Medische indicatie

Discussie in 'De bevalling' gestart door Within, 27 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    mijn eerste was te vroeg geboren en hierna twee miskramen gehad.

2. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Bij mijn eerste bevalling een MI ivm met niet vorderende ontsluiting. Bij de tweede zwangerschap een MI wegens de complicaties na de eerste bevalling. Gehele zwangerschap bij de gyn onder controle geweest.

3. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Hier medische indicatie vanwege langdurig gebroken vliezen, maar geen weeën. Op de dag dat ik ingeleid zou worden zijn toch nog spontaan de weeën begonnen, maar de medische indicatie blijft in verband met infectiegevaar vanwege de langdurig gebroken vliezen.

4. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    ik heb beide keren mi gehad ivm inleiden. ik had veel voorweeen en daardoor al volledig uitgeput en bij beide kids had ik meconium houdend vruchtwater.

5. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

1 keer vanwege zware depressie, andere keer 2 weken overtijd en strippen hielp niet.

6. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Mijn bevalling werd medisch omdat de Gyn erbij gehaald werd voor een vacuumpomp...

7. sjak

sjak Niet meer actief

Ik kreeg een medische indicatie vanwege PE, heb een GUO gehad o dat wij zwanger zijn geworden door ICSI, dan krijg je in ons ZH altijd een guo (maar toen had ik nog geen MI hoor)

8. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Ik had MI ivm 1 werkende nier. Alles is goed gegaan bij de eerste, maar bij de tweede uit voorzorg toch MI. Die zwangerschap ging ook goed. Ik zou nu eigenlijk thuis mogen bevallen, maar omdat ik bij de tweede meer dan een liter bloed heb verloren, toch weer MI.

9. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Bij 1ste vanwege groeiachterstand (woog maar 5 pond bij 41wkn)
    En bij het 2de vanwege lage geboorte geweicht van het 1ste. Later (in 39ste week) is de verwijde nierbekken bijgekomen.
    Bij een eventuele 3de zou ik geen MI meer krijgen (vantevoren)

10. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Ik lag al in het ziekenhuis omdat ik een ruggenprik had gevraagd. Ik weet dat dat geen MI is.
    Tijdens de ontsluitingsfase werd ik alsnog medisch door niet-vorderende ontsluiting en uiteindelijk een keizersnede.

11. alexandra80

alexandra80 Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.973
    2
    38
    oosten van het land
    Nav pre-eclampsie tijdens na eerste zwangerschap was mijn tweede zwangerschap bij voorbaat al een MI.

Deze zwangerschap wederom hoge bloeddruk maar gelukkig zonder pre-eclampsie. Wel ingeleid

12. lucky2012

lucky2012 Lid

5 mei 2012
    28
    0
    0
    Hier mi omdat we waarschijnlijk een klein kindje krijgen (2090 gram bij 37 weken)

13. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    Hier in eerste instantie geen MI. Dit is tijdens de bevalling pas gekomen... Dochter bleek in het vruchtwater te hebben gepoept. Kwamen ze pas achter toen dochterlief er was.
    Verder vorderde mijn ontsluiting niet meer, dus moest geholpen worden met medicatie dus dat was ook al een mi.

En deze keer wachten we maar af!

14. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik heb MI vanwege afbuigende groei en groeiachterstand.

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.248
    4.480
    113
    Bij de eerste een MI omdat ik een groot kind zou krijgen. In eerste instantie zou het gewoon door mijn eigen vk gedaan worden in het ziekenhuis. Maar toen ging ik giga overtijd en ben ik overgedragen aan een gyn.

Bij nr 2 meteen een MI gezien de geboorte van Nr 1. Maar goed ook want mw draaide zich met 38 weken nog even in stuit (gek kind)

16. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Hier omdat ik een te hoge BMI heb en bij de vorige zwangerschap zw. diabetes had, nu ook weer.
    Wordt streng onder controle gehouden en volgende week gaan ze inleiden, als het zich niet spontaan aandient.

17. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Bij J had ik geen medische indicatie, die kreeg ik wel toen ik al aan het bevallen was.
    Dus alsnog met spoed naar het ziekenhuis.
    Ze zeiden toen dat bij een 2e ik standaard medische indicatie kreeg ivm vele bloedverlies en complicaties.
    Alleen bij de intake van deze zwangerschap ging de nieuwe verloskundige twijfelen of het wel echt nodig was.
    Straks met 16 weken dan ga ik wel weer vragen of ik het nu wel of niet krijg.
    en dat ik het toch graag wel krijg gezien de vorige bevalling, die uiteindelijk na veel moeite wel goed is afgelopen.

18. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ik had een medische indicatie door het Asherman syndroom wat ik heb.

19. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik heb bij mijn 1e een medische indicatie gehad ivm licht verhoogde bloeddruk en groot kind (hij werd geschat op 9-10 pond). Vanaf 34 wkn bij gyn gelopen, maar wel gewoon poliklinisch met VK van ziekenhuis kunnen bevallen. Mocht ook binnen 6 uur met baby naar huis omdat alles goed was.

20. S1978

S1978 Actief lid

7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een medische indicatie omdat bij de eerste bevalling de placenta niet los wilde laten en ik veel bloed ben verloren hierdoor.

Deel Deze Pagina