Schema dreumes 1.5 jaar

Discussie in 'Voeding' gestart door Tuttebella, 23 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuttebella

    Tuttebella Bekend lid

    3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Onze jongste is ‘een beetje anders’ wateren betreft. Maar de laatste tijd gaat het steeds beter en ben ik wel benieuwd wat nou de gemiddeldes zijn voor een dreumes van 1.5.

    Dus, hoe ziet het eet en slaap schema van jullie kind er uit?
     
  2. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Hier was dat bij de oudste qua slapen een nacht van 11-12 uur en een middagdutje van 1,5-2uur.
    Eten was ongeveer zoals het nu nog steeds is:
    Ontbijt: 1 boterham en soms nog iets erbij of een 2e boterham, beker thee
    Tussendoor: fruit met beker drinken
    Lunch: 2 boterhammen en beker melk.
    Tussendoor: een koekje o.i.d en beker drinken
    Avondeten: met de pot mee, periode van slecht eten begon toen net een beetje.
    Voor het slapen gaan soms nog wat drinken. Fles was hij al vanaf maar genoeg kindjes die m nog wel krijgen.

    Onze dochter doet qau slapen ongeveer hetzelfde als ze zich goed voelt. Qua voeding kan ik daar verder niks over zeggen. Krijgt volledige sondevoeding en wil daarnaast ook eigenlijk niks meer eten. Drinkt alleen zo'n 100cc water per dag uit fles of rietjesbeker.
     
    Tuttebella vindt dit leuk.
  3. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier zoontje 16mnd

    Hij eet momenteel bar slecht... Denk last v tandjes.
    Slaapt van ongeveer 20u tot 7/8u
    Om 11/12u slaapt ie weer 1 tot 1.5u
    En de laatste dagen slaapt ie ook weer van 15/16u tot 17/18u

    Hij eet brood of pap, fruit, koekje, cracker, avondeten met pot mee. Krijgt voor de nacht nog een papfles.
     
    Tuttebella vindt dit leuk.
  4. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Hier een dochter van 15 maanden. Slaapt gemiddeld van 19-7 en overdag of 2x 1-1,5 uur of 1x 2-3 uur.

    O: 150ml halfvolle melk als pap
    T: 2 (of soms wel 3...) stuks fruit
    L: 2 of 3 boterhammen
    T: krentenbol/extra fruit/ei/rozijntjes/koekje/net hoe het uitkomt
    A: met de pot mee (soms meer dan ik, heb echt 0 eetlust door de zwangerschap haha)
    soms wordt ze s nachts nog wakker voor een flesje, vaker niet.
    Hele dag door en bij alle maaltijden krijgt ze water of thee.

    En regelmatig heeft ze ondanks dit alles nog honger... dan gaat ze heel demonstratief bij haar stokke stoel staan. Helaas moet ze van rauwkost echt helemaal niks weten maar verder eet ze vrijwel alles wat ik haar geef. Geen idee waar ze het allemaal laat met haar 9kg.
     
    Tuttebella vindt dit leuk.
  5. Tuttebella

    Tuttebella Bekend lid

    3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    @Olifantje1991 Bij I. is haar sonde er sinds maandag uit. Ze mag het nu echt zelf gaan proberen, vind het best spannend.

    @Flamingooo Wauw wat eet ze veel!

    Super fijn om te lezen trouwens, als een soort richtlijn.

    I. eet/drinkt nu dit;

    O; 90/3 melk met extra calorieën. Kwart tot halve boterham met roomboter en beleg.

    T; ongeveer een stuk fruit, wel nog grof gepureerd meestal.

    L; 120/4 melk met extra calorieën en een halve boterham met roomboter en beleg.

    T; wat rauwkost, vaak neemt ze daar wat hapjes van. Rozijntjes gaan er wel goed in :D

    A; plus minus vergelijkbaar met een half potje denk ik. Beetje Griekse yoghurt toe en 90/3 melk met extra calorieën.

