medische molen 2010

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Marnat, 8 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    pcootje@ ik hoop ook niet dat ik nog langer hoef aan te moderen ik word zo moe van het aanmoderen
    na herstel een uit leg gesprek met de gyn over ifv isci maandag gaat manlief bellen voor afspraak voor zijn zaad inleveren en gelijk voor gesprek mis dat ie dan gelijk met mijn controle afspraak kan want dat is de zelfde poli

2. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    @Marnat; ik herken het hoor, bij ons is ook nog niet veel actie ondernomen. Op mn eigen verzoek nu dan toch HSG gehad, op mijn vraag waarom ik die nog niet gehad had was het antwoord "maar mevrouw het is een vervelend onderzoek en dat doen we dan niet als het niet nodig is"..... volgens mij ontdek je pas of het nodig is als je het hebt uitgevoerd ;)
    Is het zaad van je man nog niet eerder gecheckt? Zou wel handig zijn als je het in 1 keer kunt doen, scheelt weer een reis naar het ziekenhuis.
    Welk ziekenhuis ben je, zie dat je in Grunn woont, ik in Drenthe

@mij; mn eileiders hebben er zin in vandaag, die zijn toch gevoelig.

3. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik meld hier ook aan, we zijn in maart 2009 voor de 1e keer de mmm ingestapt maar na 4 maanden en 1 mislukt IUI er weer uitgestap ivm rare verloop in ziekenhuis en geen overleg tussen de verschillende gynaecologen die ik heb gezien, en allemaal een ander behandelmethode wilden doen zonder ook eerst met mij te overleggen.

Nu sinds december 2009 weer van start gegaan in een ander ziekenhuis waar ik nu aan het wachten ben voor de operatie.

We zijn gestart in april 2006, met op in febuarie 2007 MK 10 w, april 2007 VMK 5 w en februari 2008 VMK 5,5 w.
    De gyn die ik nu heb zegt dat hij de 2 VMK niet meetelt, is volgend hem een mislukte innesteling dus volgens hem sinds februari 2007 niet meer "echt" zwanger geweest.

Nu afwachten voor operatie en hopelijk daarna meer duidelijkheid wat endometriose en vruchtbaarheid betrefd.

4. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    pcootje@ wij gaan naar umcg in grun he. het zaad is al eerder onderzocht maar ze willen het nog eens checken om te kijken of er uit eindelijk wel iui gedaan kan worden

ik had al uit gelegt over de dobbelsteen toch? er was dus te weinig zaad voor iui vandaar

en als ik het goed las is je ei wild dus jij moet mag klussen :D

5. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    @ Vlinder ; gezellig dat je mee komt kletsen. Zo te lezen gaat het bij jou ook niet allemaal vlekkeloos. Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid!

@marnat; haha ja we hebben hier een bob de bouwer weekend:p, maar hij springt nog niet hoor, duurt nog een paar dagen.
    Ze hebben bij ons ook 2 keer het zaad gecheckt nu, met een jaar tijd ertussen. De eerste x was goed, de 2de hebben we nog geen uitslag van.
    Zijn er geen medicijnen die het zaad verbeteren?

6. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    vlinder@ lief dat je hier ook meekomt schrijven hoop voor je dat 210 een top jaar gaat worden voor jou en ons natuurlijk

ik ga je in elkgeval proberen hier te steunen wat je operatie betreft heb je al vragen voor je gyn opgeschreven tip

7. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ja heb ik al gedaan alleen ik spreek mijn gyn niet meer voor de operatie, maar ik wil nog wel een telefonische afspraak maken.
    Ik heb de volgende vragen:
    -wat gaat hij precies doen? (cystes verwijderen ja of nee, ik weet het ineens niet meer zeker)
    -hoelang is de herstelperiode
    -hoelang is de rustperiode om verder te gaan met onze wens

We klussen nu echt als vroeger, omdat het vijandig slijm moeilijk is zwanger te raken staan we daar niet zo bij stil op dit moment, bij de 2e samenlevingstesten die ik heb gehad was mijn slijm zo zuur dat er echt geen zaadje doorheen kon komen.

Klinkt misschien raar dat we er nu niet zoveel bij stilstaan om te klussen rond ei....sorry.

We zijn nu echt weer eens aan het genieten van elkaar zeg maar, niet in ons achterhoofd denken:zal het nu wel de goede timing zijn etc.
    Daar waren we tot december heel veel mee bezig.
    Maar nu de operatie in aantocht is niet meer zo erg.
    Vind het raar om het zo te typen maar ik kan het niet anders uitleggen.

8. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    pcootje@ ik heb geen idee of er medichijnen voor het zaad zijn om het sterker te laten worden daar heeft gyn het nog niet over gehad
    wie weet hoe het straks is dan zal ze het wel zeggen neem ik aan

vlinder@ je hebt het niet raar geschreven meid geniet maar lekker van je mannetje

doe ik ook met knuffelen:D

heb even lekker gewandeld vanaaf en vanmidag even geslapen vandaar ik zo laat reageer

knuf meiden

9. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Sorry lieve meiden maar het moet echt even van mijn hart:(

Na dat gedoe van gisteren op die verjaardag gisteren zit ik ineens weer in een dipje....

