Medische Malle IVF/ICSI/cryo mama's.

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Roos25, 23 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Hey dames

Wij waren bij vrienden en hadden zelf ook wat vuurwerk . De kindjes werden wakker van het geknal dus lekker voor het raam staan kijken. Ze waren onder de indruk! Wij vierden in een klein dorp oud en nieuw dus na een uurtje was het meeste wel afgestoken. Kwamen we dus om kwart over 2 thuis nou wat een herrie dat ging nog door tot half 4 . Was er wel klaar mee wou slapen haha. Maar ja nadeel van wonen in de stad.

@summerbloom het was idd erg heftig om meeste maken die missed abortion. We waren een jaar bezig en eindelijk weer zwanger en dan loopt het zo af. Tuurlijk het is nooit leuk om mee te maken maar wetende dat wij niet iedere maand een nieuwe kans hebben vind ik ook een moeilijk gegeven.
    In welk ziekenhuis zitten jullie? Zouden jullie al snel weer doorkunnen? Scheelt wel dat jullie met een cryo kunnen beginnen dat hadden wij toen ook is veel relaxter!

@roos niet zo'n prettige oud en nieuw gevierd dus jullie arme meisje zo zielig! Hoe gaat het met je kleine mannetje? Wisten jullie eigenlijk wat het werd?

2. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Hey meiden,

@Jon: Het lijkt me ook moeilijk om een mk mee te maken. Helemaal als je weet dat je kansen al zo klein zijn. Was ook altijd mijn angst. Nu gaan we gewoon duimen voor een nieuwe tp met goed resultaat!

Wij wilden graag weten wat het zou worden. Daar zijn we beide te nieuwsgierig voor :) Wist ik ook meteen of we opnieuw konden shoppen.

Onze man had een sprong. Gelukkig is hij daar overheen sinds vandaag. Wel verdenk ik hem van reflux en daar bel ik maandag de ha voor. Hopelijk krijgt hij medicijnen. Hij schreeuwt soms uit na de fles. Verder heeft ons meisje waterpokken, dus waarschijnlijk was ze daar al zo onrustig van.
    Bij jullie alles goed?

@Summer, bij jullie ook alles goed?

3. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    Gelukkig nieuwjaar meiden!

@roos jammer dat je oud & nieuw in bed hebt gevierd arme meisje voelt ze zich ondertussen al wat beter?
    Ik werk in een winkel (woonboulevard) waren altijd drukke dagen maar tegenwoordig niet meer zo maar nog wel drukker als normaal

@jon leuk dat de kleintjes het vuurwerk zo mooi vonden wel jammer dat je bij thuiskomst niet lekker kon gaan slapen
    Heb helaas ook een ma meegemaakt was wel na een spontane zwangerschap waar we een jaar op hadden gewacht heeft mij ook erg geraakt een half jaar later zijn we naar de huisarts gegaan ik zat er toen helemaal doorheen en ben blij dat we niet langer hebben gewacht.

Ons meisje heeft lekker door het vuurwerk heen geslapen wel nieuwjaarsdag de hele familie langs dat vond ze niet zo leuk en was aardig van slag. Nu gelukkig weer in haar ritme en weer vrolijk. Ze heeft ontdekt dat ze kan schreeuwen;) haha we rennen elke keer naar haar toe en dan ligt ze in een deuk

oh we hebben de punctie en tp in Nijmegen de controles in ons streekziekenhuis ga morgen bellen of er een wachtlijst is en wat er verder voor afspraken gemaakt moeten worden.

4. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Dag dames

@roos o hopelijk geen reflux bel morgen idd meteen de huisarts want dat kan echt veel pijn doen. Zielig! Je geen geen bv. of een combinatie van fles en bv? Hoe gaat het met de waterpokken heeft ze je zoon al aangestoken en veel last er van? Gaat ze ook naar een kinderdagverblijf of peuterspeelzaal daar lopen ze het snel op. Onze zoon ook al hef 1 en ander gehad via kinderdagverblijf.

@ summerbloom ja echt rot zo'n miskraam! Jeetje jullie dus ook meegemaakt denk als het bij een eerste gebeurd dat het nog harder aankomt wij hadden toch de afleiding van onze zoon hoe erg het ook was. Dus wel een keer spontaan zwanger geweest. Gebruiken jullie nu anti conceptie? Wij nooit gebruikt na de eerste maar de gyn had al voorspelt dat wij minder dan 1% kans zouden hebben. Jij vertelde dat je pof hebt. Is dit erfelijk?