    Vergeleken met een paar maanden terug toen ze ALLES weigerde is dit echt al mega veel, maar twijfel soms wel of het genoeg is. Eten is gewoon zo’n groot ding geworden.
     
    Olifantje1991 vindt dit leuk.
  6. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Ik denk ook niet dat je moet vergelijken, al kan het natuurlijk wel een idee geven, voor jullie dochter zal het waarschijnlijk veel te veel zijn. Je weet waar ze vandaan komt en hoe groot de stappen zijn die ze gemaakt heeft de afgelopen tijd, ik denk dat het belangrijkste is dat je stapjes blijft zien.
    Ze krijgt denk ook nog meer melk dan de meeste kindjes, in elk geval meer vullend doordat het verrijkt is en als je honger dan al niet super groot is, dan vind ik ook dat ze het nu super doet hoor!
    Hoop dat ze zo door blijft gaan en gewoon steeds wat meer wil gaan eten/proeven.

    Wij hebben straks ook nog een uitdaging bij ons dametje. Ze at altijd zo lekker tot ze ziek werd, niet super veel, maar lustte alles. Momenteel wil ze helemaal niks meer, hoop dat het straks nog weer een beetje terug komt.
     
  7. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik denk dat ze het hartstikke goed doet hoor @Lauren5, als je bedenkt waar ze vandaan moet komen. Hoe zit ze nu qua gewicht/lengte? Zijn de artsen tevreden over hoe ze het doet?
     
  8. Tuttebella

    Tuttebella Bekend lid

    3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Bekijk bijlage 604925

    Gewicht gaat in een mooie stijgende lijn omhoog nu. Artsen zijn heel tevreden over het aankomen. Over het verwijderen van de sonde wat minder, maar daar vind ik ze sowieso heel voorzichtig en terughoudend in. Qua eten zou ze wat meer moeten eten, maar voor haar doen begint ze heel goed nu vinden ze!

    @Olifantje1991 reageer straks even op jou! :)
     
  9. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Wauw dat ziet er toch super uit! Ze zit gewoon tussen de 0 en de -1 lijn.
    Dit is de curve van mijn dochter. Het verloop is natuurlijk anders, maar ook zij zit tussen 0 en -1.
    Bekijk bijlage 604926

    Ik snap dat je heel graag van die sonde afvalt en dat je het liefst hebt dat ze eet als een bootwerker maar ze moest echt van ver komen natuurlijk!
     
  10. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    @Lauren5; gefeliciteerd met je zwangerschap! Gaaf hoor een 5e! :D
    Ik dacht van de week al een post van jou te herkennen ;)

    En wat groeit I goed :thumup: Fijn dat ze goed vooruit gaat.

    Dit is het schema van E op dit moment.

    O: 1 á 2 boterhammen, plakje kaas / worst, water
    T: fruit (meestal een appel), water
    L: 1 á 2 boterhammen, water
    T: rozijntjes, biscuitje oid, diksap appel
    A: afhankelijk van wat we eten. Meestal wel een gemiddelde portie, schaaltje yoghurt, water

    Behalve water en diksap appel drinkt ze niets anders. Eten is wisselend. Ene keer eet ze niets, andere keer eet ze meer als een volwassene.
    Ze wordt nu wel kieskeuriger. Bepaalde groenten eet ze niet meer, zelfde geldt voor fruit.

    Ze gaat nu rond 19.00 uur naar bed en is tussen 6.30 en 7.30 uur wakker.
    Overdag gaat ze steeds vaker haar slaapje overslaan. Afgelopen 3 dagen heeft ze niet geslapen. Anders slaapt ze max een uurtje.
     
