Medische Malle IVF/ICSI/cryo mama's.

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Roos25, 23 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Hoi roos dus toch medicatie gekregen hopelijk is dit de oplossing? Is dit middel toch tegen reflux?

Krijg je geen echo bij een tp in natuurlijke cyclus? Ik krijg op dag 14 een echo en eventueel nog eentje en moet ook ovulatie testen doen!

Ik heb gelukkig best veel dagen en kan wat ruilen bij echo's enz. Ook probeer ik altijd vroeg af te spreken bij een echo niet midden op de dag. Als ik op de dag van mijn eerste cyclus dag bel lukt dit meestal wel want dat is dan 13 dagen later .Voor een punctie neem ik gewoon vrij e vorige keer viel de punctie in het weekeinde dus niemand had er last van. Heb slechts een paar collega's verteld van de med molen het gaat niet iedereen aan.

2. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Goedemorgen,

Heb nu een middel tegen maagzuur. Het is een beetje afstrepen wat helpt. We gaan dit nu 3 weken proberen en dan weer terug naar de arts. Het middel heeft wat inwerktijd nodig, hoop maar dat dit het is.

Fijn dat je het zo kunt regelen op je werk, Jon. In ons ziekenhuis in NL destijds, deden ze de follikelmetingen alleen sochtend. Heel lastig, ik werk in de zorg, dus ik moest open kaart spelen. Ik werkte toen in een team waarin dat gelukkig geen probleem was.
    Ik weet niet hoe het straks moet. Normaal gesproken bel ik met DD dat ik een positieve ovulatietest heb. Dat was dan voldoende. Ik ben niet meer onder behandeling in een NL ziekenhuis, dus geen idee hoe ik aan die echo's moet komen. Tegen die tijd maar eens op onderzoek uit. Welke ovutesten gebruik je?

Summer en Disi, hoe is het?

3. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Helpt het middel al een beetje bij je zoontje roos? Hopelijk wel zeg!

Bij ons ziekenhuis ook alleen s ochtends de echo's maar kan er wel indien ik op tijd bel een mooi tijdstip van maken. Alleen als ik geweest ben en ik moet een paar dagen later terug komen is het wat lastiger plannen maar gelukkig wel een meedenkende en sociale manager die snapt hoe belangrijk dit is.
    Ik krijg op dag 14 de eerste echo. Dit heeft te maken met de lengte van mijn cyclus die dus 30 dagen gem is. Moet ook ovulatietesten doen thuis ik bestel altijd online via sensitest. De simpele en goedkope werken prima. Heb ook nog van predictor in huis maar die zijn echt duur. Maar werken ook goed.

4. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Ha Jon,

Het middel lijkt te werken. Hij huilt niet meer meteen na de fles. Als hij nu erge pijn heeft, dan zijn het echt zijn darmen. Die kan ik dan ook echt horen borrelen. Dat gebeurt op elk willekeurig tijdstip en het andere was echt na de fles. Lijkt dan toch verborgen reflux te zijn. Wanneer hebben jullie ongeveer weer een tp?
    Gaat jouw zoon ook naar een peuterspeelzaal of kdv? Wij gaan van kdv over naar gastouder en psz. Ik vind het allemaal nog heel spannend hoe het allemaal gaat lopen.
    Fijn hoor, dat je manager zo goed meedenkt. Anders is het echt een gepuzzel. Heb je wel oppas voor je zoon? Ik vond het altijd wel lastig als we naar DD gingen, gelukkig kwam het altijd goed uit dat we oppas hadden. Neem haar liever niet mee.
    Bij jullie ook zulk mooi weer :) hier even heerlijk genieten van de zon.

5. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Hoi roos

Fijn dat het middel lijkt te helpen een hele geruststelling voor jullie allemaal en zeker voor je kleine mannetje!

Als de cryo goed ontdooit hebben we ergens eind feb een tp. Mag igg aanmelden op de de eerste dag van mijn nieuwe cyclus. Dus mag nog ff geduld hebben!

Ja mijn zoon gaat ook naar kdv 2 dagen. Dit is heel goed voor hem want dd oma's verwennen hem anders veel te veel! Anders zou hij heel slecht alleen kunnen spelen. Nu lekker met andere kindjes spelen.
    Vanwaar de verandering voor gastouder en psz?

Hoe is het met summerbloom en disi?

6. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Het Kvd had teveel last van de crisis. Er is nu nog 1 groep over van 0-4 jaar. Voor dochter is het prima, maar ik vind een baby te klein om de hele dag in het lawaai te zitten. We hebben een gastouder in de straat gevonden. Ze is heel flexibel gelukkig. Dat moet ook, ik werk in de zorg. Dochter kan als voorbereiding op de basisschool, nog een jaartje naar de psz. Ze is vandaag voor het eerst geweest.
    Helaas heeft zoon waterpokken. Hij was al zo huilerig gisteren. Hoopte dat hij nog antistoffen van mij zou hebben. Niet dus.
    Fijn dat jullie weer een tp in het vooruitzicht hebben. Ik hoop echt dat dit hem gaat worden. Moet gewoon!

7. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    Hey meiden ben heel druk geweest sorry veel gewerkt en afgelopen weekend even weg geweest

roos hoe gaat het nu met jullie mannetje? Vervelend die rommelende darmen je kunt er niks tegen doen

jon spannend een nieuwe cryo poging fingers crossed dat ie goed ontdooit sorry als ik het gemist heb maar hebben jullie nu nog 1 cryo over of laten jullie er maar 1 terug plaatsen

Ben vanochtend in het ziekenhuis geweest en heb de recepten mee gekregen , verwacht 3 februari mijn menstruatie en mag dan dus beginnen moet nog wel even met manlief goed praten of we dan beginnen of een maand later gaat wel snel zo en volgens mij iets te snel voor hem

oh afgelopen weekend in pieterburen geweest met een grote groep vrienden/kennissen was echt super leuk zaterdagochtend naar de zeehondjes en smiddags klootschieten en ons meisje heeft zich zo goed gedragen helemaal super

nog even een foto met de zeehondjes :D

8. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    #48 Jon1978, 21 jan 2014
    Laatst bewerkt: 21 jan 2014
    Hoi Dames

Roos dank voor je lieve woorden ik hoop het ook zo. Ben regelmatig wel ff down van de situatie vooral van de miskraam anders was ik nu gewoon al 20 weken geweest. Pas ook weer nieuws gehad dat een goede bekende zwanger is en hoe ik ze het gun vond eigenlijk wel dat het mijn beurt was! Had het wel al verwacht maar kreeg toch echt een knauw van binnen. Kan er ook met weinig mensen goed over praten. Iedereen(die het weet) doet heel begrijpend maar echt weten hoe het is en voelt weten ze niet. Dat vind ik lastig ook al die tijd die er weer voorbij gaat. Wij hebben niet iedere maand een normale kans.
    Begrijpelijk dat je niet voor een verticale groep hebt gekozen en dat je nu bij een gastouder zit. Mijn zoon zit op een horizontale groep. Hij gaat ieder jaar naar een volgende groep zo blijft hij met leeftijdsgenootjes samen. Bij ons is het ook wel wat uitgedund hoor vooral bij de baby's minder kindjes. Dat was in 2011 wel anders toen ik aanmelde wachtlijsten tot en met. Ik kon toen niet eens terecht dezelfde de eerste maand na mijn verlof voor 2 dagen. Nu is er plek te over ja die rot crisis!

@summer we hebben nu nog 1 cryo over dus hopelijk ontdooit die goed! Spannend als jullie weer gaan beginnen. Wat voor medicatie moet jij nemen? Is toch ook een cryo tp.

leuk die foto van de zeehondjes. Je meisje helemaal onder de indruk mooi hoor! Klinkt leuk met je vrienden

lieve groeten meiden!

9. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Summer, wat heb jij een lief meisje! Heerlijk dat jullie even weggeweest zijn.
    Spannend dat jullie de medicatie alweer in huis hebben, dat voelt dan alweer echt back in business.
    Dochter heeft ook een mooi vestje aan zeg.
    Heb je je man kunnen overhalen om te starten, of wil hij nog wachten? Wij zijn op tijd begonnen, onder hem mom van, je weet nooit hoe lang het gaat duren voor het weer raak is.
    Welke meds heb je gekregen?

Jon, het is ook niet niks om een mk te hebben gehad. Ik ben nooit in die situatie geweest, maar ik denk dat ik ook zou verder tellen in de weken. Ik zou ook down zijn. Het blijft gewoon een pijnlijk gemis. Ik had ook grote moeite met zwangerschapsaankondigingen. Het is elke keer weer een schop tegen het zere been. Het is precies wat je zegt. De andere mensen, die niet in de mmm zitten, hebben zowat elke maand een kans en wij niet. We moeten het hebben van hulp van de medici en dan worden we ernstig beperkt door de vrijgevigheid van de verzekering. Daarom vind ik fertiliteitsproblemen ook zo'n verborgen verdriet. Er is niets aan ons te zien, maar van binnen knaagt het enorm. We moeten ons door een rouwproces heen worstelen, medicijnen innemen, leefgewoonten aanpassen, elke keer met de billen bloot, potjes inleveren, hopen dat de kliniek niet sluit vanwege feestdagen, werk dat mee moet werken, ellendige wachtweken doorstaan, andere zwangeren ontmoeten en blijven glimlachen en om een lang verhaal kort te maken, het hoeft niet eens tot succes te leiden. Je hebt en iedereen in de mmm, echt het recht om ff down te zijn. Meid, dikke knuffel!
    Fijn dat je zoon zo vriendjes kan maken, die gewoon meeverhuizen op de groep. Daar hebben ze het meeste van. Wij hebben hier nooit wachtlijsten gehad. Kon gewoon terecht in 2011. Vind het echt jammer dat ik de groep zo heb zien slinken.

