Hoeveel fruit eet jouw gezin?

Discussie in 'De lounge' gestart door esklessebes, 15 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Naar aanleiding van het fruitschaal topic toch benieuwd naar hoeveel fruit jullie en jouw gezin eten.

    Hier zoveel fruit elke week, vaak maak ik bakjes met fruit wat ik dan snij. En dan koud laat worden in de koelkast. Denk aan gesneden meloen, mango en ook vaak fruitsalade. Ze zijn er gek op. Los fruit eten wij ook.

    Nu hebben wij liggen galia en watermeloen gele kiwi mandarijnen sinaasappels pruimen kaki's peren bananen mango's en dan ook met regelmaat druiven en appels. Van sommige veel en van sommige dingen ook 2 of 3.

    Dan hebben wij ook nog de nodige tomaatjes paprika's komkommers en verschillende verse groente denk aan pompoen winterpeen witlof sperziebonen.

    Morgen naar de ikea voor een ruime trolley!

    Naar de psz van zoon moet ik altijd fruit meegeven. Dit kan een appel zijn maar doe ook regelmatig doorgesneden druiven en de laatste tijd wil mn zoon ook een komkommer mee.
     
    Poolvos en duitshollandsmeisje vinden dit leuk.
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Ik kreeg toevallig een mail van de psz wat er op hun menu stond vandaag:
    Appel, peer,kiwi, banaan,komkommer en paprika. Ze hebben altijd een uitgebreide keus.
    Wij eten verder 2 a 3 stuks fruit of zoals vandaag heb ik geen hand fruit gepakt maar 2 verse smoothies gemaakt met diverse soorten fruit :)
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  3. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.655
    3.466
    113
    Vrouw
    Redelijk wat.
    Ik ontbijt meestal met fruit dus een kommetje met bijvoorbeeld een banaan, appel, wat druiven, aardbeien. Meestal dus 2 hele stukken fruit en dan nog klein fruit erbij dus. Ook maak ik regelmatig smoothies met fruit.

    Zoon zeurt s'ochtends vaak al voor een kiwi. Naar school krijgt hij altijd fruit mee. Koekjes mogen maar dat vind hij niet zo lekker. Het liefst neemt hij kiwi, bessen, druiven, frambozen en sinds kort ook bramen mee. Meestal geef ik 2/3 soorten mee in zijn fruitbox en dan met lunch nog een paar frambozen of iets.
    Peer, appel,... Vind hij ook lekker om mee te nemen.
    Hij vind bijna alle fruit wel lekker.

    Alleen banaan wil hij nooit meenemen. Vind hij vies aanvoelen. Dat vind hij het minst lekker maar wil hij altijd eten voor zwemles want de zwemmmeester eet ook altijd banaan voor de zwemles. :roflmao:

    Na school eet hij dus ook nog regelmatig wat fruit.

    Hij krijgt veel fruit. Bijna onbeperkt maar ik denk dat het neerkomt op gemiddeld 3 grote stukken fruit per dag.
     
    duitshollandsmeisje en esklessebes vinden dit leuk.
  4. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.521
    1.945
    113
    Man heeft standaard 2 stuks fruit elke dag mee naar werk.
    Met de meisjes eet ik ook 2 stuks fruit per dag.
    Meestal maak ik een soort "fruit salade" met allemaal fruit doorelkaar rond 15:00 met een bekertje thee.
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  5. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    Kinderen krijgen fruit mee naar school. Ik maak regelmatig een monkey platter fruit.
    Maar kids lusten maar 2 soorten fruit. Lastig dus. Yo yo bear, ander fruitleer ed eten ze ook bijna iedere dag. Maar voor de kinderen hoef ik enkel aardbeien, appels en banaan te kopen helaas
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  6. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.151
    1.943
    113
    Mijn kinderen eten ook maar twee soorten fruit, terwijl we op dit moment 8 soorten in huis hebben en dit ook altijd hebben aangeboden o_O Smoothies lusten ze dan weer wel, dus die maak ik regelmatig (mét de kinderen!). We eten allemaal minstens 2 stuks fruit per dag.