Zo het weekeinde zit er weer op morgen weer aan de bak ;)

Groetjes

5. Roos25

Roos25 Niet meer actief

@ summer: heb je al naar Nijmegen gebeld? Hebben ze een wachtlijst? Hoop het niet. Heb je tp in eigen cyclus of een kunstmatige cyclus?
    Grappig he, waar je die kleintjes blij mee kan maken. Gewoon domme spelletjes zijn het leukste. Ik vond dat ook een leuke leeftijd bij mijn dochter. Met 7 maanden begon ze met haar eerste woordjes: papapap, mamamam. Echt leuk.

@jon alweer druk aan de bak vandaag? Hier heb ik tot 1 maart nog vrij. Neem nog vakantie op en een deel ouderschapsverlof. Volgens de normale regels had ik de 25e weer moeten beginnen. Dat vond ik wel erg snel. In februari moet mijn man nog een week naar Denemarken voor een cursus, zag het niet zitten om alles alleen te moeten doen icm net weer aan het werk zijn. Ben bang dat Zl dan nog steeds aan de nachtvoedingen zit. Dus we schuiven het een beetje op.
    Heeft zou zoon al waterpokken gehad?
    Hoe doen jullie de tp's? Ook met hormonen?

@hier
    Ik heb vanmiddag een afspraak met de ha. Ik hoop echt dat we wat krijgen. Hij drinkt steeds minder en huilt alleen maar na de fles. Ik geen volledig kv. De bv was goed op gang, maar ineens wilde hij niet meer aanleggen. Dat was een gemartel van heb ik jou daar en toen zijn we overgestapt. Een paar dagen later kreeg hij koorts. Een maag/darm virus. Hup, konden hem zo weer wegbrengen voor 5 dagen ziekenhuis. Achteraf gezien wilde hij daarom niet meer aanleggen. Eeuwig zonde, maar ja, het is zo gelopen.
    Wij hopen hier stiekem ook nog op een spontaan wonder, al weet ik niet of het reëel is. De zaadjes van ml zijn traag. Hier ook geen ac.
    We hebben ook nog 1 cryo en ik denk dat we die aan het einde van het jaar laten terugplaatsen.
    Ik laat jullie weten hoe het is gegaan vanmiddag.

6. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    @jon wij gebruikten condooms maar zijn daar afgelopen maand mee gestopt kans is erg klein dat het spontaan lukt maar was toch nig teleurgesteld dat ik afgelopen weekend ongesteld werd.
    Ik denk wel dat de pof normaal erfelijk is maar mijn moeder was laat in de overgang. Ik heb ruim 7 jaar geleden chemotherapie gehad en ws komt het daardoor al weet je dat natuurlijk nooit zeker
    Hoeveel dagen werk je? En hoe heb je de opvang geregeld?

@roos ik heb naar ons zh gebeld maar de afdeling fertiliteit is van 8 tot 9 bereikbaar was natuurlijk niet zo vroeg;) morgen dus weer bellen weet nl ook niet hoe ik nu weer moet starten
    hoe was het bij de ha heb je iets gekregen voor je zoontje. Jammer van de borstvoeding maar je hebt gedaan wat het beste leek op dat moment

7. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Vrijdag mogen we naar de kinderarts. De ha zei dat hij zelf geen diagnose mocht stellen, dus we werden doorgestuurd. Geen medicatie en gisteravond een jongetje dat gilde van de pijn. Zelfs de Tummy hielp niet meer. We hebben ook KMA in de familie, dus dat zou misschien ook nog kunnen. Ben heel benieuwd naar de vrijdag. Dit kan zo niet langer.

Heb je het ziekenhuis kunnen bereiken? Al meer nieuws? Mag ik vragen waarvoor je chemo hebt gehad? Ja, misschien had het wel invloed, het is natuurlijk best heftig spul. Bij mijn man ligt het waarschijnlijk aan een liesbreuk ok, toen hij 2 was. Maar of dat het nou zeker weten was, weet je ook niet. Hopelijk kunnen jullie gauw voor tp.