Ik voel me zo ontzettend onbegrepen,
    wanneer krijgen wij ooit het intense geluk van het zwanger zijn en de geboorte van een mooi en groot wonder, wanneer mogen wij ooit ons kindje in onze armen sluiten en al al onze liefde geven?:(

Het gevoel dat niemand in mijn omgeving het begrijpt en allerlei goed bedoelde maar pijnlijke opmerkingen maakt zoals, je bent nog jong en jullie tijd komt nog wel en ze kunnen tegenwoordig zoveel.
    Ja ik ben nog jong maar niet voor niks al 4 jaar bezig en wanneer komt onze tijd? En ja ze kunnen veel maar waarom wij????

Het onbegrip van de pijn en het verdriet wat ik voel omdat dit geluk voor ons niet is weggelegd en het verdriet en toch jaloezie dat er iemand zwanger is en over niks anders kan praten en niet wetend hoe het voelt als je er zo lang op moet wachten en er zoveel voor over moet hebben.

Ook de teleurstelling in mijn eigen lichaam, dat het door mijn lichaam komt dat het geluk niet voor ons is weggelegd....daar gaan we snel wat aan doen hoop ik.

Meiden ik schrijf het hier omdat ik weet er hier genoeg zijn die het wel begrijpen hoe het voelt en die ook begrijpen hoe het onbegrip en verdriet voelt.
    Ben echt blij met jullie allemaal en dat we elkaar vaak een hart onder de riem steken en steunen.

Liefs

10. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    vlinder@ meis toch gooi je verdriet er maar uit ik wou dat ik naar je toe kon om er met je over te praten en je een goede knuffel kon geven
    jij voeld presies wat ik ook voel

ik voel me wel eens heel boos verdrietig enz dat wat jij gister op die verjaardag had door ik dat las werd ik verdrietig
    ik heb in je topic gereageerd

ik begrijp je dus maar al te goed en wou dat ik het van je af kon nemen maar helaas ik heb al genoeg verdriet ik hoef er niet veel meer bij

ik weet niet meer te zeggen allen geef niet op blijf van je af schrijven

knuffel marnat

11. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    @ Vlinder, meid dikke knuf. Ik begrijp zo goed hoe je je voelt, ik heb ook zo vaak dit soort opmerkingen gehad en nu nog steeds. Mensen hebben geen idee hoe veel pijn ze je hiermee doen. Voornamlijk de mensen bij wie het allemaal voor de wind ging/gaat.
    Kop op, wij zijn er om elkaar te steunen, helaas kunnen wij er alleen niets aan veranderen. Maar wel kunnen we iedere maand elkaar weer moet inpraten en meeleven en duimen draaien etc etc en dat gaan we hier dan ook volop doen!

12. Knuf de Konijn

Knuf de Konijn Actief lid

19 jun 2009
    499
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mag ik mij ook aansluiten? Hoewel ik officieel nog op de wachtlijst sta, word ik een deze dagen opgeroepen.

Wij zijn in augustus 2006 voor het eggie gegaan. Ikzelf wilde niet naar de dokter en had steeds stil de hoop dat het alsnog kwam, maar helaas niet.
    Oktober vorig jaar naar de huisarts gegaan en deze heeft mij doorverwezen naar het UMCG op verzoek van mijn man. Daar was de op dat moment de wachtlijst 10 weken morgen bel ik heen hoe het staat, want heb nu verder niets gehoord.

Wat kan ik allemaal verwachten?

Ik wil jullie allemaal veel sterkte wensen.

Liefs Knuf.

13. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    @marnat en pcootje: bedankt lieve meiden, ik vind het zo fijn dat er hier meiden zijn die me/elkaar wel begrijpen.

@knuf de konijn,Welkom meid, leuk dat je hier mee komt babbelen.

Als je je eerste afspraak heb worden er eerst een aantal vragen gesteld en vaak doen ze dan een inwendig onderzoek bij de vrouw dmv een inwendige echo.
    Dan kijken ze naar je baarmoeder en eierstokken.

Je kan het ook vragen als je belt voor een afspraak, wat je allemaal te wachten staat bij je 1e afspraak.

Succes meis.

14. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Hoi Knuf, tuurlijk, kom dr bij.
    Ik zou inderdaad ook even bellen de 10 weken zijn nu wel (bijna) voorbij.
    Ik weet niet hoe het UMCG werkt, maar bij mij was het eerst een intake, bloedprikken, inwendige echo. Vervolgens een plan opgesteld. Later in het traject moest manlief nog zaad inleveren.
    Ik heb het eerst zelf geprobeerd met hulp van fm om zicht te krijgen in mn cyclus, later een half jaar ( met pauzes ivm vakantie, griepspuiten etc) clomid 50 mg ivm pco en afgelopen week ( na anderhalfjaar) een hsg en volgende maand gaan we naar 100mg.
    Hoe ze het bij jullie aanpakken is natuurlijk afhankelijk wat ze wel/niet vinden bij de onderzoeken.
    Heel veel succes en ook voor jou een heel vruchtbaar 2010 gewenst!