Hier gaat het echt beter met onze zoon. De medicatie doet echt zijn werk. Alleen nu heeft hij jeuk van de pokjes. Afgelopen nacht had hij echt jeuk. Zo zielig! Hij kreunde de hele tijd. Hopelijk gaat het vannacht beter. Hij zit er echt helemaal onder, terwijl onze dochter er maar een stuk of 30 had.

Meiden, fijne avond en tot snel.

Ik zal binnenkort ook een foto posten :)

10. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Hai dames

Lieve roos nogmaals bedankt!
    Jij snap me precies en schrijft alle dingen op die voorbijkomen in onze mmm strijd! Fijn dat er echt herkenning is

Fijn dat de medicatie helpt bij je zoontje scheelt een hoop voor hem!
    Ach die waterpokken wel balen dat hij ze nu ook heeft en ook zo heftig! De kans bestaat nu dat hij ze nog een keer krijgt tenminste dat hoorde ik van anderen?! Heeft hij ook hoge koorts?
    Mijn zoontje heeft ze ook gehad maar helemaal niet erg. Hoefde ook geen zemelbadje enz.

Idd jammer van jullie Kdv. Zitten er nog meer kindjes bij de gastouder? Want hoeveel dagen gaan ze of is dat elke week anders?

Volgende week ff weekje skiën heerlijk heb er echt zin in!

Tot snel

11. Disi

Disi Actief lid

27 dec 2009
    267
    0
    16
    Hoi hoi, Ik lees wel mee hoor af en toe maar heb eigenlijk niets te melden :)

Roos hoe gaat het met de pokjes van je mannetje? misschien wel juist gunstig voor hem als ie er flink onder zit; als ze het voor het half jaar krijgen kunnen ze het weer krijgen, als kinderen onder het half jaar ze flink gehad hebben dan kan het zijn dat ze het niet weer krijgen (hoop dat ik het goed zeg...Ooh ik lees net in Jon haar post dat zij het ook al zegt haha)
    Hier hebben ze ze ook allemaal gehad. De middelste en jongste voor het half jaar.

Jon nog in de wachtmodus, wanneer verwacht je je eerste dag? welke medicijnen ga je gebruiken? Ook al aan de vitamines? (heb ik trouwens nooit gedaan alleen foliumzuur)

Summerbloom wat spannend! zijn jullie er al uit of jullie deze maand van start gaan? welke medicatie krijg jij?

Fijn weekend!

12. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Hier gaat het alweer beter met kleine man. Zijn pokken beginnen in te drogen en weg te trekken. Ik hoop dat hij er nu niet al teveel littekens aan over houdt. Hij zit wel in een sprong ofzo. Niet alleen gelaten willen worden, huilen, huilen huilen.
    Ik hoop dat hij zijn pokken inderdaad zo goed gehad heeft, dat hij niet nog een keer aan de beurt is.

Ik krijg weer terugplaatskriebels...ik vond het zo bijzonder om zwanger te zijn. Misschien mis ik dat wel een beetje. Maar ja, ik moet echt wachten tot hij een half jaar is. Eerder wil dusseldorf me niet hebben. We gaan na de zomer, dat is prima. Maar toch...

Hoe is het verder met jullie?

13. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    @roos fijn dat je mannetjes zich al beter voelt hopelijk krijgt ie het niet nog een keer
    Hoe gaat het met zijn sprongetje?

@jon veel plezier met skiën en après ski:D

@disi ik ga vanaf de eerste dag progynova en als het mag lukken na de tp ustrogestan

ik verwacht de 3e mijn menstruatie

14. Disi

Disi Actief lid

27 dec 2009
    267
    0
    16
    Hihi zwaai zwaai summerbloom en Roos :D

15. Disi

Disi Actief lid

27 dec 2009
    267
    0
    16
    oooh dat duurt niet lang meer Summerbloom. Heb je een regelmatige cyclus? Als je erop zit te wachten is ook niks...

