oke het is nog vroeg, maar ben voor mijn dochter haar 3e verjaardag aan het rondkijken voor een 1e fietsje. alleen nu zie ik echt alleen maar typisch jongen/meisje fietsen. En ik zoek er 1 waar mijn zoontje straks op kan doorgroeien. Dus een leuke rode/groene ofzo mag best met figuurtje ofzo. Alleen dan niet weer een typisch meisje/jongen ding. heb al op enkele sites van kinderfietsen gekeken als loeki, maar kan niet iets leuks vinden. iemand tips?
je hebt inderdaad weinig opties! Op marktplaats zag je nog weleens rood/blauw/geel kleurige fietsen staan, maar die zie ik ook niet veel meer. Ik kwam deze nog tegen: Dat is handig, dat is Halfords! - maar misschien ben je beter af door 2 fietsen te kopen via marktplaats ... Veel kinderfietsen zien er nog hartstikke goed uit. En oja, van een niet te heftige jongensfiets, kun je een leuke meisjesfiets maken door een leuke bel, fietsmandje + van de sliertjes uit de handvaten...
die is wel leuk ja, maar zie op dezelfde site ook nog een leuke circus fiets! Hebben jullie ook 12inch voor 3 jarige of is 16inch ook te doen. Zie die namelijk ook nog met zijwieltjes te koop.
Dat is het eerste waar ik aan dacht.. De lieveheersbeestjesfiets van de halfords. Maar stiekem vonden we die eigenlijk gewoon te duur. Hema heeft ook regelmatig een groen/witte kinderfiets staan... Mooi ding wel maar geen idee wat het kost. Wij zijn voor een marktplaatsfiets gegaan uiteindelijk... 25 waren we klaar. Kun je 4 fietsen voor kopen ipv 1 halfords fiets En hij was supercool ook nog. Fuchsia met wit een print van Winx. Zag er nog helemaal netjes uit en supermeisjesachtig. Inmiddels iets minder maar goed.. Ze fietst er nu alweer bijna 3 jaar op. En ik zie op school ook wel meisjes op blauwe fietsen en die van het buurjongetje is lichtpaars. (Andere buurjongetje had zelfs een roze..) Zeker die kleine 12-inch-fietsjes zijn toch wel vaak doorgevertjes van oudere broers of zussen. Ook als de kleur niet helemaal klopt
ik heb voor mijn dochter de rode jongensfiets van de hema. En dan niet de autotjes erop geplakt. Ik vind hem unisex
Wij hebben voor onze oudste -toen precies 1 meter - gekozen om gelijk voor een 16 inch te gaan. Echter ze heeft uiteindelijk leren fietsen, op de 12,5 inch fiets die bij opa en oma stond... simpelweg omdat ze daarmee met haar voeten op de grond kon. Die fiets is toen ook een maand bij ons geweest om het verder te oefenen. Toen ze uiteindelijk op die fiets kon remmen en afstappen, zijn we teruggegaan naar haar 16 inch fiets (toen was ze 1.10 m) maar dat was nog steeds een flinke stap voor haar... Dus voor de jongste staat er nu al een 12 inch fietsje boven, een corvino in érg mooie staat, die ik voor niet zo veel geld op mp zag. De jongste is overigens gemiddeld qua lengte, terwijl de oudste wat langer was.
Marktplaats.nl - Kinderfiets wit bruin zadel zijwieltjes - Fietsen | Kinderfietsjes Deze mooie witte fiets (12inch) hebben wij voor onze zoon, dochtertje zal er uiteindelijk ook op gaan. Zie net dat hij helemaalnieuw is!
mijn dochter wou toen ze een fiets mocht uitzoeken een blauwe gekozen, ze wou die heel erg graag, wel makkelijk want nu kan straks mijn zoontje er ook op een blauwe met visjes.
ik zag op internet dat je voor het aantal inch moet kijken naar de kledingmaat. Maat 104 = 16 inch. mijn dochter is met 2,5 jr al bijna 1 meter en heeft al bijna 104.
douglas: je hebt ook overzichtjes die uit gaan van de beenlengte... maar goed.. broeken zijn natuurlijk ook op beenlengte (ik zou niet dr maat van dr favoriete tshirt nemen zegmaar) het ligt ook beetje aan of ze er op wil leren fietsen zonder zijwieltjes. met zijwieltjes mag hij best iets te groot zijn.. omvallen lukt toch niet. maar het is wel handig dat tegen de tijd ze zonder zijwielen wil/gaat fietsen.. dat ze dan nog wel met dr voetjes bij de grond kan. (anders is het afstappen zo hardhandig... )
ik vind de fietsen ook best wel duur zeg, jeetje je betaald zo 100-150 euro voor een nieuwe fiets. Nu gaat het broertje er straks ook wel op, dus schuift wel door. Maar toch ene flinke uitgave. Dat van de hema is ene goede tip, folders maar even in de gaten houden. In principe is het eerst met en dan zonder wieltjes.
hier was helaas het probleem met zijwieltjes op haar 16 inch fiets, dat ze wél viel.. scherp genomen bochtjes, een wieltje dat in een gat (met name in bochten) ging. Dus de wieltjes waren hier ook niet echt 'heilig' zeg maar. Maar daar ging ik indertijd wel vanuit..
Wij hebben een paar jaar geleden een groen/ blauw fietsje voor zoon gekregen van de HEMA. Dochter rijdt daar nu op en we hebben het fietsje gepimpt met een roze boodschappen mandje, poppenzitje en nieuwe greepjes. Ze vindt 'm geweldig! Voor een beginnend fietsje in 12 inch vaak het beste
oh hier is dochterlief inderdaad ook weleens finaal onderuit gegaan in de bocht dat gebeurd met 12" net zo makkelijk wat dat betreft. sterker nog.. sinds de zijwielen eraf zijn.. slingert ze minder, is niet meer gevallen en fiets veel harder. hadden we dat geweten.. dan hadden we die wieltjes er misschien wel wat eerder afgehaald