  11. Aagje90

    Aagje90 Bekend lid

    25 apr 2012
    909
    334
    63
    Vrouw
    Het schema van mijn dochter van 17 maanden:
    O: 2 volkoren boterhammen met boter en wisselend beleg (hummus, aardbei-bieten spread, appelstroop, zuivelspread) met een beker thee.
    T: fruit of rozijntjes, paar snoepsterren van de kleine keuken oid. Met thee of water.
    L: 2 volkoren boterhammeb met boter en wisselend beleg. Soms daarna fruit. Met 150 cc melk.
    T: rozijntjes, kleine koekjes van de kleine keuken, snoepsterren van de kleine keuken oid. Met thee of water
    A: meestal gewoon met ons mee, de ene keer wat meer dan de andere keer soms een 15 maanden potje. Daarna altijd wat (griekse) yoghurt.

    Ze eet niet altijd haar brood op. Wij zijn er van overtuigd dat ze heel goed zelf aan kan geven of ze genoeg heeft of niet. Daar laten we het dan bij. We geven onze dochter zo min mogelijk suiker. Dus geen sap, snoep, koekjes (alleen gezoet met natuurlijke suikers)
     
  12. fruitcoctail

    fruitcoctail Niet meer actief

    O : 2bhammen met beleg en beker neocate
    T: fruit met water
    L: 2bhammen met beleg en beker neocate
    T: ontbijtkoek of kmv koekje
    A: potje v 250 gr of met de pot mee
    Voor het slapen een papfles v neocate

    Maar denk dat dit boven gemiddeld is haha
     
  13. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.868
    15.304
    113
    Met anderhalf sliep mijn dochter overdag nog 1x. Doorgaans was dit van 12.30-15.00.
    ‘S nachts sliep ze van +/- 19.00 tot +/- 08.30

    Wat betreft eten:
    O: 1 belegde boterham + 1 stuk fruit of een cracker oid
    T: 2 stuks fruit
    L: 2 belegde boterhammen, soms nog een rijstwafel oid
    T: verschilt per dag, meestal een mix van wat rauwkost, rozijntjes, koekje, etc
    A: gewoon met de pot mee, verschilt per dag
     
  14. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Onze zoon toen ongeveer zo

    07.00/08.00 wakker worden.
    Ontbijt met 2 boterhammen en een tuitbeker melk (of heel soms wat chocolade melk of yoghi) en altijd eek of 20 gesneden druiven of 10 cm komkommer.
    Tussendoor een koekje
    Lunch 2 boterhammen met melk en vaak wat extra zoals tomaatjes of een ei ofzo.
    Naar bed rond 13.00 slapen tot 14.30 a 15 00.
    Tussendoor wat fruit, vaak 3 soorten fruit op een bord en dat eet hij half op, de resr eet ik op.
    Avondeten, de helft van wat wij eten eet hij zeker, vaak wel meer. En een toetje (danoontje)
    In bad
    18.30 naar bed.

    Oh en onbeperkt water of thee
     
  15. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Hier over een maandje 1,5 jaar.

    O: 100ml en een cracotte
    L: 2 cracottes en 100ml
    M: 100ml
    A: Potje groente 200gram

    daarna om 19:00 nog 100ml
    en om 22:00 nog een keer .. en dan van 22 tot 6u continu voeding over de sonde.

    Hij slaapt meestal 2 a 3x per dag. En eerder naar bed lukt niet haha nog steeds zoekende of dat een keer eerder kan dan 22u :rolleyes:
    Hij weegt nu met 17m 7,6kg
     
  16. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    schema ziet er goed uit volgens mij.
    de kleine keuken heeft ook gedroogde abrikoosjes als tussendoor. of iets van mais fingers.
    of een carcotte/cracker met smeerkaas en plakjes komkommer als tussendoor?
    pindakaas zit ook vol goede stofjes

    ik heb hier een lang sprietje: 7560 gram en 73 cm, lengte boven gemiddeld en gewicht onder gemiddeld.
    flessen melk gaan al weken dramatisch, net als groente. maar brood, yoghurt en fruit vliegt er in.
     

Deel Deze Pagina