moest mijn zieke zoontje meenemen 40 graden koorts(had geen oppas)! Die was alleen maar aan het huilen en de dokter vond hem er zo slecht uitzien dat ze hem even wilde nakijken! Wel lief! Gelukkig niks geks, maar mocht niet zieker worden want dan moest ik de HApost bellen. Hierdoor kon ik eigenlijk niet goed doorvragen etc. Maar ben gerust gesteld en als ik over 2 maandjes nog last heb, terug komen! kus miek