Bij mijn eerste bevalling een MI ivm met niet vorderende ontsluiting. Bij de tweede zwangerschap een MI wegens de complicaties na de eerste bevalling. Gehele zwangerschap bij de gyn onder controle geweest.
Hier medische indicatie vanwege langdurig gebroken vliezen, maar geen weeën. Op de dag dat ik ingeleid zou worden zijn toch nog spontaan de weeën begonnen, maar de medische indicatie blijft in verband met infectiegevaar vanwege de langdurig gebroken vliezen.
ik heb beide keren mi gehad ivm inleiden. ik had veel voorweeen en daardoor al volledig uitgeput en bij beide kids had ik meconium houdend vruchtwater.
Ik kreeg een medische indicatie vanwege PE, heb een GUO gehad o dat wij zwanger zijn geworden door ICSI, dan krijg je in ons ZH altijd een guo (maar toen had ik nog geen MI hoor)
Ik had MI ivm 1 werkende nier. Alles is goed gegaan bij de eerste, maar bij de tweede uit voorzorg toch MI. Die zwangerschap ging ook goed. Ik zou nu eigenlijk thuis mogen bevallen, maar omdat ik bij de tweede meer dan een liter bloed heb verloren, toch weer MI.
Bij 1ste vanwege groeiachterstand (woog maar 5 pond bij 41wkn) En bij het 2de vanwege lage geboorte geweicht van het 1ste. Later (in 39ste week) is de verwijde nierbekken bijgekomen. Bij een eventuele 3de zou ik geen MI meer krijgen (vantevoren)
Ik lag al in het ziekenhuis omdat ik een ruggenprik had gevraagd. Ik weet dat dat geen MI is. Tijdens de ontsluitingsfase werd ik alsnog medisch door niet-vorderende ontsluiting en uiteindelijk een keizersnede.
Nav pre-eclampsie tijdens na eerste zwangerschap was mijn tweede zwangerschap bij voorbaat al een MI. Deze zwangerschap wederom hoge bloeddruk maar gelukkig zonder pre-eclampsie. Wel ingeleid
Hier in eerste instantie geen MI. Dit is tijdens de bevalling pas gekomen... Dochter bleek in het vruchtwater te hebben gepoept. Kwamen ze pas achter toen dochterlief er was. Verder vorderde mijn ontsluiting niet meer, dus moest geholpen worden met medicatie dus dat was ook al een mi. En deze keer wachten we maar af!
Bij de eerste een MI omdat ik een groot kind zou krijgen. In eerste instantie zou het gewoon door mijn eigen vk gedaan worden in het ziekenhuis. Maar toen ging ik giga overtijd en ben ik overgedragen aan een gyn. Bij nr 2 meteen een MI gezien de geboorte van Nr 1. Maar goed ook want mw draaide zich met 38 weken nog even in stuit (gek kind)
Hier omdat ik een te hoge BMI heb en bij de vorige zwangerschap zw. diabetes had, nu ook weer. Wordt streng onder controle gehouden en volgende week gaan ze inleiden, als het zich niet spontaan aandient.
Bij J had ik geen medische indicatie, die kreeg ik wel toen ik al aan het bevallen was. Dus alsnog met spoed naar het ziekenhuis. Ze zeiden toen dat bij een 2e ik standaard medische indicatie kreeg ivm vele bloedverlies en complicaties. Alleen bij de intake van deze zwangerschap ging de nieuwe verloskundige twijfelen of het wel echt nodig was. Straks met 16 weken dan ga ik wel weer vragen of ik het nu wel of niet krijg. en dat ik het toch graag wel krijg gezien de vorige bevalling, die uiteindelijk na veel moeite wel goed is afgelopen.
Ik heb bij mijn 1e een medische indicatie gehad ivm licht verhoogde bloeddruk en groot kind (hij werd geschat op 9-10 pond). Vanaf 34 wkn bij gyn gelopen, maar wel gewoon poliklinisch met VK van ziekenhuis kunnen bevallen. Mocht ook binnen 6 uur met baby naar huis omdat alles goed was.
Hier een medische indicatie omdat bij de eerste bevalling de placenta niet los wilde laten en ik veel bloed ben verloren hierdoor.