Wie ook 2x hsg?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Ennovy, Jun 8, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ennovy

Ennovy Bekend lid

Jan 7, 2011
    591
    0
    16
    Thuiszorg en fotografie
    Friesland
    Lieve meiden,

Even in het kort. 4 jaar geleden na bijna 2 jaar "proberen" , in het ziekenhuis terecht gekomen. Bij het eerste gesprek kwam mijn geperforeerde blindedarm op 16 jarige leeftijd naar voren. Naar aanleiding daarvan wilde mijn gynaecoloog graag een baarmoeder foto maken omdat er een kans was dat mijn eileiders een tik hadden gekregen van de ontsteking. Eileiders liepen door, maar links ging eerst moeizaam. Ook was het vreselijk pijnlijk...Werd ook verteld dat door het doorspuiten met olie, de eileiders gladder zijn waardoor je tijdelijk wat vruchtbaarder kan zijn. Maand erop: ZWANGER!!

Nu voor een tweede zwangerschap weer anderhalf jaar verder...Stiekem hoopte ik dat het, door het doorspuiten, nu sneller zou gaan, maar helaas....Vorige week weer op gesprek geweest en voordat we met IUI gaan beginnen, kwam mijn gynaecoloog met het idee om toch nogmaals een hsg te laten doen. Hij vond het meer dan toeval dat het vorige keer gelijk dezelfde ronde raak was. Volgende cyclus "mag" ik weer!! ( zat nu net rond mijn eisprong, dus te riskant)

Nu vraag ik mij af of er meer mensen zijn die deze ervaring hebben met 2 x een hsg. Wat ik op google tegen kom, is dat de meeste gynaecologen het niet zo maar een tweede keer doen. Ben dus blij met die van mij en hoop stiekem dat mij op deze manier het hormonen spuiten bespaard gaat blijven!

Liefs,
    Yvonne

2. Sunshine15

Sunshine15 Actief lid

Jan 25, 2015
    443
    2
    16
    Groningen
    Hm, mijn vriendin heeft 2x een HSG gehad en is bij beide keren binnen 2 maand zwanger geraakt. Ze zei ook dat de 2e keer minder pijnlijk was (misschien door de bevalling?). Maar een gyn weet vast wat ie doet ;) als het echt zo slecht was, had ie t vast niet gedaan toch?

Misschien is het deze maand raak en hoeft er helemaal geen HSG te komen.. Hihi.

Succes!

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik! Bij de oudste vervolgens binnen 3 mnd zwanger, bij de jongste dezelfde maand nog (testte 9/10 dagen later) licht positief

4. Ennovy

Ennovy Bekend lid

Jan 7, 2011
    591
    0
    16
    Thuiszorg en fotografie
    Friesland
    Wauw lieve meiden! Dit is precies het nieuws waar ik op hoopte! Heel erg bedankt! Ga er ook niet vanuit dat het slecht is hoor meid. Maar omdat ik overal tegen kwam was ik bang dat mijn gynaecoloog er ook moeilijk over zou doen.
    Binnen 2 weken al een positieve test. ...Wauw! Waarom kreeg jij hem voor de tweede keer mamabri? En weet jij waarom je vriendin hem nog eens kreeg sunshine?

Liefs Yvonne

5. Ennovy

Ennovy Bekend lid

Jan 7, 2011
    591
    0
    16
    Thuiszorg en fotografie
    Friesland
    Ennuh Sunshine. ..ik zei tegen mijn man ook afgelopen weekend ( toen was eisprong ) : kom op, we gaan nog eens extra ons best doen! Dan heb ik die hsg misschien niet eens nodig :D

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

De eerste keer dat ik hem kreeg was eind '95, mijn (ex) man en ik waren toen al ruim 2,5 jaar aan het proberen en volgens de arts was hij zo goed als onvruchtbaar. Omdat ze aan IUI wilden beginnen wilde de gyn zeker weten dat de eileiders goed waren. Maar doordat ik door mijn rug ben gegaan met was ophangen (mijn heup staat nu nog steeds niet in de goede stand terug :() hebben wij gewacht met het starten van IUI, en bleek ik spontaan zwanger.

De 2e keer is in 2011 geweest. Ik had een vroege mk gehad en de gyn wilde zeker weten dat alles weg was en schoon was, en daarom een HSG doen (eileiders doorspoelen) Ik heb op vrijdags de HSG gehad, zondag een positieve ovulatietest en de maandag de week daarop (8 dagen na de ovulatietest dus) een heeeeel licht positieve test.

7. Sunshine15

Sunshine15 Actief lid

Jan 25, 2015
    443
    2
    16
    Groningen

Nee sorry, had verkeerd gelezen. Gelukkig denkt jouw gynaecoloog er anders over! :)

M'n vriendin heeft de 1e gehad omdat ze na 6 rondes hormonen spuiten nog niet zwanger was. Na de 1e HSG was ze meteen zwanger. 2e keer eigenlijk zelfde verhaal, maar toen heeft ze er zelf om gevraagd! Die keer was ze in de 2e ronde na HSG zwanger.

Ben heel erg benieuwd. Je hebt je eisprong dus al gehad inmiddels? Duim, duim, duim!! ;)

Share This Page