Flessendrama

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Maria1983, 23 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Onze dochter is nu ruim 4 maanden oud.
    Ze krijgt 5 flessen van 180 cc en sinds een paar dagen krijgt ze wat hapjes erbij. Ze heeft al weken dat de melk haar niet meer interresseert. Ze spuugt de speen uit, trekt de fles weg en laat steeds een beetje staan. De ene dag drinkt ze wel goed, de volgende dag is het drama. Het is nu ook al veschillende keren voorgekomen dat ze gerust op een dag een fles oveerslaat (ze slaapt dan heel veel), terwijl ze de andere dag er wel 5 van 210 cc lust. Soms moet ik zoveel melk weggooien, dat ik het echt zonde vind (vooral omdat er kindjes zijn die geen eten hebben). Nu wordt het in de avond steeds lastiger om haar te voeden. Ze heeft moeite met wakker worden, valt tijdens de fles in slaap of wilt daarna helemaal niet boeren. Hebben jullie nog tips om dit iets te vergemakkelijken? Op het consultatiebureau gaven ze aan dat ze pas de laatste fles mag overslaan vanaf zes maanden. Maar nu is het steeds vaker drama. Graag tips voor de laatste fles.

2. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    Wat ik merk is dat het CB verschillende adviezen geeft. Ik las vandaag toen ik ook aan het neuzen was op diverse sites over wanneer de laatste voeding eraf halen, dat er genoeg CB's zijn die met 4 maanden zeggen in zulke situaties: overige 4 flessen ophogen en de avondfles laten vallen als ze toch moeilijk wakker wordt.
    Kijk eens hoe ze slaapt als je haar niet wakker maakt en als ze een hele nacht maakt zonder midden in de nacht wakker te worden zou ik de rest ophogen, als ik in jouw schoenen zou staan.
    Zolang ze maar genoeg melk binnenkrijgen lijkt mij! succes ermee, lastig soms he!

3. Tessy1985

Tessy1985 Actief lid

6 apr 2013
    398
    0
    16
    vlakbij Rotterdam
    Heb ik ook nog nooit van gehoord van dat je daar tot 6 maanden mee moet wachten... Hier ook al vanaf 4 maanden 4 flessen.

Laat die kleine lekker slapen, en het CB maar lullen ;)
    Als die 4 flessen niet genoeg zijn merk je het vanzelf wel

4. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Wij zijn vanmiddag nog op het consultatiebureau geweest en daar werd ons gezegd dat we de laatste fles mogen laten zitten. Ons mannetje is bijna 4 maanden en weegt 7,5 kilo. Helemaal als ze extra hapjes krijgen hoeven ze die laatste fles niet meer. Lekker laten zitten dus, als ze meer nodig zou hebben dan vraagt ze daar echt wel om.

5. penseel

penseel Niet meer actief

Wat de andere ook zeggen laat een fles vallen.

Grote kans dat ze niet meer zo veel honger heeft. Wij eten ook niet elke dag het zelfde ook baby.s niet.

Wil je toch perse vijf flessen geven doe er dan iets minder in. Misschien zit ze gewoon nog vol en is het voldoende.

Niet gaan dwingen en blijven aanbieden. Ik weet wat het is om een kindje te hebben die totaal niks meer wilt drinken. Ik was onwetend met mijn eerste ik dacht hij moet toch eten! Nou ja met als resultaat dat hij met 8 maanden helemaal geen fles meer wilden en bijvoeding zijn hoofd voeding werd. ( wel andere situatie stress en zo) dat is een heel ander verhaal.

6. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Er zijn standaard protocollen bedacht over wat wel en niet mag rond een bepaalde leeftijd...maar bijna de meeste kinderen volgen hun eigen protocol.

Is je kind energiek, plast/poept goed en groeit hij of zij goed? Dan zou ik er niet moeilijk over doen.

Heb zelf heel lang op het cb gewerkt ( gestopt vanwege onvervulde kinderwens en kon niet meer tegen de confrontatie) maar ik merkte echt per bureau en per wv of arts dat de een heel erg van binnen de lijntjes is en de ander wat makkelijker.
    Hoor hun adviezen aan en kijk zelf wat je ermee wilt doen en in hoeverre je er in meegaat.

7. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Idd fles laten vallen. Heb ik hier ook gedaan. Wij zitten nu dan nog wel op 5 flessen (2x 180 en 3x 150 van 07.00 tot 19.30) maar merk dat hij minder snel honger begint te krijgen en er meer tijd tussen laat of bv veel melk laat staan. Hier trouwens nog geen hapjes omdat we daar mee willen wachten tot 6 maanden, maar ga toch eens een keer proberen wat hij doet als hij 4x 180 krijgt... Het is toch een kwestie van proberen :D

8. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Hier was het advies om naar 4 flessen te gaan met vier maanden. De jongste was zelfs nog geen vier maanden.

9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    Herkenbaar de laatste fles was drama tot we hem zelf laten komen.dus ergens halverwege de nacht kwam hij zelf,hij dronk goed en wij konden optijd naar bed.

De cb zegt ook boven het gewicht van 6 kilo over naar de 4 flessen, daar is onze uk het niet mee eens. Hij groeit nu ook als kool!
    Het cb geven advies het is aan jou wat je er mee doet. Zo zeggen ze dit ook zelf.

10. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Hartelijk dank voor jullie reacties.

Gisteren liet ze zelf weer een fles achterwege en hebben we haar laten gaan in de nacht. Vanmorgen om 06.00 uur lag ze in haar slaap geluiden te maken, om 06.30 uur was ze wakker. We hebben haar vandaag aan het einde van de middag opgehaald bij mijn schoonmoeder. Daar heeft ze om 14.00 uur een fles gehad, om 17.30 uur een wortelprakje. Net heeft ze rond 19.30 uur een fles van 180/6 gehad en we laten haar vannacht weer gewoon gaan. In het ergste geval moet ik eruit vannacht voor een fles.

Ik heb ook al zitten denken om de hoeveelheid op proberen te voeren met kleine stapjes en dan 1 fles minder per dag te gaan geven. Ook omdat ze tussendoor wat fruit en groente krijgt. Over anderhalve week heb ik een week vakantie, ga het eens proberen met 4 flessen en 2 hapjes tussendoor. Overigens laat ze nu zelf steeds langer tussen de flessen zitten, waardoor het de laatste tijd vaker gebeurd dat ze 1 fles weg laat. Dan drinkt ze maar 4 x 180/6. Ik ben alleen bang dat ze dan te weinig vocht binnen krijgt :). Want als ik het rekensommetje erop los laat, zou ze per kg gewicht toch iets meer moeten drinken. (Ik kan trouwens nog wel eens op het pak voeding kijken wat ze zou moeten drinken)

Ik moet inderdaad toegeven dat het verschil zeker zit in de artsen/verpleegkundigen op het consultatiebureau qua adviezen. De ene zegt dat iets nog niet mag en de andere zegt dat we ons gevoel moeten volgen met onze dochter. En aangezien ze nog steeds vrolijk is en veel volle luiers produceert, geloof ik best dat het allemaal nog goed gaat met haar.

11. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Hier precies hetzelfde!! Ene dag veel drinken, andere dag nauwelijks...Zit totaal geen ritme in haha! Ik geef wel geen laatste fles en hij slaapt gemiddeld van 20.30 tot 7...Wist helemaal niet dat die laatste fles moest!? Hebben ze je ook gezegd waarom?

Deel Deze Pagina