meisje drukker dan jongen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fleur1, 24 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ben nu zwanger van de 2e en we weten dat het en meisje is. Wat me nu opvalt is dat de kleine veel en veel drukker en vaker actief is dan wat Daan uitspookte in me buik. Nu zeggen ze wel het is een meid dus die zijn drukker maar klopt dit wel of is het weer zo heerlijk mooi fabeltje?

2. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Het is niet zo dat meisjes drukker zijn dan jongens, het ligt gewoon aan het kind zelf.
    Ik had een collega die heeft 2 zoontjes waarvan de oudste een druktemaker is en de jongste erg rustig is.

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Ja, lijkt mij ook gewoon een fabeltje.

Mijn moeder heeft 5 kinderen, drie jongens en twee meisjes. En ik en mijn jongste broertje waren allebei heel druk in de buik altijd, en mijn zusjes en andere broertje een stuk rustiger. Ligt dus volgens mij gewoon aan het kind, en niet aan het geslacht.

Zelf ben ik nu zwanger van een jongetje en ik kan je vertellen dat dat ook een echt druktemakertje is!

4. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Hier klopte het wel. Britt was een stuk drukker in mnbuik dan Jørre maar das nu in het echte leven ook zo hoor. Britt is een echte meid ... lekker duidelijk aanwezig en Jørre vind het allemaal wel prima ..

5. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Gisteren was ik in de winkel en degene achter de kassa vertelde dat hij een dochter zou krijgen want het was een stuk drukker in de buik van zijn vrouw... maar het gaat niet altijd op, volgens mijn moeder was ik veel rustiger in de buik dan mijn broers ;)

6. joyo

joyo Bekend lid

4 sep 2007
    543
    0
    0
    kapster
    wij hebben al een meisje. Maar die was veel rustiger in de buik dan dat onze zoon nu is.

Alleen nu wordt hij ook wat rustiger. Want de ruimte wordt iets beperkter. Dus ja dan kun je ook geen rare dingen meer doen. Maar hij is veel actiever in mijn buik dan de eertse

7. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Bwa, de mijne is ook een énorme druktemaker. Zelfs echo's maken laat ie niet gemakkelijk toe...

Maar ik denk dat dit eerder met het kindje te maken heeft, dan met het geslacht hoor :D

8. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Nou, ik krijg een jongetje, en hij is me toch een partij druk in me buik!? Dus ik hoop niet dat als de 2e een meid is, deze nog drukker is hahaha!

9. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Volgens mij is dit een fabeltje. Het verschilt gewoon per kindje. Je kan er nooit van op aan. Ons beebje beweegt er ook op los, maar het is een ventje.

10. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Als dat zo was dan zou dit kind een konijntje zijn ofzo...want heb 2 zoontjes en die waren lekker bezig in mn buik. En deze is best rustig vergeleke hen.
    Gewoon n fabeltje dus naar mijn idee

11. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Volgens mij onzin. Ik ben nu van de derde jongen. Ze zijn alle drie heel anders in de buik (en wat je voelt hangt ook nog eens van de plek van de placenta af).

De oudste was niet overdreven vaak aanwezig, maar als ik hem voelde dan deed hij me soms zelfs echt pijn. heb zelfs een keer zijn voetje tegen de buikwand gezien.

De middelste ging wat voorzichtiger om met zijn moeder en deed me dus nooit pijn, maar dat kind bewoog de hele dag en hield me snachts zelfs wakker.

Deze kruimel is heel bescheiden in zijn bewegen. Ik voel hem vaak, maar het blijft heel zachtjes allemaal.

12. Secretstar

Secretstar Actief lid

Ik heb een meisje in de buik en dat is een behoorlijk druk dametje, maar is ook de eerste dus ik weet niet hoe een jongetje aanvoelt :D

13. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Ik denk niet dat het uitmaakt of het een jongentje of een meisje is.
    Ik ben nu zwanger van een tweede jongentje.
    De eerste was vrij rustig, bewoog wel regelmatig, maar schopte niet zo hard.
    Deze boef is duidelijk actiever en schopt een stuk harder.

Deel Deze Pagina