    Dus ook aan de trolley :D:thumup:
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  7. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Wij maken voor ons zelf en zoontje elke dag een smoothie! Dochtertje lust dat helaas niet en fruit eet ze tegenwoordig ook alleen maar een mandarijn af en toe een stukje appel of banaan.
    Ze eet wel regelmatig eind van de dag een stuk komkommer en praprika!
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  8. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik heb altijd bananen, peren, appels mandarijnen en druiven in huis.
    In de zomer haal ik ook vaak perziken en nectarines en hebben we aardbeien en bramen uit eigen tuin.
    Wil in het voorjaar nog kijken voor een appel en perenboom. :)
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  9. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Niet zoveel, het zijn niet echt fruit eters
    Hebben meestal appels, druiven en bananen.
    Tomaatjes, komkommer en paprika is er ook altijd.
    Verder soms kiwi, peren, meloen, mango, bessen, frambozen, bramen en nu met deze tijd weer manderijnen.

    Maar ze eten hier meestal een appel en krijgen vaak druiven mee naar school bij hun lunch.
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  10. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Hier gaan er echt kilo's doorheen. En rauwkost ook trouwens. De kleinste zit zeker op 4 grote stukken fruit per dag en 200 gram rauwkost (naast het avondeten (2x flink opscheppen). De oudste 2-3 stukken fruit en 100 gram rauwkost.
    Ik eet 2 stukken fruit per dag en man 1 of 2.
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  11. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.058
    3.528
    113
    Vrouw
    Hier is het fruit niet aan te slepen...
    3 tot 5 stuks fruit gaan er persoon per dag wel doorheen. Ook altijd rauwkost in huis, maar dat eet ik vooral zelf. Oudste lust alleen wortel. Jongste wortel, komkommer en paprika.
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  12. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Ik bijna niet. Mijn man op werkdagen 2 stuks dus 5 x en dochter elke dag 2 stuks soms een keer meer. Het varieert meestal van druiven/ appels, frambozen, bessen, bananen.

    Tomaat en komkommer elke dag. Ik ook.
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  13. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ik nauwelijks

    man neemt standaard appel en banaan mee naar werk.

    kinderen allebei bakje vol fruit. Varieert wat het is.
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  14. Lelie137

    Lelie137 Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Fruit weinig, vind het zonde om veel te kopen en veel weg te gooien omdat het niet op gaat. Groente wel meer, dat is ook makkelijker te verwerken in alle eetmomenten.
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  15. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    Meestal een zak appels, bakje druiven, tomaatjes, mandarijnen en tros bananen. Naar school heeft mijn oudste meestal variaties appel mee, mijn jongste tomaatjes en thuis dan een variatie schaaltje na de avondmaaltijd.
    Te veel fruit is ook niet goed want de zuren van het fruit tasten de glazuur van de tanden en als je dus vaak fruit tussen door pakt heeft het glazuur geen kans on te herstellen. (Van de tandarts gehoord)
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  16. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.496
    24.372
    113
    Genoeg in ieder geval. Maar ik hou het niet bij van iedereen. Zal de ene dag ook meer zijn dan de andere dag. Ik zorg gewoon dat er altijd wat in onze fruitmand ligt. En daarnaast hebben we altijd rauwkost in huis.
    En ik heb vaak ook diepvriesfruit in huis. Die gaan in smoothies die mijn dochters zelf maken. En mijn zoon vind het wel lekker om halfbevroren frambozen te eten :roflmao:
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  17. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.351
    3.639
    113
    Vrouw
    Met z'n drieën is de hele fruitschaal leeg aan het eind van de week. Tussendoor halen we vaak ook nog. Bananen, appels, druiven, mandarijnen, kiwi's... soms een mango. Eten alle 3 vaak wel minstens 2 stuks per dag.
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  18. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.137
    4.354
    113
    Home
    Veel

    Ze krijgen fruit van school mogen dan kiezen uit 3 soorten fruit
    De jongste ben ik nog wat zoekende mee om uit te vogelen wat ze lekker vind
    Thuis eten ze vaak na school nog een appel of banaan
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  19. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Kilo's :D

    Ik kocht donderdag:
    Twee bakken druiven van 500 gram
    Twee kilo bananen
    1,5 kilo appels
    1 kilo kiwi's
    2 kilo mandarijnen

    Mijn man eet geen/weinig fruit.
    Ik hoop het hiermee tot het einde van volgende week te redden, dan doe ik weer boodschappen.
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  20. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.029
    961
    113
    Vrouw
    Veel! Er gaan elke week wel een paar zakken appels door heen. En bananen, en druiven. Man en ik elke dag 3 stuks fruit, kinderen ook wel denk ik. En rouwkost idd, veel
    komkommers, wortels en paprikaatjes.
     
    esklessebes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina