Medische indicatie toch doorverwijzing nodig?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Magda, 10 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magda

Magda Bekend lid

29 mei 2012
    524
    28
    28
    Dames ik vroeg me af als je medische indicatie hebt en zwanger bent moet je dan toch eerst doorverwijzing krijgen van bjv huisarts om geen problemen te krijgen met vergoeding van de zorgverzekeraar? Ik moet me dus zo snel ik positief test melden bij internist en gyn. Ik kan dus niet eerst naar de verloskundige gaan. Ik vind vooral belangrijk om zo z.s.m. de juiste medicatie te krijgen die niet schadelijk is voor de baby.
    Mocht iemand het weten dan hoor ik het graag en anders bel ik wel gewoon mijn huisarts.

2. Cecilia82

Cecilia82 Bekend lid

13 okt 2011
    760
    0
    0
    leerkracht groep 1/2 (en inval in alle andere groe
    provincie Utrecht
    Ik sta net als de vorige zwangerschap over controle bij de gyn ivm medicijn gebruik. Voor de eerste controle belde ik direct met het zkh gezien mijn vorige zwangerschap. Helaas wilden ze geen afspraak inplannen, maar moest ik eerst naar de huisarts om me (weer) te laten doorverwijzen. Idd vanwege de verzekering. Lekker bureaucraties gedoe....

3. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik kon bij de eerste zwangerschap meteen een afspraak maken omdat ik een paar maanden daarvoor al (met een verwijzing) was geweest voor een preconceptioneel gesprek. Anders had ik inderdaad ook ivm de verzekering een verwijzing nodig gehad. Ik moest ook direct bellen omdat ik met een bepaald medicijn moest stoppen zodra ik zwanger zou zijn. Ik had een medische indicatie door een chronische ziekte.

4. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als ik voor deze zwangerschap weer naar de gyn wilde (mocht kiezen nu), dan had ik wel weer een verwijzing nodig gehad (was met 1 belletje naar de huisarts te regelen).

5. Magda

Magda Bekend lid

29 mei 2012
    524
    28
    28
    Dat dacht ik al. Bedankt dames!

6. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Ik moest een belletje naar de huisarts doen , dit gaf de gyn ook aan trouwens

7. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Inderdaad huisarts bellen voor verwijsbrief!
    Succes

8. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Ja even naar de HA bellen voor een doorverwijzing. Ik moest wel even langskomen, zodat hij wat dingen kon noteren.

9. anjak

anjak Actief lid

13 mrt 2014
    219
    0
    0
    Freelance Fotograaf/Grafisch vormgever bij eigen s
    Groningen
    Klopt! Zelfde hier.. je kan gewoon je huisarts bellen om te vragen voor verwijsbrief, aangezien het niet je eerste zwangerschap is is je situatie bij huisarts bekend..
    Ik dacht zelf ook omdat het 2e zwangerschap was (helaas miskraam ) en maar paar maand er tussen dat ik direct bij t ziekenhuis afspraak kon maken, maar moest toch echt een verwijsbrief.

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik loop al jaren in het zkh en heb na de laatste verwijsbrief in 2009 nooit meer eentje hoeven vragen.

11. heyhallo

heyhallo Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.834
    0
    36
    Vrouw
    Limburg
    Ik heb ook geen verwijsbrief hoeven vragen. Na de eerste zwangerschap was al afgesproken dat ik met een tweede zwangerschap meteen kon bellen voor een afspraak. Was ook geen probleem. Hier ook chronisch ziek. Loop ook bij de internist en slik medicatie.

12. Jla80

Jla80 Bekend lid

28 feb 2014
    780
    1
    16
    #12 Jla80, 11 jan 2015
    Laatst bewerkt: 11 jan 2015
    Zoals ik nu lees is het per zkh verschillend.

Hier in R'dam binnen 1 jaar 4x verwijzing moeten regelen via ha, om terecht te kunnen bij eigen gyn in het EMC:), voor zelfde probleem en/of jonge zwangerschap!

13. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik heb ook een medische indicatie en moest TOCH eerst naar de huisarts, die verwees me zonder problemen direct door naar de gynaecoloog.

14. MWW

MWW Bekend lid

20 jul 2012
    543
    560
    93
    NULL
    NULL
    hier ook medische indicatie (was al met preconceptueel gesprek vastgesteld). Kon direct zkhs bellen voor afspraak. Daarna de ha gebeld en die heeft het digitaal geregeld met het zkhs. Alles bij elkaar was het in 5 min geregeld!

Deel Deze Pagina