Hallo meiden, Ik heb donderdag een eerste afspraak bij een osteopaat voor onze zwangerschapswens en mijn onregelmatige cyclus. Ik slik inmiddels Clomid omdat ik een hypofyseverstoring blijk te hebben en zo hopen we dat ik in ieder geval een regelmatige cyclus krijg. Link: Wat doet de hypofyse? - Hoe werken hersenen? Nu heb ik van meerdere mensen gehoord dat bekenden van hen naar de osteopaat zijn geweest en er goede ervaring mee hadden. Nu heb ik alleen de ervaringen zelf niet gehoord. Ik hoop dat hier meiden zijn die haar ervaringen kunnen delen met mij.
Heb ook hele goede verhalen gehoord over monnikspeper heb zelf ook onregelmatig regels dan is het 40 dagen dan 32 en ga zo maar door nu heb ik zondag mijn regels gekregen en ben gelijk met monnikspeper begonnen kijken of het helpt
Nou vanmiddag bij de osteopaat geweest. Het was een jonge Belgische vrouw. Heel vriendelijk. Eerst heeft ze van alles gevraagd en genoteerd. Erna heeft ze mij lichamelijk 'onderzocht'. Dit voelde eigenlijk best wel prettig en ik voelde mij gelijk al beter. Heel gek eigenlijk. Ze vroeg steeds of ik er geen last van haar handelingen had omdat mijn darmen zo 'vol' zaten. Ik heb van kinds af aan al darmproblemen en kan heel wat pijn verdragen. Mijn baarmoeder en eileiders lagen mooi 'los' maar ging ze wel behandelen om extra stimulans te geven voor bijv. een innesteling. Omdat ik volgens de gynaecoloog een hypofyse verstoring heb, gaat ze ook mijn hoofd behandelen. Ook wilt ze aan de slag met mijn darmen en alle organen eromheen. Ze wilt mij volgende week alweer terug zien want er is werk aan de winkel, aldus de osteopaat! Al met al is mijn ervaring positief tot nu toe!
O wat fijn! Hopelijk gaat het je helpen, wist niet dat een osteopaat helpen kon bij vruchtbaarheidsproblemen...succes!
Ja, ik, 2x zelfs! Na een medisch traject en miskraam bij een osteopaat terecht gekomen en na 2 mnd zwanger. Hij heeft bij mij ook mijn hormoongebieden en buik behandeld. Omdat we graag nog een kindje wilden hem gevraagd om precies dezelfde behandeling te geven als bij onze eerste en binnen een maand was ik zwanger! Bij beide keren heb ik overigens ook progesteron gebruikt, maar dit gebruikte ik daarvoor ook al langer zonder gewenst resultaat. Voor mij was mijn eerste zwangerschap nog dat ik dacht dat het ook aan andere zaken kon liggen zoals de medicatie, bij mijn nr 2 was het geen toeval meer, wat mij betreft!
Klinkt positief! Ik krijg er goed hoop van. Dat had ik natuurlijk al anders had ik deze stap niet genomen! Ik heb zelf net 1 maand Clomid achter de rug en zal volgende week aan de 2e ronde beginnen (mits het niet meer nodig blijkt te zijn natuurlijk!). Bedankt voor het delen van jou positieve ervaring(en)!
Wat positief burns!! Als deze ronde niks word, wat ik dus ook denk, toch maar eens naar de osteopaat, of homeopaat. Of is dat hetzelfde 🙈 Ben benieuwd wat hier uit gaat komen voor je! En Indy dat zijn idd positieve verhalen!
Het is zeker niet hetzelfde maar ze vallen beide onder de alternatieve geneeskunde. Misschien even googlen wat ze doen en voor je zelf uitzoeken waar je je prettig bij zou voelen. Vandaag voelt mijn lijf heel anders dan gister. Misschien toeval maar ik voel mij goed vandaag! Ik heb wel een beetje spierpijn van de behandeling denk ik😉
Ik zal eens op mn gemak gaan speuren idd Nou wie weet, ik vind persoonlijk zelf dat toeval niet bestaat, maar ben dan ook mss een zweverig bijgelovig type! Overal is een reden voor 😉ben zeer benieuwd wat het doet bij jou...
Hier ook vorig jaar bij de osteopaat geweest in augustus, had toen al 2x een miskraam gehad. Hij heeft toen eea in het bekken gebied behandeld en een maandje later was ik zwanger (dochter is nu 4 maanden) of het nou met zijn behandeling te maken heeft gehad weet ik niet, maar dit is mijn ervaring iig
Hier ook positieve ervaringen met osteopaat en zwanger proberen worden! Had na het stoppen met de pil korte cyclussen (21 à 22 dagen) en volgens de osteopaat was er een probleem met de doorbloeding van m'n lichaam (en bijgevolg baarmoeder), vandaar de korte luteale fase die een innesteling volgens hem onmogelijk maakte. Bij mij heeft ie gewerkt op de lever en algehele doorbloeding, en na die behandeling was m'n cyclus gelijk al 25 dagen; 2 rondes erna zwanger!
Ik ben in 2013 voor andere dingen bij de osteopaat geweest. Nu net weer 3 behandelingen achter de rug bij dezelfde osteopaat. Mijn darmen zijn ook vaak een probleem. En die zorgen ervoor dat alles knel zit. Dag na de laatste behandeling mijn inseminatie gehad. En ik zit nu op het wachtbankje. Dinsdag 6 oktober NOD. Dus ben benieuwd! Hij wil in de 2 weken t/m de menstruatie geen behandelingen doen. Dus nu even pauze. Ik heb ook 3 cyclussen acupunctuur gehad zonder resultaat. Hopelijk doet dit wel wat. Spannend!
Ik lees mee. Heb het als tip gekregen om ook te doen. Nu dus aan het rondkijken hoe het in zijn werk gaat. Burns, mag ik vragen wat voor hypofyse probleem jij hebt? Ikzelf heb een tumor gehad en ruim half jaar na operatie stopte menstruatie. Volgens gynaecoloog heb ik nu ook ineens pcos.