Hoi, Ik heb een dilemma. Ik loop bij een verloskundigenpraktijk met 3 verloskundigen. Super, zou je denken, maar met 1 van hen heb ik echt totaal geen klik, eerder een antiklik. We hebben nooit woorden gehad en zullen deze ook niet krijgen denk ik maar ik voel me gewoon niet prettig bij haar. Ik kan ook niet aangeven waarom niet, want ze is verder best aardig. Het is meer de manier van toespreken waarbij ze mij het gevoel geeft nog een schoolmeisje te zijn (en dat ben ik echt al heeeeel lang niet meer). Nu dan: ik zie het echt niet zitten mijn bevalling met haar te moeten doorstaan. Ze zal ongetwijfeld een goede verloskundige zijn hoor, maar ik geloof niet dat ik dat trek. De vorige bevaling ben ik in het ziekenhuis beland, dus had ik er geen "last"van. Maar deze keer weet ik dat natuurlijk niet. Wie kan mij adviseren of heeft in zo een situatie gezeten?
Ik heb exact hetzelfde meegemaakt. Geen klik met de verloskundige, zelfs een keer iets van gezegd (de antiklik). Verder niet veel mee gedaan. Toen ik moest bevallen, je voelt de bui al hangen, had deze verloskundige dienst. Ik moet zeggen ze heeft zo fantastisch mijn bevalling begeleid. Nog steeds niet de meest sympathieke vrouw, maar erg kundig en ik voelde me veilig. Maar goed dit hoeft niet bij iedereen het geval te zijn natuurlijk. Volg je gevoel, bespreek het anders met een van de andere verloskundigen.
Heel herkenbaar. Praktijk van 4 hier en met eentje geen klik. En net als bij Irismarieke, drie keer raden....ja hoor zij had dienst toen ik moest bevallen. Ze heeft mijn bevalling geweldig begeleid! Had me geen betere vk kunnen voorstellen. Haar manier van begeleiden, was precies wat ik nodig had. Hoop haar over 15 weken weer te treffen.
Ik heb t ook, een van de 4 heb ik echt niks mee... Maar, als ze dienst heeft als ik begin, dan is t ook zo! Je kunt er niks aan veranderen! Als je in t ziekenhuis bevalt zal er ook vast een verpleegkundige zijn waar je niks mee hebt, maar omdat je die vooraf niet 5 keer gezien hebt, weet je t niet... En maakt t je niet uit! Je kunt moeilijk je knieën bij elkaar houden als blijkt dat zij dienst heeft!
Ik heb ook van 4 vk waar ik 1 niks mee heb maar ik kan er niks aan veranderen kwa werk zal ze het vast goed dodn. Kun je het niet bespreken en uitleggen hoe jij je voeld bij de vk waar je dat gevoel.bij hebt en samen tot oplossing komen ?
zou het gewoon bespreekbaar maken.met de betreffende vk.misschien heeft ze wel helemaal niet door hoe ze naar je doet. en als jij het niet meld kan ze het ook niet veranderen. en op het moment dat je moet bevallen denk ik dat het niet zoveel uitmaakt wie aan je bed staat als ze maar kundig is en je goed begeleid
Ik had dit ook met 1 van de 3, maar dan omdat ze zooooooo onzeker over kwam. Ze was ook pas 23, maar kwam over als 16 en zo'n zacht verlegen piep stemmetje en op alles wat ik vroeg zei ze lief lachend: geen idee.... pffff. Ze was best aardig verder, maar alleen met 'aardig' kan ik niks hoir. Ik was blij dat ik, wegens overtijd' aan het zkh werd overgedragen zeg! Voelde gewoon als opluchting.
Hier ook gehad. Met de anderen had ik een superklik. Kende ze natuurlijk ook van de vorige zwangerschap. Jammer genoeg was er 1 nu zelf met verlof dus, een invaller. Vond haar echt helemaal niks. De manier hoe ze tegen mij praatte, hoe ze met mn dochtertje om ging als die erbij was enz. Zelfs zo erg dat ik in staat was om weg te gaan als ik haar fiets of auto bij de praktijk zag staan. Bij haar wss kindje ook steeds te klein en bij de anderen was het goed. Werd ik erg onzeker van. En doodsbang dat ik haar zou krijgen tijdens mn bevalling Vaste vlos heeft me een keer gevraagd of ik tevreden was over de invaller en heb toen aabn gegeven wat me dwars zat. Ze gaf toen aan dat ze er niks aan konden doen als zij tijdens bevalling dienst zou hebben. Ze heeft nog wel voor me gekeken wie er dienst had rond mn bevallingstijd. Gelukkig had de invaller geen dienst. 1 datum wel en vlos raadde me aan om dan niet op die dag te bevallen En zal je zien, krijg je op die dag krampen Gelukkig niet door gezet. Heb de uren voorbij gekeken tot haar dienst erop zat.daarna was ze gelukkig op vakantie. En eerlijk, als zij voor de deur gestaan hsd dan was ik naar het ZH gegaan. Zou me echt totaal niet hebben kunnen ontspannen bij haar.
