Inderdaad, het gaat om de veiligheid van moeder en kind. Als er geen reden is om die veiligheid in twijfel te trekken, kun je prima thuis bevallen. Tenzij je dat niet wilt, dan betaal je een eigen risico. En ja, dat weet je alvorens je eraan begint, dus waarom dan op zo'n manier een rekening willen ontwijken? Nee, kan er bij mij niet in...
ik vindt het geen stommen vraag snap hem ook wel je kunt niet in iedereen zijn of haar portomonee kijken en wat hun situatie (misschien is iemand zwanger en alleen ) is vindt dat je daar ook niet op mag oordelen. Je weet ook niet wat voor pijn je voelt van te voren en elke bevalling is anders dus vindt zo iets op het moment mag en kunnen te beslissen. Vindt dit keer in den haag mag neer gelegd worden mensen die kwa geld minder zitten zijn verplicht thuis te bevallen die keuzen zkh of thuis hebben ze niet die keuzen wordt voor hun gemaakt en genomen vindt dat iedereen in nederland woont keuzen mag maken wat de situatie ook is om zelf te beslissen waar zij wil.bevallen.Dat is mijn mening!!!
Ik wist toen ik zwanger werd dat ik rekening moest houden met het feit dat een baby geld kost. Ik heb toevallig voldoende aanvullende verzekering waar ik ook voor betaal. Hierdoor kan ik in het dagelijks leven minder leuke dingen doen of minder dure babyspulletjes kopen. Het is heus een kwestie van keuzes maken. Als je in de bijstand zit krijg je van de overheid bijdragen voor allerlei kosten. Als je nu pas bedenkt dat je de eigen bijdrage voor een niet medische bevalling niet wilt of kunt betalen dan ben je daar rijkelijk laat mee. Wat eerder al gezegd is, je bezet in het ziekenhuis een kamer en personeel en dat kost geld.
Als iedereen die in het ziekenhuis wil bevallen een medische indicatie vanwege een ruggenprik aan gaat vragen, dan gaat daar natuurlijk een stokje voor gestoken worden. Dan zul je zien dat je dadelijk zelfs met een echte medische indicatie moet betalen, best lullig aangezien je geen keus hebt.. Snap dat je wilt besparen, maar ik heb een medische indicatie en zou er ontzettend van balen als door dit soort dingen ik me scheel ga betalen.. heb immers geen keus.
meid ik snap je heel goed. bij de eerste schrok ik van de poliklininische rekening. 600 euro voor 3 uur ZH. Heb toen tegen partner gezegd bij de tweede vraag ik wel om ruggeprik want dan wordt het vergoed. is niks mis mee vind ik. Nu heeft het ZH me sowieso overnemen omdat ik graag ingeleid wil worden dus ben nu sowieso medisch, ook als ik spontan beval, en ik ben daar blij om want het is een hoop geld. Dat kunnen anderen egoistisch vinden, moeten zij zelf weten. Maak het kenbaar bij de Vk meid.
Ik snap het wel maar aan de andere kant, je houd wel een bed bezet die iemand met een medische indicatie hard nodig kan hebben.
Hoe ik daar hij kom gewoon even mijn polis nagekeken. En idd erg kort door de bocht ben je zeker. Je kan bij niemand in zijn portemonnee kijken. Als je een ruggenprik wil dan word alles vergoed en ook dan lig.je een bed bezet te houden zoals hier gezegd word. Maar als je de steun en het veilige gevoel van een ziekenhuis wil kun je betalen. Bij mijn zoon werd ik medisch tijdens mijn thuisbevalling kon als een debiel naar het ziekenhuis. En ja kinderen kosten zeker geld maar als ik 3000 euro per jaar betaal aan mijn ziekenfonds vind ik dat ik in het ziekenhuis mag bevallen als ik dat wil.
Triest dat het in Nederland zo ver is dat mensen een ruggeprik willen ad een eurootje of 5000 om maar gratis te kunnen bevallen. Ik hoop persoonlijk dat je nog niks van je eigen risico hebt gebruikt dat je tenminste 350 moet betalen! Zo schandalig, ik betaal 150 per maand aan ziektekostenverzekering, ga elk jaar over mijn verplicht eigen risico heen door medicijngebruik vanwege een chronische aandoening en ik mag (mag? Ik moet in het zh bevallen!) gratis bevallen vanwege mijn medische indicatie. Ben ik echt enorm blij mee * NOT*
Jammer voor jou dat jij de keus niet hebt. maar heb je wel eens bedacht dat niet iedereen een verzekering a 150 euro per maand kan betalen? dus dan zou je eigenlijk geen kind mogen krijgen want je kunt het niet betalen dus dan heb je pech? Het zou niet zo moeten zijn dan vrouwen hun keus af laten hangen van het financiële plaatje maar bevallen waar ze zich fijn voelen en dat dat vergoed word. het Nederlandse systeem biedt die ruimte nou eenmaal, dan ben je toch gek als je er geen gebruik van maakt? ik betaal ook voor mijn verzekering hoor, , alleen niet zoveel als jij omdat ik dat niet kan betalen en heb dus minder rechten? ga toch weg. Dus houdt alsjeblieft je commentaar voor je en laat ieder zijn eigen ding doen.
http://www.kapperzorgpolis.nl/wp-content/uploads/2013/03/Vergoedingenoverzicht-OHRA-2013.pdf Ik zie hier geen eigen bijdrage staan.
Oh ja hoor... Ik betaal die verzekering ook echt voor mijn lol ... Ik heb er zelf voor gekozen om ziek te zijn natuurlijk, was ik ff vergeten... Als je namelijk chronisch ziek bent moet je in Nederland wel de duurste aanvullende verzekering. Ik moet ook dingen laten om dat geld te kunnen betalen. Waar zeg ik dat je geen kind mag krijgen als je geen aanvullende verzekering hebt? Alsje gewoon thuis kunt en mag bevallen en je geen eens 200 over hebt om je tijd in het zh te betalen dan vind ik dat triest ja. Vooral omdat er genoeg meiden met indicatie zijn, die ook nog eens een klote zwangerschap hebben en dan niet terecht zouden kunnen?
als je poliklinisch bevalt betaal je gewoon de kosten voor het gebruik van de kamer etc (als je niet aanvullend verzekerd bent) dat is dus geen eigen bijdrage. en de kosten voor het gebruik zijn ongeveer 650 euro. Naarmate je beter aanvullend verzekerd bent krijg je meer terug van je verzekering en betaal je dus een minder of niks voor een poliklinische bevalling.
Ik heb nog even gekeken, maar de vorige keer kreeg ik de rekening voor de eigen bijdrage en die was 300 euro. Dan is het behoorlijk gestegen. Want dit was ook alleen de basisverzekering.
Volgens mij is jouw commentaar pas nier relevant... Ga toch weg 650 betalen voor gebruik kamer. Ja als je besluit de hele dag gezellig te blijven misschien. Wil je soms iedereen aan de ruggeprik?
ik betaalde begin 2010 650 euro voor de poliklinische bevalling. wist wel dat ik een rekening kreeg maar had niet verwacht dat die zo hoog was omdat we maar 3 of 4 uurtjes er gebruik van hebben gemaakt. maar je betaalt gewoon het dagtarief (hier tenminste)
Nee je huurt een kamer per bevalling of je er nu 3 uur of 13 over doet. En 650 is wel relevant dat is namelijk wat je dus moet betalen als.je basis bent verzekerd. In 2011/12 was ik max verzekerd a 160 voor mijzelf en ja dan word alles vergoed incl.eigen risico. Maar ja dat kunnen we niet allemaal betalen he! Mss een idee voor den haag gewoon een vrouw laten bevallen in het ziekenhuis en dan alleen eigen risico rekenen dan weet iedereen waar ze aan toe zijn. Een ruggeprik kost meer denk ik zo