zwanger en trouwen

Discussie in 'De lounge' gestart door Pompeloesje, 15 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    hey ladies!
    ben op zoek naar dames die zwanger getrouwd zijn. Alle ervaringen en tips zijn welkom! waar hebben jullie een jurk gehaald?wat hebben jullie gedaan als feest? hoe hebben jullie het ervaren?

alvast bedankt! xxx

2. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Hoi hoi!

Wij zijn in oktober getrouwd, ik was toen 18 weken zwanger.
    Mijn jurk had ik in maart voor het eerst gepast (en gekozen). Omdat we met vruchtbaarheidsbehandelingen bezig waren, hadden ze me gevraagd direct te verwittigen als ik zwanger zou raken. Ik heb wel gewoon de jurk kunnen nemen die ik wou. Toen ik eind juni positief testte, heb ik de winkel gebeld en hebben ze dan een maatje groter besteld voor m'n jurk. Ik moest dan een maand voor ons huwelijk opnieuw gaan passen en ze hebben de ganse jurk enorm moeten verstellen (overal) behalve aan m'n buik... Heb er 2u voor moeten rechtstaan met de jurk aan. :$ Was gigantisch veel werk! :)

Voor het feest hebben wij eigenlijk niet echt ergens rekening mee gehouden, alleen met het eten. Ik ben vegetariër en we hadden een landenbuffet. Nu was er bv. een gerecht met fetakaas en dit hebben we vervangen omdat ik dit niet mocht eten.
    Ook hadden we onze viering pas om 14u gepland zodat ik niet al om 6u ofzo uit m'n bed moest en de dag zo echt wel véél te lang zou worden. We zijn ook enkele weken voordien voor de wet getrouwd. Het was voor mij een fantastische dag, ik had nooit verwacht dat ik tijdens het feest wakker zou kunnen blijven maar dat ik allemaal heel goed gegaan. Wel is er van een romantische huwelijksnacht niet zo veel in huis gekomen...:)

Gefeliciteerd trouwens!

Edit: mijn jurk kwam van deze winkel in Breda (ondanks dat ik in België woon, wilde persé een jurk van Pronovias...): Amiga Exclusive Shop For Pronovias Collection

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik ben getrouwd toen ik 26 weken zwanger was.
    Heb een nieuwe jurk gehuurd, die is helemaal vermaakt naar mijn buik.
    Moest een paar keer komen om door te passen.
    Wij hebben geen groot dansfeest gegeven, ik kon toen al niet veel meer lopen en staan.
    Dus hebben we gezellig met z'n allen gegeten.

4. LaDi

LaDi Fanatiek lid

Hoi,

Ik ben mei vorig jaar getrouwd. Was toen 32 weken zwanger (tip nr 1 trouw eerder dan dat haha). Bij ons stond de datum al vast toen ik zwanger werd. Op zich ging het nog best goed, maar de hele avond staan en dansen zat er niet in. Ik heb mijn jurk bij een gewone trouwzaak gehaald en gezegd dat ik dus zwanger was. Zo hebben we een jurk gekozen die ik en heel mooi vond, en betaalbaar was en heel makkelijk versteld kon worden.

Wij wilden sowieso het heel klein houden en hebben het feest in ons huis en tuin gehouden. Statafels gehuurd, witte partytent gekocht (en voor de zelfde prijs weer verkocht op marktplaats haha) en veel mooie versieringen gekocht. Ik had wel een superlief schoonzusje en zwager die heel veel gedaan hebben om het hier helemaal mooi te maken. Het was echt een geweldige dag en zou er eigenlijk niks aan willen veranderen.

En voordeel van dat ik al 32 weken was is een hele mooie zwangere buik op de foto's:

5. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    ik ben getrouwd toen ik zo'n 5 mnd zwanger was. en ik heb toen voor een rok en top los van me kaar gekozen. zodat het makelijker was met vermaken

Dit was mijn jurk
    Bekijk bijlage 51739

Het feest hadden wij thuis in de tuin. nou lbij toe was kapot.

6. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    ik was nog niet superlang zwanger, maar had een klein buikje. Heb me gewoon in mijn jurk gepropt (paste nog net, zat tijdens zitten in kapel niet echt heel lekker marja :p), daarna verwisseld van jurk (prachtige designer avondjurk).

7. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik ben met 28 weken zwangerschap getrouwd. Ik had een normale jurk die ze dan vermaken. Had wel al echt een flinke buik en hierdoor had ik een jurk maat 44 terwijl ik zelf maat 36 heb hihi.. Maar ze vermaken dan alles netjes. Was heel blij dat dat kon!
    Wij zijn om 15.00 uur getrouwd, voor die tijd hebben we foto's gemaakt en om 16.00-16.30 begon het feest met koffie en om 17.00 hebben we de taart aangesneden. Om 19.00 uur hebben we het buffet geopend en omdat alle gasten de hele dag aanwezig waren liep het vanzelf rond 22.00-22.30 leeg en dat was erg prettig. :D Ik was echt kapot!! ;)

8. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ben getrouwd toen ik 36 weken was..
    hebben het beperkt tot gemeentehuis en wat etentjes.. wat feesten kon ik niet meer opbrengen
    ik heb gewoon een feestelijk jurkje gekocht bij positiekledingwinkel..
    wie weet trouwen we ooit nog voor kerk en dan doe ik het wel met toeters en bellen

9. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik ben getrouwd met 30 weken zwangerschap. Ik heb geen 'echte' trouwjurk gehad, maar een avondjurk laten vermaken.