Van de week zei mijn verloskundige (1 van de 4) dat als je geen klik hebt met iemand dit ATIJD mag/moet aangeven. Ze zei doe gewoon je mond open en maak het bespreekbaar, het kan namelijk altijd We zijn ook maar mensen. Het is niet bij mij van toepassing maar vond het wel heel lief en medelevend van der. Heb verder niet gevraagd hoe het dan verder gaat btw
Ik had dat met een van de vk's uit mijn praktijk, een aardige dame maar ik voelde me altijd heel 'klein' bij haar en hoopte ook dat zij de bevalling niet zou doen. Maar natuurlijk en achteraf gezien superblij met haar, ze voelde me zo goed aan en ze wist precies de juiste dingen te zeggen die me weer even oppepten om verder te gaan. Dus het kan anders lopen dan je verwacht.
Lijkt me wel naar... Bij mijn vorige zwangerschap was ik ook bij een grote praktijk, en daar waren maar liefst TWEE hele jonge, onervaren verloskundigen. Daar voelde ik me totaal niet op mijn gemak bij. Ik ben overgedragen nog tijdens de zwangerschap, en heb toen in het ziekenhuis toevallig twee keer dezelfde arts-assistent gezien voorafgaand aan de bevalling. Daar had ik een leuke klik mee. En wie had er dienst de ochtend van mijn inleiding...? Diezelfde arts-assistent. Dat was wel héél fijn hoor, ik was zo verliefd op haar na mijn bevalling , en op alle vpk's en mijn man natuurlijk.
Bij mijn eerste zwangerschap had ik een klik met alle vk's uit de praktijk, maar helaas kreeg ik op t laatst een hoge bloeddruk en werd ik ingeleid in het ziekenhuis onder begeleiding van een assistent arts die een enorme hork was en die ik echt nooit meer hoef te zien Ik ben nu voor deze zwangerschap bij dezelfde vk-praktijk en ik hoop heeeel hard dat ik nu wel onder hun begeleiding mag bevallen. Persoonlijk zou ik toch nog altijd liever bevallen onder begeleiding van een vk waar ik geen 100% klik mee heb dan een stel artsen en verplegers die ik nog nooit eerder heb gezien.
Ik had dit met beide bevallingen. Bij beide zwangerschappen een hele tijd met het idee rond gelopen, ik hoop niet dat zij dienst heeft als ik moet bevallen. En inderdaad, tuurlijk had zij dienst. Beide keren (2 verschillende verloskundigen) viel het heel erg mee en ben ik blij dat hun erbij waren. Ik voelde me veilig en op mijn gemak. Ik denk ook dat wanneer je echt in de heftige weeen zit, je je hier niet meer druk om kunt maken.
In mijn praktijk was net een nieuwe vk erbij gekomen. Ik heb haar één keer gezien bij een van de laatste controles en dacht: oei, als zij maar niet mijn bevalling moet gaan doen, want ze komt zo onzeker over. En toen ik belde dat het begonnen was, nam zij natuurlijk de telefoon op. En weet je, tijdens de bevalling was zij zó anders dan tijdens de controle. Zeker van zichzelf, rustig, kalm, en gaf mij precies waar ik om vroeg. Ze viel me dus 100% mee. Je kunt er niet zo veel mee, anders dan hopen dat zij óf geen dienst heeft als jij moet bevallen, óf tijdens de bevalling ook anders overkomt dan tijdens de controles. Sterkte, probeer je er niet te druk over te maken.
Ik had het precies andersom, de vk die ik van te voren fantastisch vond, kwam na een nachtje weeën mijn ontsluiting meten en brak per ongeluk mijn vliezen. Het dametje had in het vruchtwater gepoept, dus werden we overgedragen aan het ziekenhuis. Was ik uiteindelijk heel blij om, omdat mijn vk zo in paniek leek nadat bleek dat er meconium was, en ik juist heel relaxed was. De vk in het ziekenhuis was juist weer geweldig. Nog nooit gezien, maar ik had uiteindelijk niemand anders dan zij erbij gewild.
Persoonlijk zou ik me hier niet echt druk om maken. Maar dat is misschien makkelijk praten als je al een keer eerder bevallen bent. Maar echt: het kan je geen donder schelen. Als je samen uit eten gaat, is het fijn als er een klik is. Als je aan het bevallen bent, kan je dat echt geen donder schelen. Je wilt gewoon iemand hebben die dat kind uit je haalt