medisch rekenen

Discussie in 'De lounge' gestart door Monique1985, 10 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Medisch rekenen is heel belangrijk in de opleiding verpleegkunde! Heb het ook gedaan
    Als je 2 fouten maakte op een heel examen, was je bij ons al gebuisd.

Dit vind ik nu nog een simpele opdracht :D

2. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83

Applaus hoor. Kon je hem zelf niet oplossen dat je je zoon moet vragen?;)
    Kinderachtig.

3. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Nee vond hem zo moeilijk ;) hahaha

4. DastyQueen

Nee nooit les in gehad, zielig hé?

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ze is nog in OPLEIDING!!! dat iemand niet goed is in wiskunde betekend niet dat iemand het niet kan leren. en daarnaast is er dubbelcontrole...

6. tuc

tuc Niet meer actief

Ja hoor parkinson is toch niet te vergelijken met een rekensom. Ts moet het gewoon even doorkrijgen. Parkinson is een ziekte die nooit meer overgaat.

7. DastyQueen

Mee eens.
    Maar het is wel zo dat het bij rekenen/wiskunde gaat om de logica zien. En als je van dit soort sommen de logica niet ziet dan denk ik dat het heel moeilijk gaat worden bij bijv. Het voorbeeld van liter zuurstof per minuut enz. Dit is geen kwestie van in je hoofd stampen, haal je het wel op die manier en niet door het echt te snappen kan het best gevaarlijke situaties veroorzaken.

8. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Nu hopen dat je zoon van zeven ook begrijpt dat het opzettelijk kleineren van mensen geen leuke eigenschap is.

Welke nuttige toevoeging dacht je te doen toen je deze opmerking plaatste :(

9. DastyQueen

Nee dat leren we hem niet!

10. Rabarber

Het zou je sieren om toe te geven dat je een niet zo handige opmerking hebt geplaatst.

11. DastyQueen

Ik heb gewoon mijn mening net als ieder ander hier op het forum. En mijn mening is dat ik dit een simpele basisschool som vind. Dat wilde ik met het voorbeeld van mijn zoon onderbouwen. Ik vind het schrikbarend dat een mbo'er moeite heeft met zo een simpele som ongeacht welke opleiding ze volgt.

12. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het schrikbarend dat iemand moeite heeft zich in te leven in een ander. Maar goed dat jij geen verpleegkundige bent. Zou je niet aan m'n bed willen hebben.

Je onderbouwing is trouwens ook niet sterk. Misschien als je een groep van 100 7-jarigen zou vragen de som op te lossen en 90% heeft het goed, zou het nog enigszins plausibel zijn. Dat 1 7-jarige het kan uitrekenen zegt niet zoveel. ;)

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.515
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Destijds voor de opleiding dokters assistente moesten we als examenvak ook verpleegkundig rekenen doen en daar hadden toch best veel meiden moeite mee.
    Als je het door heb doe je het met je ogen dicht.
    Vooral oplossingen maken vond ik altijd lastig maar als je het eenmaal door heb gaat het als vanzelf.
    Ik zakte uiteindelijk op scheikunde hihi maar daar oefenen oefenen zag ik het licht en haalde een negen en mijn diploma.
    Ik heb het over 20 jaar geleden want nu wordt er geen scheikunde meer gedaan tijdens de opleiding.

14. Rabarber

#94 Rabarber, 12 feb 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 feb 2016
    Ik vind het echt schrikbarend dat je serieus denkt onder het mom van je mening geven, denkt het recht te hebben om een ander onder uit te halen. Ik ben het met Leenislief eens dat dit te maken heeft met een gebrek aan inlevingsvermogen en als ik je antwoorden lees ook een gebrek aan zelfinzicht. Ik merk dat je weinig kan of wil doen met het commentaar dat je hier krijgt, dus ik ga er vanaf nu ook niet meer op in.

15. Rabarber

TS ik wil je ontzettend veel succes wensen met je toets en ik vind het juist ontzettend goed dat je erkend wat je lastig vindt en hier hulp voor vraagt. Dat kan je een hele goede verpleegkundige maken! :)

16. my1969

my1969 Actief lid

26 aug 2009
    216
    17
    18
    amsterdam
    Een hele goede!

17. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Wat me opvalt: waarom mogen mensen het niet schokkend vinden dat ts, verpleegkundige in opleiding deze som niet kan oplossen terwijl er altijd wel moeilijk wordt gedaan over pabostudenten die zogenaamd 'niet kunnen rekenen'? Beide is hetzelfde: iemand in opleiding. Alleen in ts haar geval staan er straks mensenlevens op het spel. Gaat mijns inziens dus niet over wat de moeilijkheidsgraad van deze som is en wie er goed is in rekenen, maar meer om het feit dat dit een soort inzicht moet zijn in rekenen omdat er levens op het spel staan. Er is nu eenmaal geen trucje voor.

18. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Nu ben ik nog een pleeg van de oude stempel :), maar wij werden alleen aangenomen op de opleiding verpleegkunde met wiskunde/scheikunde in ons examenpakket. Medisch rekenen was een big deal. Een score van 5,5 was ondenkbaar. Van de 20 sommen mochten wij er geloof ik 2 fout hebben, anders herkansing! En blijven herkansen tot je het haalde!

Moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel apart vind dat je deze som niet snapt, maar je zegt vloeistoffen berekenen voor infusen wel te kunnen.

19. Amare

Amare Niet meer actief

Jeetje, laten we hopen dat jouw kinderen later geen moeite krijgen met rekenen, want dan hoeven ze zeker niet op jouw steun te rekenen.

20. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Het gaat hier toch niet om een kind op de basisschool? Maar om iemand die een middelbare school heeft afgerond, en nu een MBO opleiding doet. Dan hoor je dit gewoon te weten, vind ik ook.

Deel Deze Pagina