hoi hoi misschien hebben jullie tips onze poes whisky is jaloers op de kleine ze plast op alles van de kleine in de box op kleedjes als de kleine op de grond ligt over de speelgoeddoos alles gister gingen we de tas in orde maken lopen even na de badkamer kom terug zit ze in de tas te plassen we zijn te einde raad mijn vriend wil de poes weg doen en ik snap dat heel goed want ze plast alles onder hebben jullie misschien tips wat we nog kunnen proberen voordat we echt besluiten het beestje weg te doen groetjes
Onze kat heeft heel veel stress van de baby. Dat uitte zich in afvallen en huidproblemen. Ze heeft er kalmeringstabletten voor gekregen. Maar in het geval van plasproblemen? Geen idee. T zal toch een soort van territoriumdrift zijn en stress. Wellicht eens met de dierenarts overleggen. Heeft ons goed geholpen.
Je zou iets van Feliway kunnen proberen. Dit helpt stress bij katten te verminderen. Zie: Home - Feliway
hier nog eentje met een jarloerse poes... onze luna plast ook op alles wat van de kleine is..zodra we tijd over hebben geven we haar heel veel aandacht knuffelen spelen...en moet zeggen dat dat wel helpt.ja voordat ik gianna kreeg was luna m,n babytje om t maar zo te zeggen ik zou zeggen probeer wat meer aandacht ook aan de kat te geven...gaat dat niet, dan zou ik andere opties proberen.. gr kim
dat is niet jaloerse gedraag maar een gedrag probleem mijn kat deed dat ook de kat voelt zich idd achter uitgesteld omdat hij minder belangrijk lijkt te zijn dan de baby. hij kan er zelf echter niets aan doen. bel je dierenarts en leg je verhaal uit zij kunnen je precies vertellen wat je moet doen en eventueel kan het ook zo zijn dat ze door de gedrags probleem een blaas ontsteking krijgen waardoor ze overal gaan plassen. ps maar om hem nu direct weg te doen vind ik erg sneu zo krijg de kat geen kans om te wennen aan de baby en aan zijn nieuwe omgeving en situatie dat vind ik pas sneu
Waarschijnlijk blaasontsteking. Katten krijgen dat ook van spanning door een kleintje. Eerst even een plasje brengen bij de dierenarts, dan is het waarschijnlijk zo opgelost met een kuur.
Katten kunnen van stress een blaasontsteking krijgen, dan slaat jaloers plassen opeens om in constant plassen, je kan voor de zekerheid naar de dierenarts om dit in ieder geval te laten checken. Waarom hij plast kan varieren van jaloersheid tot territoriumdrift, maar kan ook onzekerheid zijn en angst, omdat er iets compleets nieuws is... Ik heb zelf 2 katten, waarvan ik er van 1 gewoon weet dat hij heel snel overstapt op plassen, toen ik mijn huidige vriend kreeg plaste hij smorgens als die wegging op zijn kussen, op zijn sokken, op zijn zweetkleren van het sporten, alles waar zijn geur aan zat. Het is heel moeilijk allemaal, mijn vriend zei ook van als dat beest zo doorgaat dan gaat die weg. Het is allemaal best zielig want je kat uit alleen hoe hij zich voelt, alleen is het wel onwijs vies en het stinkt zo. Je hebt inderdaad van die stopcontact dingen, hier werkten ze niet, maar hebben wel heel vroeg van alles voor de baby klaar gezet, kat erin, knuffelen, kat er bij laten horen, langzaam alles in orde maken...dus de ene maand de wieg, dan weken later de box en ga zo maar door, alles tegelijkertijd is voor hem teveel, en wegdoen is dan inderdaad een oplossing, maar mijn kat is mijn schatje en op deze manier werkt het ook. De andere kat heeft nergens last van maar krijgt ook volop de kans zich eigen te maken in de bayspullen, zodat die straks niet in de stress kan schieten. Je dierenarts heeft vast wel meer tips voor je en ik hoop dat je er uit komt en je vriend ook snapt dat dit een hele vieze maar voor een kat een normale manier van uiten is.