8. Disi

Disi Actief lid

27 dec 2009
    267
    0
    16
    Hallo Roos, ik las je topic en wou graag mijn ervaring aan je vertellen over bovenstaande gequote tekst van jou.
    Ons eerste kindje werd geboren uit de 1e ICSI poging, verse tp. Hieruit hadden we nog 10 cryo`s (2 aan 2 dus voor 5 tp`s). Daarvan hebben we een tp gehad (gelijk de eerste zwanger) en werd ons tweede kindje geboren (bijna 2 jaar na de eerste).
    Zo hadden we nog 8 cryo`s over. De wens voor een derde kindje was zo sterk dat we voor èen cryo-tp gingen. Maar in tegenstelling tot vorige keer kwam uit alle 4 pogingen geen zwangerschap uit.
    En dan sta je met je gevoel, je derde kindjeswens...Ook mijn man had voor de cryo-tp`s aangegeven geen verse ICSI poging meer te willen maar na samen praten en overdenken kwamen we erachter dat we deze sterke wens net zoveel kans wilden geven als we dat bij onze eerste wens hebben gedaan. En zo gingen we voor een 2e ICSI met een verse tp en 5 cryo`s waarbij we opnieuw zwanger raakten v(an de verse tp). Onze derde hartewens werd dik 3 jaar na de 2e geboren

Ik vindt het vaak lastig om op forums erover te praten want er zit naar mijn idee/gevoel toch een soort van taboe op als je je in de mmm begeeft en je wilt nóg een kindje. Ook al snap ik het heel goed want ja ik ben ook begonnen met "lege handen"...
    Het voelt soms net dat als je afhankelijk bent van de MMM dat je met 1 of 2 kindjes "genoegen moet nemen", dat het dan maar klaar moet zijn... terwijl dat als je er niet afhankelijk van bent het niet uitmaakt hoeveel je er hebt/krijgt.
    En qua MMM gevoelens vindt ik het lastig daar mee om te gaan, dat een plekje te geven, niet zozeer in het dagelijks leven maar wel op (MMM)forums.

Waar ik benieuwd naar ben is hoe jou gevoel daarover is, voelt het voor jou ook als taboe? ik zie dat je tweede kindje net zo`n anderhalve maand is maar ook dat je toch nadenkt over een derde kindje want je wilt je cryo "in de toekomst" terug laten plaatsen én denkt daarbij aan een nieuwe ICSI. Dit doe je natuurlijk niet als je niet de wens hebt voor een derde kindje, toch?

Summer en Jon, hoe kijken jullie er tegenaan?

9. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Hallo Disi,

Bedankt voor je reactie. Leuk dat je mee komt kletsen. Ik vind het fijn om je reactie te lezen, omdat ik er ook zo insta.
    Er zijn hier gewoon heel veel meiden met de grote wens voor een 1e kindje en ook voor een brusje. Laatst zag ik ergens een reactie van iemand, die noemde het een "wensgezin". Dat vind ik een mooie omschrijving. Ons wensgezin bestaat uit 3 kindjes. Of die 3e er ooit mag komen, dat weten we niet, maar de wens is er.
    Het is lastig om dat onder woorden te brengen terwijl inderdaad iedereen nog zo vecht voor een 1e of een 2e. Die taboe voel ik ook.
    Ik hoopte hem iets open te kunnen breken met dit topic.
    Ik weet ook als geen ander hoe het voelt om te moeten vechten voor een zwangerschap.
    Zelf heb ik overstimulatie gehad en dat was heel pijnlijk. Mijn man wil het risico niet nog een keer lopen. Heel lief, hij is bang voor mijn gezondheid. Toch zou ik zelf nog 1 maal wel een ICSI willen doen, mocht het nodig zijn. Zoon heeft honger, dus ik moet even een fles maken, maar leuk dat je je ervaringen komt delen. Heel fijn ook dat jullie 3 kindjes hebben :) hoe oud ondertussen?