@ vlinder, daar zijn we voor he.;) Vaak weet je eigen omgeving er toch geen raad mee.

15. milse

milse Actief lid

28 feb 2009
    461
    0
    0
    Hallo Meiden!
    Ik kom hier ook maar gezellig even bij!
    Ik(mama van twee en ook pco) mag morgen beginnen met injecties puregon om mijn eitjes te laten rijpen!

@vlinder: ik las dat je een operatie krijgt om een cyste te laten verwijderen, dit heb ik ook gehad! Het valt erg mee hoor, ik ging wel onder volledige narcose jij ook? Je herstelt hier over het algemeen heel snel weer van en volgens mij mag je gewoon meteen weer verder gaan met "klussen"
    Je hoeft je ook niet zo druk te maken dat je er nu even niet zo mee bezig bent denk ik... dat is toch goed? je moet vooral ook van elkaar blijven genieten anders word het "klussen" alleen maar iets medisch ipv iets leuks!! Ook heel belangrijk toch?

16. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    vlinder@ graag gedaan hoor daar zijn we voor he

milse@ welkom leuk dat je mee komt kletsen als je vragen hebt stel ze gerust proberen wij je te helpen
    succes met zwanger worden

knuf de konijn@ welkom leuk dat je mee komt kletsen
    moet jij 10 week wachten op een 1 ste gesprek in umcg wat lang ja
    ik loop ook in umcg wij hadden binnen 3 week een eerste gesprek
    dit kun je ongeveer verwachten ze bespreken je vragen lijst die je als goed is hebt gekregen en weer op gestuurd hebt als ie in gevuld is
    en dan krijg je direkt een inwenige echo en kijken ze hoe het bij je man er voor staat
    en moet hij de volgende keer zaad inleveren en ullie moeten samen direkt bloedprikken om te kijken of jullie hiv of aids hebben

paar week later uitslagen jij mag drie keer weer komen om te kijken of je eisprong hebt

dit was bij mij zo dit is ongeveer wat je kan verwachten

oja ze gaan ook nog met een eendebek kijken

ik kan je 1 tip mee geven doe iets langs aam bv een jurk of lang shirt dan voel je je niet zo bekeken

hoop je zo te hebben geholpen

liefs marnat

17. trotse moeder

trotse moeder Actief lid

12 sep 2009
    404
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoihoi dames:)

Ik sluit me ook bij jullie aan, wij zitten sinds 3 maanden in de mmm voor een tweede wondertje. We hebben de 15e deze maand een gesprek met de fa over de iui dus ben erg benieuwd, heb er al het een en ander over gelezen, maar vind het best wel spannend.

Liefs trotse moeder

18. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28
    Hoi, ik wil ook wel graag meedoen. Ben 1,5 jaar "bezig". Eerst helemaal geen cyclus (door ondergewicht), toen wel 4x een cyclus. Deze varieerde van 42 tot 67 dagen. Alleen de laatste cyclus leek ik een eisprong te hebben (mbv temperaturen en echo erachter gekomen). Nu eerste ronde clomid 50 mg. moet over 5 dagen naar ziekenhuis om echo te laten maken om te kijken of er eitjes groeien.

19. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    @marnat.....sorry voor mijn late reactie maar ik heb een redelijk druk weekend achter de rug....Was namelijk jarig :) Ik weet niet of je intussen al duidelijk is wat PCO is? Anders zal ik je uitleggen.....
    Jij ook succes met zwanger worden!!!

@pcootje....Goh je naam ;) ......Ik ben inderdaad een zwaar pco geval. Ik heb verschrikkelijk veel ei-blaasjes in de eierstokken. Ik spuit hormonen (puregon & pregnyl) voor Ovulatie Inductie. Het zaad van mijn vriend is verder wel goed. 32 miljoen goede zwemmers.....dus dat is de reden dat ik OI doe....Ik mag dit in totaal 6x doen en als ik dan nog niet zwanger ben dan ga ik waarschijnlijk over op IUI of IVF......

@all....Ik ben afgelopen zaterdag ongesteld geworden dus ik mag vanavond were de eerste spuit zetten......Sorry dat ik niet op iedereen reageer. Ik zal het vanaf vandaag wat beter bijhouden.

20. milse

milse Actief lid

28 feb 2009
    461
    0
    0
    @knuf: Ik stond hier in het ziekenhuis ook op een wachtlijst, die zou ongeveer twee maanden duren, maar dat werden er drie. Ik zou eigenlijk in december aan de beurt zijn.. Maar december was zo'n drukke maand dat ze toen even helemaal niet met nieuwe patienten begonnen zijn. Ik heb vorige week meteen gebeld en mocht afgelopen vrijdag al langs komen!! Dus ik zou zeggen.. gewoon even bellen dan weet je meer..

Deel Deze Pagina