bedankt voor de tips ik ga het zeker van alles proberen we dachten ook aan blaasontsteking gedacht maar dan zou ze op alles moeten plassen op meerdere dingen maar het is alleen rond om de box en op de grond waar de kleine is en op zijn speelgoed ik ga morgen idd eens de dierenarts bellen hoop dat dat gaat lukken bengeltje nou het is geen beginnend probleem en we doen haar ook niet DIRECT weg het is al een half jaar zo en er zijn periodes ene keer meer andere keer minder we geven de katten s avonds als milan op bed ligt heel veel aandacht we hebben voor haar een andere er bij genomen dat gaat heel goed we hebben ook spul voor haar wat we spuiten op de plek waar ze plast daar zijn we net mee begonnen dat gaan we dus ook eerst een tijdje aan kijken en morgen ga ik ook de dierenarts bellen en we willen haar het liefst helemaal neit weg doen maar ze heeft ook al op een laptop geplast en die is dus kapot hup 500 euro voor een nieuwe dus ja als echt niks helpt ga ik wel een ander goed huisje voor haar zoeken maar om nou te zeggen dat we haar maar DIRECT weg doen beetje jammer je weet niet eens hoelang we er al mee lopen en wat we er tegen gedaan hebben dus beetje jammer dat je ons gelijk veroordeelt ik hou van me beesten en als het zo ver komt dat ze weg moet zal mij dat veel verdriet doen groetjes
ik veroordeel niemand maar wij hebbenook 1 kat die doet dit nu al 1 jaar maar ze doen dit idd uit angst stress en verandering ze zullen er toch aan moeten wennen . en ook mijn kat deed het zelfde en ja nu is het bijna niet maar de kat plats nu nog 4 x per week ergens anders ja ik maak het direct schoon maar jij voelt je aangevallen door wat ik schrijf ja jou keus niet de mijne en dan had je het er neer moeten zetten dat de kat dit al een half jaar doet dus je kan het verwachten als je het er niet in zet dus volgende keer duidelijk neer zetten hoelang ze het doet dan krijg je niet zulke antwoorden
Tsja bengeltje, ik ben helemaal geen fan van het wegdoen van huisdieren voor kinderen, maar als het plast in de spullen van je kind/baby vind ik het toch een ander verhaal worden. Bedoel je zal maar een vieze luier willen verschonen en je baby neerleggen op een drijfnatte aankleedkussen, als dat een keer gebeurt met in de box leggen, met luier verschonen en in het bedje (etc.etc.) moet je op een gegeven moment toch een grens gaan trekken. En het klinkt heel negatief, er zijn ook katten die gewoonweg niet en nooit zullen wennen aan een baby/kind in huis. Dus TS ik hoop natuurlijk heel wat anders voor jou, grote kans dat de da iets kan vinden, want ook plassen op de laptop is natuurlijk losstaand van de baby, maar soms is er gewoon geen andere oplossing
ja dat plassen op de laptop staat idd wel los van da baby spullen maar de laptop stond naast de box dus wel in de buurt van milan zijn box maar goed de nieuwe laptop gaat nu standaart mee na de slaapkamer en ook zorgen we er wel voor dat de kat niet in de slaapkamer komt enzo bengeltje maakt het nou echt uit hoelang een kat het al doet ? nee vind ik niet en is het 1 keer per week zou ik er misschien ook nog mee kunnen leven maar als wij een boxkleed pakken is het na 5 minuten al onder geplast ik denk niet dat het er aan ligt hoelang een kat of wat voor dier het ook dopet het gaat er om hoeveel heb je al geprobeert om er tegen te doen we hebben der laten helpen spul gekocht heel bewust elke avond flink veel aandacht geven alles ook heel bewust gewoon bij de kleine betrokken enzo en niet weg gehouden en allemaal van die dingen ben er elke dag mee bezig dus denk niet dat het uit maakt hoelang ze het al doet al zal ze het een maand doen en je doet er alles aan maar niks helpt waar trek je dan die grens??? maar goed morgen nog maar eens de dierenarts bellen en dan zullen we het wel horen groetjes
Hallo! Wat vervelend zeg, wij hebben hier hetzelfde probleem gehad. Toen ons dochtertje er net was, ging het nog wel. We betrokken ze ( we hadden er 2 ) overal bij. Op een gegeven moment begon het met bijten in alles van de kleine, kort daarna begon het inderdaad met plassen.... Ooooveral en op alles wat van de kleine was. Ik werd er helemaal gek van!! Vooral het vrouwtje was erg gemeen. Door de jaloezie begon ze zelfs te spugen. ( laten nakijken door de da ) Toen begon ze ons dochtertje aan te vallen en hebben we de moeilijke keuze genomen om ze allebei weg te doen. Het waren broer en zus, en het vrouwtje had zonder haar broer echt niet verder gekunt. We hebben toen hele lieve mensen voor ze gevonden waar ze meteen een band mee hadden, we hebben er nog steeds contact mee en ze hebben het super daar!! Ik hoop voor je dat je de oplossing vind, want ik snap he-le-maal hoe frustrerend en rot dit is. Je word er op een gegeven moment moedeloos van, je houdt zoveel van je kat... maar dit gedrag helpt niet echt mee! Succes!!
Wij hebben dit ook gehad en hebben pillen gehad van de dierenarts. Ook hebben we een ant-stress halsband gehaald en die helpt erg goed. Die werken ongeveer een maand, dus kun je een keer proberen, wij gaan er in ieder geval nog even mee door totdat de baby er is, want wij hebben nu al veel veranderd aan het huis/meubels e.d. en sinds ik zwanger ben heeft ze dat denk ik door en plast ze ook overal. We hebben het nu bijna weer afgeleerd door de halsband en de pillen, dus zou je kunnen proberen.