10. Disi

Disi Actief lid

27 dec 2009
    267
    0
    16
    Ook fijn om te lezen dat je herkenning hebt qua gevoelens :)
    Dat is inderdaad een mooie benaming; wensgezin...
    Ik heb ook OHSS gehad bij beide ICSI-pogingen en inderdaad was dat ook de reden waarom mijn man eigenlijk die 2e ICSI-poging niet wou. De eerste keer dat ik het had ben ik er 3x voor opgenomen geweest, de eerste keer met infuus en bloedverdunners e.d. omdat mijn bloed indikte en de 2e en 3e keer omdat mijn eierstokken draaiden. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen met mij én de zwangerschap. De 2e ICSI zou ik minder stimulatie krijgen en heb dat ook gehad alleen stak het toch weer de kop op. Gelukkig niet in de mate van de keer ervoor en heb ik het met rust en onwijs veel drinken in toom kunnen houden. Een opname was uiteraard door ons maar ook door het zh niet gewenst vanwege de gezinssituatie. Onze kindjes zijn 7, 5 en bijna 2 :)

11. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Hoi Dames

@roos gelukkig zijn jullie doorgestuurd voor jullie kleine mannentje het is echt naar als ze zo gillen. Heb er toen onze man baby was ook weleens aan gedacht maar hij had enorme krampjes ongeveer tot week 20 nou dat duurde en duurde ook maar alles geprobeerd infacol, homeopatische druppels geprobeerd enz maar nee hoor niks hiepl wat voel je je dan machteloos. Hopelijk snel duidelijkheid. Ja kma zou ook nog kunnen ik ben van narigheid toen ook zoveel mogelijk zuivelvrij gaan eten en drinken. Want ik gaf ook bv.
    lekker hoor roos dat je nog even thuis ben om van de kleine te genieten!

@summerbloom zo heftig zeg om chemo te hebben gehad dat zal ook een zware tijd zijn geweest zeg ook veel onzekerheid lijkt me.
    Kan me de kleine teleurstelling ook best voorstellen je weet dat het zo kunnen dus waarom eigenlijk niet.
    Ik werk 3 en een halve dag en de kleine gaat naar het kdv en de beide oma's. Hoe heb jij het geregeld?
    Heb je nog gebeld met het ziekenhuis.

@disi welkom hoor. Wat prachtig dat jij 3 kindjes via icsi hebt gekregen en dat het zo snel raak was. Wel heftig met overstimulatie.
    Ik ben nog niet tegen weerstand gestuit omdat wij voor een 2de gaan. Ik denk ook wie zijn zij om daar over te oordelen Wij moeten die behandelingen ondergaan en wij moeten bepalen hoever wij daar in gaan. Maar misschien dat het anders is bij een derde dat zou kunnen.en de wens voor een 2de kan net zo sterk zijn als voor een derde.
    Wij hopen echt om nog 1 kindje te mogen krijgen en dan is het goed. Ik ben midden dertig vriendlief is bijna 40 en mocht het lukken is het prachtig maar hierna nog een derde nee. Wat gaan jullie doen met de overgebleven cryo's? Of zijn die al vernietigd?

groetjes

12. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    @roos wat rot dat je nog tot vrijdag moet wachten wel fijn dat je naar de kinderarts kan hopelijk kunnen ze je snel helpen en heb je snel een vrolijk mannetje hoe gaat het nu?
    vragen mag was voor lymfklierkanker nu helemaal gezond :D wel nog elk jaar controle maar dat is ook wel weer een fijne bevestiging.

@disi ik heb nog geen weerstand gevoeld over mijn wens voor een 2e maar heb het maar met weinig mensen gedeeld en een eventuele 3e durf ik nog niet aan te denken.

Heftig die overstimulatie is klinkt verschrikkelijk en dan weet je nog niet eens of je resultaat gaat krijgen gelukkig heb je 3 wondertjes.
    Roos kan me voorstellen dat je man een 2e keer niet ziet zitten als hij ziet dat je zoveel pijn er van hebt. Snap dat je dat zelf anders ziet jij weet hoe je je voelt en dat je het er voor over hebt hopelijk is het niet nodig

@jon wij hebben de ook de beide oma's en kdv we werken allebei 4 dagen

Met het zh gebeld en mag over 2 weken naar de arts krijg dan meteen de recepten mee geloof ik

13. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Goedemorgen dames,

@ Disi: Poe hee, 3 keer opgenomen geweest...mijn man zou me nooit meer een ICSI laten doen denk ik, hihihi. Ik denk dat het bij hem zo zwaar valt, omdat het puur aan hem ligt. Ik heb een prima cyclus. Uiteindelijk hebben jullie 3 kindjes uit 2 pogingen. Dat is heel mooi. Ik hoop ook ontzettend dat de laatste cryo wil blijven, maar die garantie is er niet. Wij hebben ze per 2 terug laten plaatsen, nr 1 tm 8. Dat ging hard met de cryo's. Daarna durfde ik het niet meer aan en toen gekozen voor 1. Dus vandaar dat we eru nog 1 hebben. Waar lag het bij jullie aan dat jullie de mmm in moesten?