Picasa-webalbums - marjolijnblits

Jurk van de voorkant:

en de zijkant:

Had een rijgsluiting aan de achterkant:

Wat het feest betreft: we hebben na de kerk eerst een receptie gehad in de hal en daarna iedereen die wilde getransporteerd naar een zaaltje waar ze eten kregen. :D

Ik vond het heel bijzonder om zwanger te trouwen. :)

10. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Wij gaan ook trouwen....
    zonder jurk, zonder feest... :D
    Wij gaan met de ouders naar gemeentehuis, handtekening zetten, naar de juwelier om onze trouwdatum is onze vriendschapsringen bij te laten graveren 's avonds uit eten met onze ouders en zijn broer/vriendin/dochtertje en daarna een weekendje naar Landal Greenparks in een luxe huisje met alles erop en eraan met z'n tweetjes(drietjes) :)

11. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    dit is zooooo mijn droom!!!
    we stoppen 3 maandjes voor DE dag met de pil hopend dat wij ook met zn 3tjes zullen zijn met de bruiloft
    (als we kinderen kunnen/mogen krijgen)
    ik weet je mag er niet vanuit gaan dat je in 3 maanden zwanger bent, maar mijn hele familie is nog binnen de 3 maanden zwanger geraakt en tuurlijk is het niet vanzelfsprekend dat het bij ons ook zo gaat, maar dromen mag altijd toch?!

12. Tese

Tese Niet meer actief

Wij zijn getrouwd toen ik 3 maanden zwanger was. Ik had toen wel een buikje. Ik heb gewoon een simpel jurkje gekocht. We hadden alleen naaste familie en zijn gratis in het gemeentehuis getrouwd. Daarna hebben we heerlijk op een terrasje koffie met gebak gegeten. Iedereen is daarna naar huis gegaan en 's avonds zijn we met zn allen lekker relaxed gaan bbqen. Lekker zonder poespas allemaal....

13. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Kijk mijn banner!!!!!!!

Ik heb in oktober mijn jurk uitgezocht met het verhaal dat we met ICSI bezig waren.
    Was geen probleem, konden ze zo vermaken!

Wat zou ik dan gelukkig zijn als ik met een wondertje(s) in mijn buik mag trouwen!!!

14. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Wij zijn vorig jaar op 8 mei getrouwd toen ik 30 weken zwanger was.
    Ik had een echte trouwjurk gekocht bij een bruidsmode zaak en die is een paar maten groter besteld en de week dat wij gingen trouwen pas op maat gemaakt en hij zat strak maar was erg mooi!!!!
    Vond ik zelf dan! haha.
    Wel een ramp om naar de wc te gaan want er moest elke keer iemand mee! haha
    Verder was het een super dag en ik heb bijna de hele avodn op de dansvloer gestaan en was dus best moe s'nachts, en was dus ook blij dat de jurk s'nachts uit kon :) haha
    Heb ook wel een foto, zal die even neer zetten hier!
    ff zoeken....

15. BellaLuna

BellaLuna Niet meer actief

Ik ben op 7 mei getrouwd (;)) en was 25 weken zwanger. Heb een normale trouwjurk gehad maar die is idd net als hierboven gezegd werd, groter besteld en vermaakt. Buikje zag er prachtig uit en ben ecfht superblij dat ik foto's van mezelf heb in trouwjurk waar ons zoontje ook bij is............

16. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    hoi hoi,

Ik ga in september trouwen en we beginnen over 3,5 week aan IVF/ICSI, mocht het de 1e keer lukken (waar ik niet van uit ga, maar wel intzettend hoop) dan ben ik dan 6 maanden zwanger. Helaas zit er dan geen huwelijksreis met vliegtuig in maar iets wat veel en veel leuker is. Ik ga 1 en 4 maart jurken kijken/passen en bij de ene winkel had ik het al laten vallen dat we bezig waren en dat kon prima zei ze. Ik ga naar elly's bruidshuis is zwanenburg en naar de beverwijkse bruidsboetiek.

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik trouw over iets maar dan 3 weken, net 26 weken zwanger... ;)

Ik heb een gewoon positiejurkje gekozen dat ik erna nog kan dragen. Wij gaan alleen naar het stadhuis, wat foto's laten nemen en een etentje met de naaste familie. De dag erna geven we 's avonds een drink voor vrienden en familie, maar da's in een café waar we zelf niets voor hoeven toe doen :D

18. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Meiden....ik ben zwanger!!!
    Kan het nog niet geloven en ben nog erg bang!
    Nog maar 4 weken en 1 dag!

Maarrrrrrrrrr...ben nog nooit zover gekomen, dus dat is al mooi!
    Ben 18 weken als ik ga trouwen!
    Dit was echt mijn droom!

Liefs

19. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Super Loes!

Ik had het in een ander topic al in je onderschrift gelezen! Geweldig!

Ik ben zelf ook zwanger getrouwd...ik was 6 maanden.
    We hebben geen groot feest gegeven en we hebben ook geen echte trouwkleding gehad.
    Het was intiem met onze familie en erg gezellig en geslaagd (al ben ik nu soms een klein beetje jaloers op mn zus die wel met een mooie jurk gaat trouwen binnenkort!)

20. Nonja

Nonja Fanatiek lid

12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Wij gaan trouwen als ik 18 weken zwanger ben. Heb mijn jurk vorig jaar oktober al gekocht, maar omdat het zwanger worden niet snel ging heb ik hierover niks gezegd. Hoop dat ik nog in mn jurk pas eind april. Heb van de week de bruidszaak gebeld om te verellen dat ik in verwachting ben. We zullen zien!

Deel Deze Pagina