Medisch vraagje clomid/IUI

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Heleen80, 8 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Heleen80

Heleen80 Lid

14 mrt 2013
    70
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo allemaal!
    Even een medisch / technisch vraagje:

Wij zijn deze cyclus voor de derde keer aan het proberen met een IUI behandeling.

De eerste 2 keer had ik op dag 10 een echo (na Clomid, 50mg op dag 3 t/m 7), met beide keren 3 follikels / eicellen, met de inseminatie op dag 13.

Deze derde keer IUI had ik de echo op dag 8 (dag 10 viel op een zondag), en was er 1 follikel zichtbaar (en een cyste, maar daar maakte men zich geen zorgen over, beide in mijn linker eierstok). Vandaag (dag 11) heb ik de inseminatie gehad, goed op tijd, want ik voel dat ik nu aan het ovuleren ben (voel ik altijd).

Het gekke is alleen: ik voel dat de ovulatie pijn vanuit mijn rechter eierstok komt, terwijl die ene eicel / follikel die op de echo zichtbaar was links is.

Zou het zo kunnen zijn dat er rechts alsnog een eicel zich heeft gerijpt in de tussentijd (dus 3 dagen later)?

Wie weet hier meer van?

Liefs,
    Heleen

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    De eisprong kun je overal in je buik voelen, niet persé alleen aan de kant waar een follikel zat. Hier voelde ik het soms links, soms rechts, soms overal in mijn buik en soms voelde ik helemaal niks.

Ik weet niet of er rechts een kleinere follikel zat? Als je Pregnyl spuit, kan het zijn dat follikels daardoor ineens een groeispurt krijgen en dat er tussen de Pregnyl en de IUI soms toch nog follikels mee gaan doen. Maar dan moet er wel een gezeten hebben van minimaal 14 mm.

Succes!

3. Heleen80

Heleen80 Lid

14 mrt 2013
    70
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi Jippie,
    Dank je wel voor je antwoord. Op basis van wat jij zegt denk ik dan dat ik gewoon de ovulatie van mijn linker eierstok heb gevoeld, want er was geen andere follikel zichtbaar aan de rechterkant. Weer wat geleerd!

Deel Deze Pagina