@Jon: wat zielig he, maar jouw zoon heeft het ook lang en heftig gehad. Normaal gesproken zou het bij bv kinderen wat milder moeten zijn. Net pech gehad dus. Mijn dochter had het ook heel erg. Daar hielp de osteopaat en Sab Simplex. Alleen zoon heeft het nog veel heftiger en niets helpt, we zullen zien wat ze morgen zeggen. Gisteren had ik hem bijna de hele dag in de draagdoek. Alleen maar huilen. Pffff. Jullie al zicht op een nieuwe tp? Is je lichaam goed hersteld na de curettage?

@Summer: gelukkig ben je schoon verklaard! Inderdaad, lijkt me ook dat de controles nog wel fijn zijn. Kan me voorstellen dat je ook even weer vertrouwen op moet bouwen in je lichaam.
    Spannend! Over 2 weken weer back in business. Als je hormonen krijgt, neem ik aan dat ze gaan terugplaatsen in kunstmatige cyclus? Of alleen pregnyl voor de eisprong?

@ hier: vind het nu nog leuk om thuis te zijn, maar straks heb ik ook wel weer zin in werken. Ben aan het zoeken naar een andere baan ondertussen. Ben verpleegkundige, maar het werk ligt op hbo niveau niet voor het oprapen. Moet nu veel korte uurtjes werken en zoek eigenlijk gewoon een paar lange dagen. Hier gaat het helemaal niet goed met de ziekenhuizen, dus er is echt weinig.
    Vanmiddag komt ook nog de kinderfysio, zoon heeft een voorkeurshouding en z'n hoofd begint nu af te platten. Moeder zijn is soms best druk ;)

14. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Dag dames

Roos hoe was het bij de kinderarts? Hopelijk is de diagnose bekend en heeft je zoontje minder pijn en kan hij goed geholpen worden!
    Heb wel weer een regelmatige cyclus na de curettage gelukkig. Was best bang dat dit weer zolang zou duren want na mijn bevalling heeft het 8 maanden geduurd voordat er weer iets was van een cyclus. Toen ook enorm lang moeten ontzwangeren heel veel last gehad van opvliegers en nachtelijk transpireren toen ook geprikt om te kijken of ik niet al in de vervroegde overgang wad maar gelukkig niet. Zelfs na deze korte zwangerschap ook weer opvliegers gehad nu alleen s nachts en heel veel kast van puistjes.

Summerbloom heftig om k. gehad te hebben gelukkig nu al 7 jaar schoon! En een mooie dochter rijker! Jullie een tp met hormonen? Hoeveel cryo's hadden jullie ook alweer?

Groetjes

15. Disi

Disi Actief lid

27 dec 2009
    267
    0
    16
    Jon1978, hebben jullie nog cryo`s? al enig idee wanneer je weer van start kunt?
    Het bewaarcontract van onze cryo`s hebben we ergens in november laten verlengen (toen was de termijn verlopen en kregen we de brief over verlengen e.d.) dus nee niet vernietigd.

Summerbloom spannend over 2 weken weer van start. Heb je er "zin" aan of zie je er tegenop?

Roos, uuuh tsja net als ieder ander (denk ik?) die afhankelijk is van de MMM, we konden niet spontaan zwanger raken...(als je meer wilt weten stuur je maar een PB ;))

16. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Disi we hebben nog 1 cryo in de vriezer. Indien deze goed ontdooid willen we deze in februari laten terugplaatsen. Helaas hebben wij niet zulke goede ervaringen met ontdooien. Van onze eerste poging hadden we 8 embryo's van de verse toen gelijk zwanger geraakt en toen nog 7 in de vriezer. Van deze 7 ontdooiden er slechts 2 goed dus dat viel tegen.
    Van de afgelopen poging 5 embryo's 1 verse en 4 ingevroren inmiddels 2 tp gehad nog 1 ingevroren dus het lijkt wat beter te worden!
    Ze worden wel allemaal apart ingevroren. Betalen jullie ook opslagkosten? Al enig idee of jullie nog voor een vierde kindje willen gaan ivm de over gebleven cryo's?

