Inderdaad, het is basisschool. Dat is voor TS dus minimaal 4 jaar geleden. Niet bij iedereen blijft deze kennis hangen. Is dat echt zo moeilijk te begrijpen? Ik weet bijvoorbeeld heel goed of iets met -t of -dt wordt gespeld, maar ik kan me goed voorstellen dat dat niet voor iedereen even makkelijk is. Dat is een kwestie van verder kijken dan je eigen referentiekader.
Sorry dames hier geveld door de griep met 2 kindjes .. Dus vooral 2 patiƫntjes thuis verzorgen en zelf overeind blijven .. Ik ga alles nog lezen hoor .. Ik zag al goede tips .. Ik wil gewoon meteen voor die 10 gaan terwijl Ik altijd maar rond de 7/8 blijft hangen met toetsen enzo dus dat wordt al een opgave .. Ik ben GEEn reken wonder helaas .. Dat zal ik ook nooit worden .. En als je dat zegt dan is het ' het is allemaal basisschool sommen ' Dat is voor mij al 20 jaar geleden .. De basisschool dan .. Ik probeer er het beste van de maken en het zou echt zuur zijn dat ik door deze toets van de opleiding wordt gegooid .. Dus vraag ik het liever .. En dat mensen dan zeggen of zich afvragen of dit een serieus vak is .. En nee het is idd niet alleen maar 1 ml of 3,5 Mg ( ik noem maar wat ) het is veel meer en ga zo maak ik de formules / sommen zo en dan weet ik niet eens meer wat ik gedaan heb .. En Kom ik er niet meer uit .. Dan liever vragen omdat ik die toets meteen wil halen en niet na 4x pas.. Vind het best jammer dat er zo gereageerd wordt door sommige.. Rekenen is gewoon het zwakste vak voor mij .. Maar medisch rekenen MOET er gewoon in ..
Je hoeft je niet te verantwoorden hoor TS. Het is jammer dat sommige mensen zo weinig inlevingsvermogen hebben, maar daarom zijn zij ook geen verpleegkundige en jij straks wel. Ik weet zeker dat je die toets gaat halen, want het is duidelijk dat je gemotiveerd genoeg bent om het te leren. Ik kan je helaas niet helpen, want ook ik ben geen rekenwonder (en nee, zelfs op de basisschool had ik dit niet op kunnen lossen). Heel veel succes. Jij komt er wel!
Ze weet het ook, maar heeft er alleen wat moeite mee. Basisschool is zo lang geleden, dan kan het best zijn dat het weer even opgefrist moet worden. Niks mis mee. Wie weet is ze in de rest wel ontzettend goed, minstens zo belangrijk. Laat ze dan maar wat meer oefenen, dan kan ze straks de toets foutloos maken.
Dit klopt idd .. Ik denk te veel door .. En lees vaak de verhalen een paar keer en probeer het dan te maken.. Ik moet de verhalen idd is weg gaan laten .. Ik oefen elke dag.. En blijf net zo lang door gaan tot ik het snap.. Gelukkig hoef ik voor de andere vakken niet zo te blokken dat gaat goed .. Dus medisch rekenen is het belangrijkste nu .. Vind het best jammer dat mensen meteen zeggen ' snap je dit niet dan ben je te dom voor om verpleegkundige te worden ' Gelukkig volg ik de versnelde opleiding dus zo dom zal ik wel niet zijn .. En kan ik blijkbaar goed met zieke mensen omgaan aangezien mijn stage ruim voldoende was Beetje jammer weet.. Van een paar meiden ..
Ik zeg helemaal niet dat je geen verpleegkundige kan worden hoor Ik begrijp alleen wel dat mensen zeggen dat het een basisschool-som is. Kun je gemeen vinden etc, maar het is wel zo. Dat jij moeite met de berekening hebt is voor jou echt supervervelend, aangezien je de drive hebt om die toets goed te maken. En met die houding kom je er wel! (Alleen stel je de vraag op een forum, zo veel mensen, zo veel meningen)
Meis laat je niet gek maken he! Je kan dit! Gewoon nog wat meer oefenen en op een gegeven moment valt het kwartje echt wel en gaat het bijna zonder na te denken. En natuurlijk ben je niet dom, mensen die dat echt denken zijn zelf kortzichtig en niet al te snugger en hebben blijkbaar geen idee hoe onze grijze massa helemaal in elkaar zit en werkt..... Zet hem op en succes met je examen! 💪🏼💪🏼👍🏼
Ik vermoed ook dat je teveel nadenkt bij de simpelere sommen. Mijn eerste reactie was namelijk, ik zal wel iets missen, want dit is re makkelijk. Dat bedoel ik niet denigrerend,maar juist als er veel uitgebreide moeilijke vragen worden gesteld, dan maken mensen vaak fouten op de makkelijke omdat ze te ver gaan denken. Het moeilijke van de toets gaat dus waarschijnlijk zijn, het herkennen van de moeilijke en makkelijke vragen en daar juist op reageren.
Dit. Ik herken het van mezelf nog bij wiskunde statistiek, gezakt met een 2 op het examen. Daarna een jaar lang les gehad, 3x per week en opeens viel het kwartje! Daarna stond er een 9,3 op mn diplomacijferlijst Ts: lekker blijven oefenen en dan komt het vanzelf hoor! Desnoods bijles (als dat mogelijk is) of hulp hier vragen Genoeg dames die het je uit kunnen leggen. Succes!
inderdaad de verhalen weg laten. ik had van de week ook een som met een heel verhaal. over een man van 82 met een zuurstoffles die een dagje uit wilde bla bla. heel verhaal. en de lerares zei dat we gewoon alleen het hoognodige op moesten schrijven. wat is er nodig voor de zorgvraag, wat is er in voorraad en in welke eenheid. in jouw voorbeeld: vraag is 5 ml, voorraad is 2 ml, eenheid 1ml. een plusteken maken. linksboven de vraag (5mg), linksonder wat je in voorraad hebt (2 mg), rechtsonder in kruis de eenheid (1 ml want je had een oplossing van 2 mg per 1 ml) en rechtsboven komt dan de uitslag. de vraag (5 mg) deel je door de voorraad (2 ml). dat is 2,5 mg. die vermenigvuldig je met de eenheid die je hebt (dus 2,5 mg x 1 ml) uitkomst:2,5 ml.