Hoi meiden , Hier ook herkenbaar. Ik ben in totaal 4 keer zwanger geweest (1 gezonde dochter godzijdank). En nu alweer ronde 24 en sinds een paar maanden in de mmm. Ook ik blijk geen eispriong meer te hebben. Stress misschien? Ik weet het niet..,. (bij mij spelen er overigens nog andere dingen mee). Dus ik herken jullie gevoel heel erg goed!! (helaas)
Lobi, wat afschuwelijk. Wat zo n kort bericht met zo n onderschrift kan zeggen. En dan ook alweer 2 jaar verder... Ga jij dan een iui traject in of iets in die richting?
Hoi Betties, We zijn nu inderdaad met IUI bezig. Bij het Geertgen. Ons eigen ziekenhuis wilde ons niet helpen, we moesten nog zelf doorgaan met proberen. Maar het voelde niet goed, ik had zelf heel sterk het gevoel dat er iets niet goed zat. Dus daarom zijn we naar het Geertgen gegaan. Daar bleek dus dat ik geen eisprong meer had. Heel apart. Het blijkt ook dat mijn linkereierstok heel hoog, net onder mijn ribbenboog ligt. als ik daar een eisprong heb kan ik die ronde dus niet zwanger worden. De keren dat ik rechts een eisprong heb, krijg ik iui. Deze maand voor het eerst. Heel spannend dus!
@Bettie: Als je op dag 3 en 21 bloed moet prikken en 1 van die dagen valt in het weekend moet je gewoon de dag ervoor of erna gaan. (dus als dag 3 op zaterdag valt, laat je op vrijdag prikken en valt dag 3 op zondag, ga je op maandag) Dat vertelde mijn gyn, toen ik moest bloedprikken. Toch maar gewoon gaan hoor! Je wacht al lang genoeg!
Bij mijn 1e kindje heb ik 2,5 jaar over gedaan met 9 keer iui en uiteindelijk laatste iui behandeling ben ik zwanger geworden. Nu ben ik bijna 3 jaar bezig voor een 2e kindje, heb tot nu toe 6 keer iui behandelingen gehad en nu wordt ik als ik niet zwanger wordt doorverwezen naar ivf. Het is erg zwaar, vooral als je voor een 2e kindje ook in de medische molen terecht komt.
Graag zou ik hier ook meeschrijven. Ik probeer zwanger te worden van mijn eerste kindje. Ik zit nu in ronde 11 en ik slik voor de 3e ronde clomid. Voordat ik probeerde zwanger te worden liep ik al bij een gyn, omdat ik al jaren last had van tussentijds en vreemd bloedverlies. Na een kijkoperatie het advies gekregen om te stoppen met de pil en over te stappen op het mirena spiraaltje. Dan zou mijn natuurlijk cyclus zich herstellen en dan verwachtte de gyn dat mijn klachten minder zouden worden. Na 3 kwart jaar bleek dit niet zo te zijn en hebben mijn partner en ik besloten het spiraaltje eruit te halen en voor een kindje te gaan. Mijn cyclus was meteen vrij regelmatig. Varierend van 28 tot 32 dagen en ovulatietesten werden positief, dus alles leek goed te gaan. Wel kwam ik er na een paar maanden achter dat ik 7 dagen na eisprong al bruinverlies had tot nod en dan volgde er nog een menstruatie van minimaal een week en soms langer. Daarnaast veel puisten in mijn gezicht wat ik eerder niet had, de weken na eisprong hele zere gespannen borsten etc. Na een half jaar proberen toch maar eens een afspraak bij de gyn gemaakt. Echo gemaakt en ik had in beide eierstokken veel cystes zitten, passend bij het beeld van PCO. Maar ik werd wel elke maand ongesteld, dus het hoefde niet perse een probleem te zijn. Tegen mijn te vroege bloedverlies en andere klachten moest ik na de eisprong tot mijn menstruatie extra progesteron slikken. Na 3 maanden terug komen. Extra progesteron had bij mij geen effect. Bloedonderzoeken gehad. Wel sprake van eisprong maar niet krachtig genoeg. Op dat moment met clomid begonnen. De afgelopen maanden heel veel echo's gehad en bloedprikken. Er groeien mooie follikels, die doorgroeien tot wel 28 mm!! Een week na eisprong een progesteronwaarde van 59. Dus dat is heel goed. Nu eerst weer 3 maanden proberen met clomid en dan weer terug naar de gyn. We hopen heel erg dat het hiermee gaat lukken. Inmiddels zijn we bijna een jaar bezig en om ons heen zijn vele mensen zwanger die later begonnen zijn als wij. 1 stel heeft zelfs inmiddels een baby. Dat vind ik wel erg moeilijk. Het voelt oneerlijk en het wachten begint erg lang te duren.... Nu met de clomid heb ik vanaf 10 na eisprong bruinverlies en werd ik 's avonds om half 12 op dag 15 pas echt ongesteld. Zijn hier mee meiden met bruinverlies?