Roos fijn dat het beter gaat met je mannetje!
    En tp-kriebels :) waarom moet je een half jaar wachten van dusseldorf?

16. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Zwaait terug. later even een update.

17. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Hoi dames

We zijn nog heerlijk op wintersport hoor! Vandaag was echt een topdag met zon en hele mooie pistes en ik kan het nog (skiën haha)

Disi ik verwacht rond de 8ste mijn nieuwe cyclus dan meteen bellen en dan 14 dagen later de eerste echo. Deze hopelijk tp wordt in eigen cyclus gedaan dus geen medicatie eventueel pregnyl. Ik gebruik nu ook folium en div. vitamines. Dat laatste doe ik meer voor mijn vriend vind eigenlijk dat ik ze niet echt nodig heb maar doe mee anders neem hij ook niks en ik geloof dat de kwantiteit en kwaliteit wel iets verbeterd hierdoor!

Roos alle waterpokken weer weg? En hoe gaat het met de reflux? Mijn zoon had ook een paar plekjes overgehouden maar na lange tijd toch weggetrokken! Zo nu al tp kriebels dat is snel! Dat had ik helemaal niet het duurde bijna een jaar bij mij voordat ik zover was.

@summerbloom meis klinkt goed hopelijk straks samen een tp en zwanger
    Geen apres ski voor mij we zitten net te ver weg er gaat ook maar tot een bepaalde tijd een skibus van het gebied best jammer maar na een daagje skiën wil ik ook wel terug om mijn zoontje te zien. We drinken thuis wel een drankje ;)

Zwaai!

18. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Dag dames,

DL is voor de laatste keer naar het kdv. Er waren vandaag maar 3 kindjes en vanmiddag is ze alleen. Ze gaat met de leidsters dan even de stad in. Topdag voor dr :) ik heb dus even tijd om te reageren.

Wat lekker zeg, op vakantie in de sneeuw! Heerlijk hoor. Beetje jaloers, hahahaha! Geniet er maar van.

Spannend hoor, jullie kunnen straks elkaar de wachtweken weer doorslepen. Hopelijk gaat het lukken bij jullie. Eerst maar even de nieuwe cyclus afwachten en dan gehts los.

De waterpokken zijn ingedroogd, dus dat is het enige nog. Hij had vannacht weer even sprongetjesonrust denk ik. Die nacht daarvoor heeft hij doorgeslapen (jeeeeej!!!)
    Het hangt per ziekenhuis af wanneer je terug mag komen voor een tp. Ik snap ook wel dat ze je een beetje rust af willen dwingen. Ik merk hier dat mijn cyclus ook nog niet optimaal is. Hij is korter als normaal en ben minder lang ongesteld. Op zich klinkt dat natuurlijk ideaal, maar als ik weer een tp wil, moet ik wel zeker weten dat alle hormoonspiegels weer op level zijn. Ik heb geen echo's ofzo, dus als het bmslijmvlies bijvoorbeeld te dun is, dan heb ik pech.
    Gek he, ik snap ook niet waarom ik alweer de kriebels heb. Ben nog niet eens fatsoenlijk aan het werk, daar eerst maar eens mee beginnen.

19. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Idd roos alles op zijn tijd! Eerst je lichaam nog wat rust geven lijkt me ook niet verkeerd. Bij mij duurde het ontzwangeren wel echt 9 maanden Komt vanzelf !
    Lekker dat je zoon af en toe doorslaapt dat scheelt zoveel!

Nou klinkt super voor je dochter al die aandacht! Zijn er nog meer kindjes bij de gastouder?

20. Roos25

Roos25 Niet meer actief

#60 Roos25, 3 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 feb 2014
    Waarschijnlijk heb ik ook gewoon nog last van mijn ontregelde hormoonhuishouding. Het rommelt daarbinnen ook nog. Gisteren en eergisteren opeens heel licht bruin/roze slijm gehad. Middenin m'n cyclus. Na de bevalling van m'n dochter had ik ook een tijdje van dat gerommel. Icl leuke stemmingswisselingen. Ben nu maar aan de teunisbloemolie gegaan. Misschien helpt het.

Ik had 3 maanden na de geboorte van mijn dochter opeens een haaruitval en nu valt het nog mee. Hadden jullie dat ook?

De gastouder heeft gelukkig nog meer kindjes. Het is een gezellige boel daar :)

Hoe is het met jullie, waar zitten jullie in de cyclus?

Voor ons is het al bijna weer een jaar geleden dat we naar Dusseldorf gingen...

Hebben jullie mijn fotoalbum al bekeken?

Deel Deze Pagina