Titel zegt t al. Vandaag op controle ivm 41 wkn 3 dgn. Dinsdag hebben ze me zeer pijnlijk gestript en de arts van vandaag wilde dit niet doen omdat de baarmoedermond nog te ver naar achteren lag. En wederom maar 1 cm ontsluiting. Wel was deze verweekt inmiddels. Afspraak is nu maandagavond n ballon plaatsen Dinsdagochtend vliezen breken en infuus. zijn er mensen die hier ervaring mee hebben. En dan specifiek tijdens de eerste bevalling en na overtijd zijn. Want kan me voorstellen dat het lichaam met bv 37 wkn anders reageert. Ik hoop er wat moed uit te putten want vond t best n tegenvaller vandaaag :-/
Ik heb wel ervaring met het balonnetje en inleiden, alleen was ik 38 + 2.. mocht je toch geinteresseerd zijn.. dan hoor ik het wel! Succes in ieder geval
Ik lees graag mee! Ben nu 41 + 2 en maandag zal er een ballon geplaatst worden. Ik had ook nog maar net 1 vinger ontsluiting.
Dat is toevallig! En jij slaapt ook heerlijk gezien het tijdstip Vind je t zwaar worden of gaat het nog enigszins?
Bij mijn eerste zwangerschap ben ik ook met een ballon begonnen. Ik was 41+5 en ik had net een kleine cm. Gelukkig begonnen bij mij de weeën vanzelf snachts puur door de ballon! Ik heb daarna nooit infuus en inleidings hormonen nodig gehad en mijn lichaam heeft zelf de bevalling doorgezet!! Xxx
Ik ben minder dan 24 uur na "het zit nog potdicht, we kunnen niet strippen" bevallen met 41+1. Sterker nog, 6 uur later begonnen de weeën en een half uur daarna de vliezen gebroken. Geen ervaring met balloncatheters dus, maar: houd moed, hij / zij kan zich ook zomaar nog spontaan aandienen Bij mij stonden de afspraken ook al gepland.
Ik ben bij 41.2 ingeleid. Eerst een dag een ballonkatheter, ochtend erna infuus gekregen rond 10 uur. Om 18 uur was ze er. Ach, het was een pittige dag. Laten we het daar maar op houden
Ja ik vorige week ! Positieve ervaring , dus misschien kan k je gerust stellen Wel mijn tweede kindje , eerste kwam spontaan met 37 weken , deze keer ingeleid met 41.3 omdat k er klaar mee was. Dinsdagochtend was de ballon geplaatst, dit doen ze met een eendenbek. Was zo gepiept, maar niet echt prettig ( ook niet heel pijnlijk hoor gewoon ff niet fijn ) . Toen aan de ctg , kleine was nogal druk dus nog wat keren aan de ctg, hierna gewoon naar huis en lekker in bad en slapen in m'n eigen bed . Ik had geen weeen of niks dus lekker geslapen . Woensdagochtend terug naar t ziekenhuis , bleek 4 cm te hebben ! ( 0 bij het plaatsen) hier niks van gemerkt , gewoon cadeau gekregen door die ballon ! Vk brak meteen m'n vliezen, weeen kwamen direct spontaan op gang zonder het infuus met weeopwekkers en twee uur later had ik mijn mooie meisje in m'n armen ! Echt , ik teken voor ooit weer zon bevalling hoor ! Bij de eerste 24 uur voorweeen gehad die vrij weinig deden en nu gewoon klaar in twee uur. Succes alvast en maak je er niet te druk om . Ook na een ballon kun je dus gewoon nog spontaan bevallen .
Dank je wel allemaal, Moet erg schakelen naar ineens een "medische bevalling" zo had ik me het niet voorgesteld (voor zover je je iets kunt voorstellen) maar na deze ervaringen en meer lezen zijn er best wel wat positieve verhalen. We gaan er maar voor maandagavond!
Allereerst heel veel succes! Ik ben bij de eerste bij 41.3 ingeleid met ballon terwijl ik op 41.2 nog niet gestript kon worden, alles nog dicht. Bij ballonplaatsing had ik blijkbaar 1 cm ontsluiting waar ik niks van gemerkt had. 5 uur na plaatsing braken mijn vliezen. Volgens de vk en gyn was dat sowieso gebeurd en kwam dat niet door de ballon. Uiteindelijk is mijn bevalling dus spontaan op gang gekomen ondanks de inleiding Weeën begonnen ook snel na het breken van de vliezen en na ruim 8 uur was onze dochter geboren!
Hoeveel cc hadden jullie gekregen in de ballon? Ik heb net 30cc gekregen en laten ze 24u zitten. Pas daarna eventueel opgehoogd met 20cc
De ballon plaatsen en die procedure zijn erg meegevallen. Ik vond t plaatsen niet rottig. Dit werd gedaan in de avond en s morgens lag de ballon "los in mijn vagina". Voelde ineens geen spanning meer op dat ding. Maar durfde ook niet te hard te trekken maar bij aankomst ih ziekenhuis werd dat bevestigd. Vliezen breken was nog niet mogelijk dus een nieuwe ballon werd geplaatst en daarna aan ctg. Half uur later mochten we naar huis. Tijdens het aankleden en inpakken zelfde gevoel. En werd bevestigd deze een maatje groter was er ook uit gekomen en ontsluiting voldoende. De rest Vd bevalling.... Tis nu 3 dgn geleden en hebben n prachtige dochter die nu op mijn buik ligt. Verder is t een groot trauma. En wil ik het nog niet eens opschrijven of vertellen. Maar dit heeft niets met de ballon oh het inleiden te maken.
Gefeliciteerd met je dochter! Als je verder (nog) geen behoefte hebt om iets te schrijven hier hoeft dat natuurlijk ook helemaal niet, maar ik was gewoon benieuwd. Succes in ieder geval met wat er ook gebeurd is of aan de hand is...