Marloena, ik schrik een beetje van de herkenbaarheid in je verhaal. Bruinverlies, ja! Vanaf een week voor mijn nod al. Daardoor denk ik altid, nou daar begint het al en duurt het eeuwen voordat diemenstruatie eens doorzet, zo voelt het. Ook gespannen borsten, waardoor ik vaak dacht zwanger te zijn, want bij beide zwangerschappen was dat voor mij het teken. Voorheen had ik echt helemaal nooit zere borsten.
@betties: ja, eerst denk je al game over bij het eerste bruin, maar toch groeit er nog een klein beetje hoop. Altijd op dag 14 zet het bij mij door, dit keer op dag 15 's avonds nog niet... bijna denk je: zou het dan toch?? En pats.... hoop vervlogen. Nu met de clomid heb ik geen zere borsten, dus ik denk ik mijn geval dat het wel te maken heeft met een hormoon tekort. Maar iedereen is anders en ik lees ook veel meiden die zere borsten hebben elke maand en wel vrij vlot zwanger zijn.
Hallo allemaal, Echt super al die reacties. Ik heb mijn zelf weer bij elkaar geraapt en we gaan er weer voor komende maand. Vandaag dag 3 in mijn cyclus. Heb gisteren een boek in de bibliotheek gehaald Vruchtbaarheid en zwanger worden van Zita west. Heel positief geschreven. En ik denk dat ik er wel iets mee kan. Ook heb ik een afspraak gemaakt bij een acupuncturist. Wie weet!? groeten Allemaal
Hoi Rebma, Dan lopen we een beetje gelijk op, ik zit vandaag op dag 5 van de cyclus. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. We moeten maar weer zien. Het is wel herkenbaar wat je schrijft... met name die dikke tranen. Iedere maand bouwt de spanning zich weer op, naar of een hoogtepunt of een dieptepunt. Hopelijk snel een hoogtepunt voor ons allen!!
Wij zijn nu ook een jaar bezig met een brusje voor onze zoon van 2,5 jaar. In mei zijn we naar de gyn gegaan en hebben een aantal onderzoeken gehad. Van onze zoon raakte ik op een natuurlijke manier zwanger binnen 5 maand. Uit de onderzoeken is gebleken dat het niet aan mijn vriend ligt een ook niet aan mij, dus zijn we weer voor een jaar naar huis gestuurd. Als het met een jaar nog niet raak is, dan moeten we terug komen en dan gaan we echt de mm in. Aan de ene kant erg blij dat het niet aan ons ligt, maar aan de andere kant ook frustrerend, want waarom lukt het nu niet en wat als het over een jaar nog niet raak is. Als je dan pas in de mm molen terehc komt duurt het misschien ook wel lang. Maar we houden de moed erin en ons wondertje komt er wel. Dus blijf erin geloven!!!!
Ja, rebma, kop op en er weer voor gaan! Wij allemaal! Ik zit nu op dag 28 ( da,'s toch wel de laatste dag voor mij altijd) maar nog blijft het bij wat bruinig prut en alleen na het poepen ( sorry) wat rood bloed. Zet dus niet door. Wel mega zere borsten. Ik maak me geen illusies... Zucht.
Vannacht megabuikpijn, leek zowat op weeen. Ibuprofen en een kruik erbij gesleept. Nu dus ongesteld. Weer helemaal van salg, want vandaag is ook mijn zoon jarig. Drie alweer! Stiekem had ik toch een piep beetje hoop dat er wellicht een positieve test kon zijn vandaag. Was zo mooi geweest... Op naar de volgende ronde maar weer...
Betties, wat balen zeg!! Dat was een mooi cadeautje geweest. Van harte met je zoon! Maak er een leuke dag van, balen kan morgen wel weer.
Hoi Allemaal, Nu 1 maal voor acupunctuur geweest en 3 weken chinese kruiden geslikt. Helaas wel weer ong. geworden maar toeval of niet geen klachten van menstruatie gehad. Dus misschien doet het toch wel iets. Donderdag weer dus ben benieuwd. Aankomende dinsdag voor laproscopie. spannend?! groeten rebma
in principe heb ik een heel andere behandeling als jou gehad, maar toen ik eenmaal de juiste hormonen had die bij mij aansloegen was ik met een maand zwanger!! hoop dat het bij jou ook heel snel mag gaan, ik ga je ff in de gaten houden hier!! succes meid, liefs