Deden jullie nog bepaalde dingen bijvoorbeeld namen jullie vitamines voor een nieuwe poging en jullie partners? Hou er al sterk rekening mee dus wij zijn er alweer mee bezig !

17. Roos25

Roos25 Niet meer actief

De kinderarts vond het niet een duidelijk reflux verhaal en ook niet pleitend voor KMA. De arts denkt dat het een heftige vorm van buikkramp is. Hij liet ons zijn darmen horen en daar is een wildwaterbaan niets bij. We mochten PCM geven als het heel heftig is. Maandag hebben we weer een belafspraak.

Jon, ik hoop dat je embryo goed ontdooit. Het lijkt me echt een domper als je je helemaal richt op een tp en het gaat niet door :( die opvliegers zijn ook lastig! Heb ze kort gehad bij mijn dochter. Dat voelt zo raar. Poe zeg, gelukkig duurde het nu geen 8 maanden voordat je cyclus terugkwam.

Wij betalen ook elk half jaar voor de cryo. Die van ons ligt in Duitsland.

Disi, ik ben ook wel benieuwd of jullie evt nog wel een 4e zouden willen.

Fijn weekend allemaal.

Hier weer een heftig huilend mannetje :(

18. Disi

Disi Actief lid

27 dec 2009
    267
    0
    16
    Jon, 2 van de 7 goed ontdooit valt inderdaad tegen...zijn/waren ze allemaal apart ingevroren? wij betalen niks voor opslag van de cryo`s, jullie wel? enige uitleg in PB ;)
    Ik nam eigenlijk alleen foliumzuur voor ik met een behandeling begon. Wat voor vitamines bedoel je en neem jij dan?

Roos och je kleine mannetje, sneu zeg en voor jou natuurlijk ook! PCM is iets tegen darmkrampen? Hoe gaat het nu met hem?

Ik zal mijn kleine mannetje even ophalen, hij kan niet slapen denk ik, ligt te krijsen in bed...

19. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Roos ach zo veel pijn door krampjes. Zielig hoor hopelijk wordt het minder. Je zal je vast vaak machteloos voelen.

Disi ze waren goed genoeg volgens de criteria van de kliniek om ingevroren te worden. Idd apart ingevroren en als ze zien bij ontdooien dat het niks wordt pakken ze de volgende. Hoe ging dat bij jullie dan? Wij betalen per poging opslagkosten voor embryo's bewaren. Bij onze eerste was het per jaar want toen maakten we er er tijdje geen gebruik van maar indien je er nieuwe poging nodig heb en daar cryo's aan over houdt betaal je weer.
    Mijn vriend en ik slikken vitamines die ze in dd ook voorgeschreven krijgen. Bij sommige was de zaadkwaliteit en hoeveelheid verbeterd. Heb zoiets baat het niet schaadt het niet. Mijn vriend zijn kwaliteit en kwantiteit is namelijk echt zeer matig. Ook houdt hij rekening met alcohol, sauna, wijd ondergoed enz . We hopen zo toch een zo'n groot mogelijk kans te hebben maar jullie deden dit niet?
    Roos bedoelde paracetamol haha ;) voor sommige afkortingen moet ik ook altijd ff goed kijken en denken

20. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Dag meiden,

Net gebeld door de kinderarts. We gaan toch starten met Nexium. Het is gewoon een vaag beeld en mocht het hem toch helpen, dan is dat hele mooi. Zes feb gaan we weer op consult. Nu maar hopen dat het helpt, zoveel pijn en ongemak is niet leuk.

@ Jon: ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je man slikt aan vitamines. Mijn man zou het misschien ook helpen. Nu let hij wat minder op de leefregels, maar ik zou hem wel graag aan de vitamines willen hebben.

Voor een tp begin ik keurig met een multivitamine met foliumzuur. Aangezien ik terug laat plaatsen in eigen cyclus, moet ik het doen met ovulatietesten. Nu vind ik dat voor de laatste cryo wel heel eng. Maar goed, daar kom ik later op terug, als we daadwerkelijk gaan.

Werken jullie werkgevers een beetje mee tijdens puncties en herstel enzo?

Deel Deze Pagina