Vliezen breken / inleiden

Discussie in 'De bevalling' gestart door Elfjesbos, 17 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elfjesbos

Elfjesbos Lid

25 jun 2011
    29
    0
    0
    MAMA
    Belgie
    Maandag wordt de bevalling ingeleid! Ze gaan eerst m`n vliezen breken en als de weeen dan niet goed op gang komen krijg ik een infuus met weeenopwekkers. Geen hormonentabletjes omdat ik vorige keer ben bevallen met een keizersnede en ze de weeen dan niet kunnen minderen indien nodig (als ik het goed begrepen heb)
    Hoe voelt het als ze je vliezen breken en hoe is jullie bevalling verlopen met inleiding? Liefs...

2. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    bij mijn eerste werd ik ook ingeleid, ze braken mijn vliezen met een grote soortement breipen, voel je niks van alleen voel je het warme vruchtwater uit je lopen ;)

daarna kreeg ik een infuus met opwekkers en na een uurtje begon dat te werken, ze zetten m daarna steeds iets hoger natuurlijk ik heb gelukkig geen weeenstorm oid gehad! alleen kreeg ik toen ik op 7/8 cm zat al persweeen dus die heb ik (achteraf 2 uur lang) weg moeten zuchten en dat is ronduit kut haha

en je raad het al toen ik eenmaal mocht persen voelde ik ze niet goed meer maar toch is mijn dochter toen met 10 minuten geboren!

ik kijk er met een heel goed gevoel op terug! veel succes

3. inkie86

inkie86 Bekend lid

27 apr 2011
    982
    6
    18
    Vrouw
    Medewerkster bij de Lidl
    Goor
    het is idd net een breinaald en dan voel je warm water tussen je benen weg lopen je voelt verder niets.

ik heb wel weeënstorm gehad maar het voordeel daarvan(bij mij dan) is dat je er dan zo vanaf ben;)

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Mijn vliezen zijn dan wel spontaan gebroken, maar daarna geen wee meer. Helemaal niks.

Na 2 uur aan de wee opwekkers gegaan. Ieder half uur werd deze iets hoger gezet. Toen de opwekkers iets begon te doen, ben ik in 1 uur en 40 minuten van 3 cm naar geboorte van mijn dochter gegaan.

Zelf heb ik al prettig ervaren.

5. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.751
    646
    113
    Gelderland
    Bij mij zijn ook de vliezen gebroken en zou, als er niks gebeurde, na een uur een infuus krijgen met weeën opwekkers. Maar dat was niet nodig, 10 minuten na het breken van de vliezen had ik al volop weeën en 3 uur later volledige ontsluiting. Alleen kreeg ik niet voldoende persweeën, dus alsnog een infuus voor de persweeën en toen die eenmaal werkte, na 30 minuten persen en prachtig meisje op mijn buik!

6. quschke

quschke VIP lid

12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    Hier hebben ze ook de vliezen gebroken met 41.4. Verpleegster zei nog: we komen zo infuus inbrengen...
    Toen ging het binnen 10 sec loos! Verpleegster kwam terug en zei: zie dat dat infuus niet meer nodig is! Direct meteen heftige weeen waardoor ik na 2 uur en 15 minuten mocht gaan persen!
    En na een kwartier lag ons meisje op mijn buik!

Korte maar heftige bevalling!

7. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Heb geen ervaring met vliezen breken maar ben wel ingeleid met infuus van toxitocine ( of zoiets ).
    Vanaf 11.00 in de morgen tot 20.00 in de avond, steeds iets hoger, kreeg wel weeën activiteit maar niet hevig genoeg maar geen ontsluiting (1.5 cm na 9 uur inleiden).
    Om 20.17 met keizersnede bevallen.

8. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Het breken van de vliezen voel je niks van, maar is wel een beetje raar gevoel als ze met die vliezenbreker naar binnen gaan zeg maar. Na een half uur kwamen ze toen het infuus met weeënopwekkers aansluiten, en dat werd steeds hoger gezet totdat ik vrijwel geen pauze meer tussen de weeën had. Op dat moment waren we ongeveer 3 uur bezig en zat ik op 4 cm (was eerste kindje). Was niet meer op te vangen voor mij, dus epiduraal gekregen. Wat een opluchting! Ik voelde de weeën nog wel, maar was goed te doen.

Ik begreep van de verloskundige dat bijna iedereen die wordt ingeleid (in dat ziekenhuis dan he) een epiduraal krijgt. Puur omdat ze niet kijken naar de conditie van de moeder, maar enkel naar de toestand van het kind. Ze maken zoveel weeën als het kind aankan, en als de moeder dat niet op kan vangen krijgt ze pijnstilling. Niet zo aardig natuurlijk, maar bij een inleiding is het de bedoeling dat de baby binnen afzienbare tijd wordt geboren, anders hoef je niet in te leiden ;) Voor de duidelijkheid: ik vond het absoluut geen drama!

9. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    hier 2x de vliezen moeten breken, deed bij mij een beetje pijn allez pijn zo een ambetant gevoel drna ging het redelijk vlot.

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.264
    6.159
    113
    Hier wilden ze ook de vliezen breken (bij mijn 2e), maar toen ze dr handen ging wassen braken ze spontaan. Nou ja, daarvoor wel gel gehad, dus op zich was het wel logisch. Op dat moment had ik 3 cm ontsluiting. 1,5 uur (weeenstorm) later lag mn dochter op mn buik, geen opwekkers nodig gehad.

11. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Mijn verloskundige zette een electrode op mijn dochter haar hoofdje een daar door braken ook mijn vliezen.
    Niks van gevoelt.

Ik kwam gelijk aan de weeenopwekkers en een kwartier later voelde ik de eerste wee.
    Ik heb 7 uur over de bevalling gedaan.

Ik heb wel een weeenstorm''pje'' gehad.
    Ging binnen 5 minuten van 6 naar 10 cm ontsluiting.
    Wat een hel..

Voor de rest doe ik de hele bevalling zo over.
    Ik zou ervoor tekenen om nog zo'n bevalling te hebben bij wie weet ooit een tweede kindje.

Deel Deze Pagina