Onze dochter is na 32 weken zwangerschap geheel onverwacht overleden. Nu zijn er bloedpropjes in de navelstreng gevonden. Tijdens t nagesprek gaf de gynaecoloog aan dat we geen verhoogd risico op herhaling hebben en in principe gewoon weer zwanger mogen worden. Nu lees ik op internet alleen veel verhalen over dat mensen bloedverdunners of aspirine krijgen voorgeschreven. En ook dat er stollingsonderzoek plaatsvindt. Daar is bij ons helemaal niet over gesproken. Vind t eigenlijk een beetje raar dat ze al kan zeggen dat we geen verhoogd risico hebben terwijl er helemaal geen stollingsonderzoek is geweest. We hebben over 2 weken weer een gesprek met een andere gynaecoloog dus zal t dan ook navragen maar was even benieuwd naar ervaringen. Dit wil je nooit meemaken maar zeker geen 2 keer.
wil nu geen negative verhaal neerplaatsen maar mijn tante had dat ook bloedpropjes in de navelstreng en zo slibte de placenta ook dicht hierdoor twee zoontjes verloren 1 met 8 maanden en 1 met 5 maanden nu heeft ze 2 gezonde zoons gelukkig maar wel tijdens de zwangerschap asprine geslikt vanwege de aders goed open te houden volgens mij slikte ze toen kinderasprines maar het werkte wel zou goed na vragen
Mijn *dochter is in januari 2011 overleden in mijn buik na 33,4 weken zwangerschap. Na onderzoeken kwam er uit dat ze is overleden aan een placenta-infarct. Dichtslippende bloedvaatjes dus.... Ik tobte toen al steeds met een te hoge bloeddruk en had eiwit in de urine. Het is heel acuut gedaan. De gyn had het erover dat ik dan bij een eventuele volgende zwangerschap Ascal (aspirine) kon slikken om dit te voorkomen, dus daar voelde ik me opgelucht over. Ik heb trouwens geen stollingsonderzoek gekregen. Hoe gaat zo'n onderzoek in zijn werk? Maar nu ben ik dus weer zwanger en die gyn die dat zei van die Ascal is sinds december met pensioen en ik ben nu bij een andere gyn. Die was het er helemaal niet mee eens dat ik Ascal ging slikken, dus de gyns zaten daarmee niet op 1 lijn. Dat zat me helemaal niet lekker en heb meer artsen om me heen om raad gevraagd. Uiteindelijk heeft mijn huidige gyn overlegd met zijn collega-gynaecologen en allemaal zagen ze geen reden dat ik Ascal zou gaan slikken, maar gewoon regelmatig de placenta en navelstreng zouden gaan doormeten. Dus ik heb het niet geslikt.... Maar alles gaat goed tot nu toe en de doorbloeding van de placenta en navelstreng is gelukkig ook goed nu. Mijn bloeddruk was dinsdag voor het eerst te hoog en ik moet nu 3x per week komen voor de bloeddruk op te meten. Ze houden mij heel streng onder controle, sowieso al een keer in de twee weken een echo en alles controleren. Ik wens je veel sterkte met het verlies. Wij zijn ook echt door een hel gegaan toen. Ik heb wel veel vertrouwen dat het deze zwangerschap goed zal komen. Hopelijk mag je gauw weer zwanger zijn.
@Jel Een stollingsonderzoek is gewoon bloedprikken Bij mij is er na meerdere mk dus wel wat uit het stollingsonderzoek gekomen (zie handtekening) maar bij mij ging het dus al de eerste 12 weken mis.
Als het een bloedonderzoek is, dan hebben ze dat vast wel onderzocht bij mij, lijkt me raar als ze dat niet gedaan hebben. Maar ze hebben natuurlijk op zo veel dingen al geprikt bij mij na de bevalling, dat dit vast langs me heen gegaan is... Slik jij ook een bloedverdunner? Gaat het goed met je zwangerschap? Iig wel goed te lezen dat je al 19 weken ver bent, dus toch al een eind op weg. En een meisje, geweldig.
Ik slik ascal en prik elke dag fraxiparine. Als ik het goed zeg is de Ascal een bloedverdunner en zorgt de fraxiparine ervoor dat het dun blijft Voor de rest gaat alles super goed wel nog steeds super misselijk maar dat neem ik voor lief Met jou?
mijn moeder met 24 wk... wij hebben beiden factor v leiden. ik zou aandringen op een stollingsonderzoek, kleine moeite..
Hoi sorry voor de late reactie. Krijg in oktober een stollingsonderzoek. Kwamen ze zelf gelukkig al mee.