Ok vlees kip vis..ok. Laats zag ik 2 halen 1 betalen. .roerbak soms..of boerenkool bijv. Spitskool. Maar ook bv sauzen enz Lees hier zelf gemaakte sauzen. (Bolognese bijv. .) Stel! Doe in vriezer. . Smaakt het dan net als vers ?
Ik vries sinds kort dingen zoals pastasaus, de saus voor de nassi en soep in. Dat maak ik dan in extra grote portie zodat we 1 portie kunnen eten en er 3 porties de vriezer in gaan. Nu ik zwanger ben heb ik af en toe een off day en vind het heerlijk op zo een dag alleen maar ff rijst of pasta te hoeven koken en het sausje langzaam op te warmen. Ik vind het zelf lekker en heb nog geen klachten van mijn man en kind gehad. Heb ook pas zuurkool stamppot ingevroren dat was geen succes. Geloof dat koolsoorten en bijv. Stamppotten toch teveel vocht bevatten die verdampt bij het opnieuw opwarmen en dat word toch minder lekker. Als ik wokgroenten of soepgroenten over heb dan vries ik dat ook wel in voor bereiding. Na bereiden weer niet. Ben ook benieuwd wat nog meer kan, wel lekker straks voor na de bevalling wat porties kant en klaar in de vriezer te hebben zodat ik me de eerste week niet druk hoef te maken over het avond eten.
Saus zoals bolognesesaus blijft ook na invriezen erg lekker, die is er ideaal voor. Groente doe zelf eigenlijk nooit.
Roerbak groenten en andere soorten groenten zou ik niet invriezen.. Heb dat wel eens gedaan; roerbak groenten ingeslagen bij een actie en ingevroren; dat werd één natte waterige zooi na het ontdooien. Het zelfde geldt voor de bleekserderij die ik laatst had ingevroren. Blegh! Ik lees hier wel eens op het forum dat dames hun voorgesneden groenten wel invriezen, dan ben ik heel benieuwd wat ik verkeerd doe!
Als ik roerbakgroente invries omdat ik bijv. Maar de helft van de zak gebruik dan doe ik de keer daarop als ik de bevroren groente gebruik heb bevroren in de pan dus laat het niet eerst ontdooien. Misschien zit daar het verschil in? Hetzelfde met soepgroenten, die gaat bevroren in de soep en niet eerst ontdooit!
Laatst was bij jumbo weer een actie met roerbakgroenten, heb toen weer flink wat ingeslagen. Ik doe het bevroren in de pan en gebruik het dan bijvoorbeeld door lasagna of spaghetti of door de wok. Heerlijk en makkelijk! Verder vries ik ook veel vlees in wat in de aanbieding was. En als we kip madras (wereldgerecht geloof ik?) hebben gemaakt, dan eten we daar met 2 personen van en dan blijft er een 1 persoons portie over (alleen de saus dan) en dat vries ik in. Dat herhaal ik een keer en vervolgens heb ik weer ruim voldoende voor 1 keer avondeten! Ik vries echt heel veel in haha
Ik maak nog weleens pasta met loonlijst in Boursin. Kan ik wat ik overhoud dit ook in de vriezer doen? Of wordt dat niks? Zit elke keer van alles af te meten qua hoeveelheid. Maar als ik een heel bakje kip en Boursin in 1 keer in de pan kan doen scheelt dat best na een werkdag. Maar weet niet of je gebakken kip in kan vriezen eigenlijk.
Stampotten voortaan niet in de magnetron opwarmen,maar na ontdooien zachtjes opbakken in de pan, dan smaakt het net zoals vers gemaakt.
Ik vries heel veel in. Verse pasta saus maak ik dubbel en hup de vriezer in. Jus heb ik altijd over en doe ik in kleine bakjes. Boerenkool kan prima maar hutspot weer minder. Vries ook geraspte kaas in vooral als ik het daarna toch ga gebruiken voor op bijv de lasagna. Wok groebte heb ik minder goede ervaringen mee, word zo waterig. @Luuz, kip kan prima en ik denk met jou recept ook. Zou zeggen probeer het gewoon!
Ook voorgesneden boerenkool en hutspot kan je goed invriezen. Klaargemaakt trouwens ook. Moet je alleen wel zorgen dat je voldoende vocht in de hutspot laat zitten. Anders krijg je bij het ontdooien een droge hap. En inderdaad is het lekkerder om in de koekenpan op te warmen. Hier ook de veel de vriezer in. Rauw vlees, klaargemaakt vlees (restjes), wokgroente, vleeswaren, bereide sauzen en diverse soorten kliekjes.
Ik vries ook veel in. Geraspte kaas, pastasaus, satesaus ( vers gemaakt) vlees, groente, brood. Restjes groente worden hier fijngesneden en in een grote zak in de vriezer gedaan voor pastasaus, groentesoep oid. Zelfde met te veel aan fruit snijden en hup in de vriezer voor een smoothie
Ik vries verder echt alles in...gebak, sauzen, geraspte kaas, groenten (geblancheerd) overgebleven gerechten, koekjesdeeg etc etc. Heb een groot vriesvak boven de koelkast en op zolder een vriezer met 5 vakken en kom altijd plek te kort
Ik vries eigenlijk nooit wat in, behalve vlees,vis en brood. Ik hou er gewoon niet van. Ik vind de smaak wel minder. Is iets persoonlijks denk ik. Net wat je gewend bent.
Ik vries soepgroenten bijv wel in, en een bami pakket ook wel maar dan moet je het inderdaad bevroren in de pan gooien, dan gaat het prima! Gemaakte sauzen vries ik ook vaak in ja, pastasaus zowizo maar ook wel curries etc. Alleen bijv bloemkool word dan heel waterig.
Knoflook! Per keer neem ik twee teentjes, rest blijft gewoon in de vriezer en gaat prima! Snijwaren, gekookte pasta. Krentenbollen, eierkoeken, broodjes, soep, gebak.
Bedankt voor de tip! Ga het proberen want ben gek op stamppotten. Dan kan ik voor erbij wat hema worsten invriezen en wat gebraden gehaktballen. Mmmmm krijg er trek van!
Die van de satésaus en het fruit ga ik proberen!! Drink elke dag een smoothie maar heb nog nooit bedacht dat ik fruit in kon vriezen. Nu gaat er helaas nog wel eens wat fruit de prullenbak in en dat vind ik zonde!