Jeetje zeg dat is wel een grote fout, ik begrijp dat je erg geschrokken ben ja. Hoe gaat het nu voel je je wel wat beter?
Hoi hoi, Zou niet gaan voor een groot geldbedrag, maar voor het wakker schudden van de apotheker. Als ik jou was zou ik morgen even informeren bij de apotheek hoe hun klachtenprocedure in elkaar steekt. Volgens mij moet zo'n soort bedrijf een officiele klachtenprocedure hebben. Misschien kan je huisarts ook wel advies geven van hoe je het aan moet pakken en misschien kan de H.A. ook wel een bewijsje maken dat je je H.A. hebt moeten bezoeken voor deze fout. Zal er ook duidelijk bij vermelden dat je je 2 dagen ziek hebt moeten melden voor je werk en dat het risico dat je zwanger was aanwezig was, wil hiermee zeggen dat je een groot risico hebt gelopen door de apotheker. Het is niet netjes dat ze verkeerde medicijnen meegeven. Het gebeurt wel eens vaker dat je medicijnen meekrijgt die een andere merknaam hebben dan dat op het recept staat, maar die hebben dan wel dezelfde werking alleen zijn ze dan goedkoper. Dus ik vind het niet gek als een klant door de bomen het bos niet meer ziet en denkt dat z'n medicijnen zijn verandert van bijvoorbeeld merknaam ofzo. Sterkte ermee! Groetjes Taby.
Een hele grove fout van de apotheek zeg, je moet ze even goed wakker schudden. Aan de andere vind ik dat jij je pillen ook had moeten controleren, je kan zelf je pillen bekijken, plus vorm, plus kleur en helemaal als je al weet hoe je pillen eruit hadden moeten zien, je bent dus zelf ook in gebreke gebleven, met medicatie moet iedereen uiterst voorzichtig omgaan. Ik heb ook medicijnen maar ik bekijk wel de doosjes en tabletten, meestal als ik nog in de apotheek sta en thuis ook. Maar ik zou wel de apotheek even laten weten dat ze een ernstige fout hebben gemaakt.
Lijkt me vreselijk om pas achter te komen op het moment dat je er al meerdere van hebt ingenomen. Onze apotheek had vorige jaar ook een fout gemaakt bij de medicatie van mijn 2 jarige dochter. Gelukkig keek ik naast wat er op het doosje stond ook wat er op de strip medicatie stond. Bleek de dubbele dosering te zijn van wat ze mocht hebben. Ik zou er niet aan moeten denken wat de consequenties waren geweest. En sinds die tijd controleer ik dus alles dubbel wat ik van de apotheek krijg. Heel veel suc6 morgen en ik hoop dat ze zich rotschrikken net als bij mij.
Ik heb de medicijnen in een apotheek potje gekregen, dus niet in eigen verpakking. Er stond duidelijk op het potje NAW gegevens gestickert en naam van de juiste medicijn. Zoals ik al eerder vertelde dacht ik dat de medicijn veranderd was. Laatste keer dat ik clomid had ingenomen was 2 jaar terug, en er kan veel veranderen in 2 jaar. Ik vind niet dat ik in gebreke ben gebleven, en daar blijf ik bij!!!
Geloof mij maar dat miij dit nooit meer overkomt! ik ga voortaan ook dubbel checken. Gelukkig heb jij het op tijd gezien.
Taby@ ik ga zeker niet voor een geld bedrag. Ik ben vooral geschrokken van de parkison pillen, en dat ik ze zo lang geslikt heb. Gezondheid gaat boven alles! Ik wil inderdaad apotheek wakker schudden, en een check up of de medicijnen geen andere kwade dingen kunnen veroorzaken.
Als alles goed op het potje stond, hoe ben je er dan achter gekomen dat het de verkeerde medicijnen waren? Vind het ook een fout vd apotheek en niet van jou!
Ik had eerst de pillen in het potje gebruikt (er was nog 1 over )en wilde nog 2 innemen, deze zaten in de orginele verpakking(de goede clomid). Toen zag ik dat de clomid pillen anders waren dan die ik de afgelopen dagen had ingenomen. Ik las meteen de naam van de medicijn op de niet juiste pil en ging google. Tot mijn grote schrik zag ik toen dat die medicijnen voor parkison waren en niet voor eisprong(clomid).
Nou misschien morgen maar eerst verhaal halen bij de apoteek voordat we klachten gaan indienen en de apoteek boycotten. Lees nl dat verschillende mensen al de naam en het adres aan het zoeken zijn. En idd waar mensen werken kunnen fouten gemaakt worden. Een apoteker moet zeker kundig zijn en voorzichtig en alles controleren. Maar nog steeds is het geen computer maar mens. En al die stellingen; stel dat het een gevaarlijker medicijn was of dat ts zwanger zou zijn.....Maar dat is niet. Morgen naar de apoteek en eventueel naar de arts. Als dan alles goed is dan gewoon proberen blij te zijn dat het goed is afgelopen. Iedereen maakt fouten, ook mensen in de medische sector. Ik wil het hiermee niet bagatelliseren, ik geloof namelijk dat je geschrokken bent. Maar die apotherker morgen ook hoor. Succes morgen
het is inderdaad grove nalatigheid van de apotheek en ook een beetje onbegrijpelijk want mijn ervaring is dat medicijnen altijd 2x nagechecked moeten worden door 2 verschillende personen (zal toch niet zo wezen dat deze beiden aan het slapen waren) heb zelf een keer medicijnen gehad die bijna 1 jaar! over datum waren. heb er toen eigenlijk niks mee gedaan naar de betreffende apotheek toe(beetje laksheid van mij ) dit omdat ik toch al veranderd was (door verhuizing) van apotheek en omdat ik inmiddels andere medicijnen had. daarbij had ik ze ook al een paar maanden in de kast liggen (voorgeschreven in augustus en in februari zag ik het pas maar toen ik ze voorgeschreven kreeg in augustus waren ze al over datum) kwam erachter toen ik het doosje (pillen zelf had ik al door de wc gespoeld) wilde weggooien en mijn naamsticker eraf pulkte. onder die sticker stond dus de houdbaarheidsdatum en het lijkt me sterk dat ze die over het hoofd hebben gezien. dus na aanleiding van dit topic en mijn eigen ervaring zou ik zeggen: check altijd de datum en lees opnieuw de bijsluiter (word ook altijd aangeraden omdat er steeds nieuwe ontwikkelingen zijn) helemaal voorkomen kan je het bijna nooit maar in de winkel kijk je meestal toch ook altijd naar de houdbaarheidsdatum en of de biefstuk in het pakje per ongeluk geen karbonaadje is
tuurlijk is fouten maken menselijk maar NIET als het om medicatie gaat! en daar g ik geen medicijnen meer halen
@roxyrox; Helaas gebeuren er ook menselijke fouten bij de apoteek. Om daar dan maar niet meer heen te gaan heeft geen zin. Denk maar dat ze naar aanleiding van een fout die nu is gemaakt weer heel alert zijn.
Ja denk ik nu oook ja. Ik heb net met de apotheek gebeld, ze gaan het uitzoeken hoe het kan gebeuren. Schiet ik ook niet veel mee op maar goed. HA zegt dat ie niets kan doen en dat ik moet wachten tot de bijwerkingen voorbij zijn. Dit kan toch niet?