Medische echo / verzekering?!?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jansen, 3 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Hallo dames,

    Ik probeer CZ al enige weken te bereiken voor deze vraag maar vanwege de nieuwe zorgwet zijn ze echt totaal niet te bereiken.

    Is iemand van jullie toevallig verzekerd bij CZ en weet je of de uitgebreide/medische echo bij 20 weken wordt vergoed door CZ..?
    Heb zelf een aanvullende verzekering plus.

    Iemand...?
     
  2. Elina

    Elina Actief lid

    2 mrt 2006
    184
    0
    0
    huismama
    Friesland
    Nee ik weet eigenlijk niet hoe het zit.

    Ik moet komende tijd ook steeds naar het ziekenhuis voor onderzoeken. En moet ook echt even bellen.

    Ik hoop dat iemand wat weet over het CZ. Sterkte ermee.

    Elina
     
  3. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Grappig..na zo vaak proberen probeer ik het net nog een keer...heb ik gelijk iemand aan de telefoon ;)

    De uitgebreide echo is opgenomen in de BASISverzekering en geldt volgens mij zelfs voor alle verzekeraars.

    Mooi!
     
  4. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Dat is fijn om te weten!!
    Ik ben ook CZ-verzekerd en ik ga dus maandag naar de verloskundige bellen voor de uitgebreide echo!
     
  5. jacky

    jacky Actief lid

    17 dec 2005
    421
    0
    0
    zuid-holland
    heeft cz geen site waar je die dingen kan opzoeken ik ben zelf verzekerd bij vgz en daar kan ik alles terug vinden op hun site tis maar een idee succes ermee
    groetjes jacky
     
  6. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Jawel maar een heel onduidelijke!
    Toen ik wilde weten of een poliklinische bevalling zonder medische indicatie vergoedt werd leek uit de info op de site dat ik zelf bij moest betalen. Voor de zekerheid heb ik CZ nog eens gebeld en toen bleek als je aanvullend verzekerd bent dat je dan niets bij hoeft te betalen!!
     
  7. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Volgens mij is de 20 weken echo nu altijd vergoed. Dat heeft de regering vorig jaar toch besloten? Het is ook steeds in het nieuws dat niet iedereen de 20 weken echo krijg vanwege te weinig capaciteit, nu ineens iedereen die echo vergoed krijgt.
     
  8. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Ik heb een aantal weken geleden gebeld met mijn verzekering (Menzis), want de verloskundige zei dat de overheid het bedacht heeft maar dat veel zorgverzekeraars dit nog niet rond hebben. Hij wordt dus (nog) niet overal vergoed. Ik dacht dat de verzekeraaars rond mei/ juni alles geregeld moesten hebben. Ziekenhuizen kunnen al die extra echos niet aan.
    Degene die ik aan de telefoon had moest het eerst helemaal uitzoeken want daar wisten ze het ook nog niet. Na drie dagen werd ik gebeld dat ik hem vergoed zou krijgen. Het blijft dus nog allemaal een beetje wazig.
    Jenny
     

Deel Deze Pagina