Vanwege een vergrote ventrikel bij onze baby zijn we doorverwezen naar een ander ziekenhuis. Hier hebben we een GUO gehad, waar ze geen oorzaak of andere afwijkingen konden vinden. Er zou een 2e GUO volgen met 34 weken, maar nu hebben ze dit omgezet naar een 3D echo. Heeft iemand wel eens een 3D echo gehad op medische indicatie? Ik snap niet zo goed waarom ze dit nu hebben omgezet. Tenslotte kan je met een 3D echo niet de hersentjes van binnen bekijken toch?
Ik ben nu van de 2e zwanger, maar wij weten nu al dat de 20 weken echo in een ander ziekenhuis word gedaan, want dat word 3-4D. Dat heeft wel een reden, omdat onze eerste dochtertje met een open gehemelte is geboren (kwamen we pas achter na bevalling) dus vandaar..
Wij hebben ook een medische 3D echo gehad. Daarbij gingen ze in ons geval naar de rug kijken of die gesloten is.
Voor het youth-onderzoek heb ik inmiddels twee 3d echo's gehad. Dit waren niet de standaard pretecho's, zoals je ze vaker ziet, maar echt specifieke echo's van ondermeer de hersenen. De gyn vertelde dat ze hiermee juist goed de hersenen en de flow in de hersenen kunnen bekijken. Succes met de echo!
Klavertje hebben ze eigenlijk al een mri gedaan? Want dat was bij ons toen ons zoontje een grote ventrikel had. 3D echo nooit gehad. Beeld was duidelijk
Mamavanle; nee de enige optie die ze gaven was een punctie met 34 weken. MRI is niet over gesproken. Hoe is het met jouw zoontje afgelopen? En hoe groot waren de ventrikels? Hier 7 en 12 mm. Vooral het verschil zagen ze niet graag.
Oké gek! Dat is het eerste wat bij ons werd voorgesteld naast een vruchtwaterpunctie. Ons zoontje had 1 ventrikel van 17mm. Enorm dus. Hij is diezelfde avond helaas overleden in mijn buik dus achteraf is de mri niet meer nodig geweest. Hij bleek een hersenbloeding te hebben doordat onze bloedgroepen (die van mij en mijn zoontje) met elkaar botsen Wel ander beeld dan bij jullie! Is er al getest op virusinfecties? Dit kan ook vergrote ventrikels veroorzaken. Vreselijk die onzekerheid! Weet dat je misschien schrikt van mijn verhaal maar besef je dat de ventrikel van ons zoontje ver buiten de normaal waarde was en tussen de 10 en de 15 kan het nog alle kanten op! Hoop het beste voor jullie!
Wat verschrikkelijk voor jullie 😢 Wat het toen al bekend van de verschillende bloedgroepen of kwam dat achteraf naar boven? Virusinfecties ben ik op geprikt, ze verwachten de uitslagen pas volgende week. Aan de hand van de GUO hebben ze geen aanwijzingen voor bloedingen gevonden, dat was op zich geruststellend. 12 mm is mild zeggen ze, maar ik ben er niet gerust op. Vandaag is de baby wat rustiger dan normaal, dan zit ik gelijk weer in de stress 😊 Manlief is erg positief, het zullen de hormonen wel zijn waardoor ik zo blijf malen 😊
Ik snap helemaal dat je super ongerust bent!!! Zou ik ook zijn!!! Wij wisten diezelfde dag al dat ons zoontje zou overlijden op korte termijn dus hebben er niet lang mee rond hoeven lopen maar in de wachtuurtjes die we die dag gehad hadden heb ik heel Google afgezocht. Wel vervelend dat jullie zo lang in het ongewisse gelaten worden!!! Pfff echt slopend! Wat denken ze bij jullie dat de veroorzaker is? Bij minder beweging zou ik altijd bellen!! Zeker nu en voor je eigen gemoedsrust! Hoop echt dat jullie snel duidelijkheid hebben!! Wat voor punctie willen ze bij 34 weken doen? Wij wisten helaas niet van de botsende bloedtypen. Het is heel zeldzaam. Ze willen het wel gaan mee nemen in de standaard zwangersschapsscreening vroeg in de zwangerschap maar momenteel dus te weinig gevallen om het kosten effectief te maken en voor ons helaas te laat.
1 van de oorzaken zou een syndroom kunnen zijn en dat kunnen ze ontdekken dmv een punctie. Maar dit willen ze pas met 34 weken doen ivm risico op vroeggeboorte. Met 36 weken heb je dan de uitslagen pas. Dat is zo kort op de geboorte dat we hebben besloten dit niet te doen. Ook met het idee dat ze na de geboorte veel beter kunnen onderzoeken waar het vandaan komt.