Medische indicatie

Discussie in 'De bevalling' gestart door Within, 27 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    #21 Emmarijn, 28 dec 2012
    Laatst bewerkt: 28 dec 2012
    De meeste MI's krijg je pas als je aan het bevallen bent, omdat er iets niet helemaal gaat zoals zou moeten ;)

Gewoon gaan en niet druk om maken!

Als je lichamelijk verder gezond bent, je zwangerschap gaat goed, en je gewoon thuis zou kunnen bevallen, is er geen reden voor een MI.

Wees blij dat alles zo goed gaat joh :)

Overigens: als je 48 uur moet blijven, impliceert dit toch dat je dus niet thuis mag bevallen? Dan heb je volgens mij wel een MI. Het maakt daarbij niet echt uit wat de VK vindt, het ziekenhuis moet een factuur sturen naar je verzekering en die geven aan of het medisch noodzakelijk was om in het zkh te bevallen en te blijven.

2. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    De eerste keer meconium in het vruchtwater. Gevolgd door een flinke fluxus en daardoor meteen een mi voor de volgende bevalling. Onder begeleiding van de vk bevallen met in de hoek van de kamer een gyn omdat ook deze keer meconium n het vruchtwater zat. Vliezen braken bij 9 cm pas dus die laatste cm wilde ze me niet overdragen. Helemaal goed gegaan. Vanwege de eerste fluxus nu weer mi

3. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Omdat onze zoon in het vruchtwater had gepoept.

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

de eerste werd een inleiding dus indicatie
    de tweede had een SUA dus gelijk onder begeleiding van een gyn en medische indicatie bevalling( ik zou de laatste 10 weken sowieso onder de gyn komen ivm medicijnen)
    de derde is mijn medicijn gebruik de hoofd rede dat ik bij de gyn loop. (hoewel de kans heel groot is dat ik het ziekenhuis niet haal loop ik nu dus bij een gyn en bij de vk in het dorp)

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij de eerste in eerste instantie verplicht poliklinisch. Wij woonden net in Duitsland en ik wilde heel graag onder begeleiding van NLe VK bevallen... dus dat werd dan poliklinisch... uiteindelijk medisch geworden omdat de vacuumpomp nodig bleek te zijn ivm te lang moeten persen zonder 'resultaat'.

Bij de tweede ingeleid wegens zwangerschapsdiabetes... maar in Duitsland bevallen en daar bevalt sowieso iedereen in het ZH en vebrlijft daar ook een dag of vier, vijf. Het systeem van kraamzorg zoals in NL kennen ze hier niet.

6. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier een MI vanaf het begin ivm schildklierafwijking.

7. Enjoy84

Enjoy84 Actief lid

8 mei 2009
    274
    0
    0
    Friesland
    MI ivm hypertensie in laatse trimester van de zwangerschap. Uiteindelijk ook ingeleid hierdoor, wat uit is gelopen op een keizersnede.

8. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Eerste keer MI ivm zwangerschapsdiabetes. Om die reden ook ingeleid. Uiteindelijk een keizersnede geworden.

Nu MI ivm die eerdere keizersnede.

9. sinem

sinem Actief lid

11 okt 2012
    178
    0
    0
    Den Haag
    MI hier vanwege schildklierafwijking en psychiatrische achtergrond (bipolair type II). Ik heb een GUO gehad vanwege vermoeden op een kleine groeiachterstand (verwacht nu een 8-ponder hihi:D) en omdat ik nog voor de baby mogelijk schadelijke medicatie had gebruikt in de maand voor mijn zwangerschap.

10. mama2be27

mama2be27 Actief lid

12 dec 2011
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb een medische indicatie gekregen door langdurig gebroken vliezen.
    Mochten we ooit een tweede krijgen heb ik meteen een medische indicatie vanwege de keizersnede die ik met spoed moest ondergaan.

11. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Inleiding door langdurig gebroken vliezen, vruchtwater gepoept.

Daarna ook nog ruggenprik.

12. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ik had een medische indicatie vanwege een hoge bloeddruk. Dit was met 20 weken, kreeg ook medicatie. Uit eindelijk kreeg ik na de bevalling een fluxus, dus ook dat was medisch uit eindelijk.

13. Elijfay

Elijfay Actief lid

13 jun 2012
    443
    0
    0
    Overijssel
    MI vanwege medicatie gebruik die ik absoluut niet kan/mag stoppen. We mogen ook niet gelijk naar huis, blijven ongeveer 2 dagen voor controle voor zowel kind als voor mij.
    Vind het niet erg, wou zoiezo in het ziekenhuis bevallen maar zou wel graag zsm weer naar huis willen haha MÉT kindje als het even kan.

14. glimworm

glimworm Niet meer actief

bij de eerste een MI voor laagliggende placenta en nu voor bloedverlies (bij de vorige bevalling zoveel bloed verloren dat ik een transfusie nodig had)

15. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Bij de eerste overgewicht (dus onder controle bij de gyn), bevalling ingeleid ivm langdurig gebroken vliezen, randprematuur (vliezen gebroken bij 36+6), en pijnstilling gehad.

Bij de tweede overgewicht, ingeleid omdat ik overtijd liep en een ruggenprik :p

Hopelijk bij een eventuele derde gewoon onder controle bij de vk en thuis bevallen (da's echt een wens van me).

16. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Hier een MI gekregen vanwege gebruik AD tijdens de zwangerschap en een verleden met een PND.
    Onze zoon moest ook 48 uur blijven ter observatie.

17. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Spoot insuline. En ik werd opgenomen met hoge vliesscheur en vroegtijdige weeen, door alle 3 werd ik medisch.

Mochten ook niet direct naar huis na de bevalling. Werd ingeleid.

18. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Hier MI vanwege schildklier problemen... Ik slik al de hele zwangerschap medicijnen en alles is inmiddels keurig op de juiste waardes, maar de indicatie houden ze wel aan...
    Enerzijds jammer omdat ik graag in het ziekenhuisbad wilde bevallen, anderzijds... Als ik nu ineens weer terug naar 'gewoon' moet, dan zou ik balen van alle heisa en extra controles bij de gyn, internist en echos. Zat soms 2 keer per week in het ziekenhuis....

Dus wat mij betreft dan maar zo tot het einde....

19. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier medische indicatie omdat mijn placenta niet op tijd wilde komen.

20. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Hier eerste vanaf 32 weken i.v.m stijging bloeddruk en medicijnene en nu vanaf van de week, weer door bloeddruk en nu dus weer medicijnen

Deel Deze Pagina