nooit meer ongesteld

Discussie in 'De lounge' gestart door marieke1610, 24 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nieuwe pil maakt eind aan menstruatie
    In de Verenigde Staten is een pil goedgekeurd die de menstruatie stopzet. Dat meldt het Amerikaanse ministerie van Gezondheid.

Nooit meer ongesteld

Ook in Nederland
    De pil zou niet schadelijk zijn voor de gezondheid. De pil, Lybrel genaamd, is vanaf juli in de VS te krijgen en zal naar verwachting een miljardenomzet genereren. De fabrikant wil de pil volgend jaar ook in Nederland op de markt brengen.

Positief
    In de Verenigde Staten zijn de reacties overwegend positief. De nieuwe pil maakt ook een einde aan de ongemakken die bij menstruatie horen. Artsen hebben gepleit voor meer onderzoek naar de gevolgen van het gebruik van de pil.

dit is toch belachelijk? lijkt me niet echt bevordelijk voor de gezondheid maar goed!

2. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik vraag me af of je dan nog wel normaal zwanger kan raken.
    Ik bedoel, je wordt toch ongesteld door je eisprong. Heb je die dan gewoon niet meer of hoe zit dit.
    Of moet je dan net als met de "gewone pil" stoppen en wordt je dan weer ongesteld.

Liefs,
    Duveldraakje

3. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    dat was precies de 1e vraag die in mijn hoofd op kwam ;)

4. ja ik weet t ook niet maar mij lijkt t ook erg moeilijk om dan zwanger te raken want geen bloeding betekend geen eisprong...toch?
    weer een lading troep dus die je in je lichaam kan stoppen, ze verzinnen steeds weer wat nieuws..

5. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    toen ik de prikpil had werd ik ook niet meer ongesteld.heeft wel lang geduurd voor alles weer "normaal"was toen ik ermee stopte.dus zwanger raken duurde ook een tijdje.

6. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    de gyn vertelde mij dat je minstens 1 keer in de 3 maanden een bloeding moet hebben om de boel schoon te spoelen dit inverband met minder kans op baarmoederhals kanker....

die nieuwe pil lijkt mij in ieder geval 10x niks!

7. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Die heb je toch ook niet met de gewone pil?
    dus het zal hetzelfde werken, stoppen als je een kindje wilt.

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    dat wilde ik net zeggen natasja, je hebt ook geen eisprong als je de pil goed slikt hoor. je hebt gewoon een kunstmatige menstruatie. dus dit wordt nu inplaats van kunstmatig geen menstruatie. verder geen verschil.

9. Mausje

Mausje Bekend lid

20 feb 2007
    589
    0
    0
    Lijkt mij bijna het zelfde te werken als een spiraal. Kun je ook een eisprong krijgen, zonder bloeding.

10. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ja, da's waar. Maar ik vind het toch een beetje misleidend. Er wordt gezegd, nooit meer ongesteld. Ze vergeten alleen dat als je zwanger wil worden er wel mee moet stoppen en dat je dan wel weer ongesteld raakt.
    Misschien is de pijn daarvan dan ondragelijk. Ik bedoel, toen ik de pil wel eens doorslikte had ik echt veel meer pijn dan als ik m niet doorslikte.
    Ik hoop dat ik nog een beetje logisch overkom.
    het is natuurlijk wel fijn, maar wat zijn de nadelen van zo'n pil? Dat is wat ik me echt afvraag.

Liefs,
    Duveldraakje

11. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Precies, dus als je zwanger wil worden moet je menstruatie weer op gang komen ;)

Het is een uitvinding, maar of ik het zou gebruiken?

jessica

12. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ik wilde precies hetzelfde vertellen :D

13. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Ook dat oa ja.
    Nee zal het echt niet gaan gebruiken als het hier heen waait.

jessica

14. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    nou voor mij ook niet deze pil. Lijkt me niks en wat is er mis met ongie? Is niet altijd handig, oke maar hoort er toch bij?
    Vraag me idd af of het wel gezond is, kan het me niet voorstellen

15. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Het is toch gewoon hetzelfde als de gewonen pil doorslikken?
    Ik heb op aansturing van de Gyn juist een jaar lang de pil doorgeslikt! Een jaar lang niet ongesteld geweest en dat was super! Ben pas gestopt omdat we kindjes wilde en binnen een maand had ik een normale cycles!
    Ik had eerst ook mijn twijfels of het allemaal wel zo goed is maar...
    - Met de pil heb je ook een nep cycles, die bloeding die je krijgt na 3 weken slikken is een kunstmatige bloeding en heeft helemaal niks te maken met een echte menstruatie! Dus dat verschil is er al niet! Dat hebben ze alleen zo ooit verzonnen om vrouwen het idee te geven dat ze menstrueren!
    - Zodra je stopt, met welke vorm van anticonceptie dan ook, hoort je cycles weer normaal te worden binnen een korte tijd, zo niet dan was dat anders ook zo geweest, kan niet zo zijn dat je door het slikken van een pil niet meer een normale cycles heb!
    - Over baarmoederhalskanker...2 jaar pil slikken zorgt er juist voor dat de kans op baarmoederhalskanker aanzinelijk naar beneden gaat! Ook al slik ej daarna nooit meer de pil! Met of zonder stopweek, maakt niet uit!

Als mijn kindje geboren is en ik ben klaar met borstvoeding dan ga ik weer continu de pil slikken (bij mij is het ook medisch hoor! Zonder doorslikken cystes!) Die 6 maanden dat we aan het Klussen waren, waren voor mij een drama, steeds die menstruatie die zo een zeer deed en kleine cystes!

Deze pil is alleen anders dan andere omdat je met de normale pil tussentijdse bloedingen kan hebben, en je schijtn dat niet te hebben met die nieuwe pil! Verder werkt het precies hetzelfde! O en er schijnen minder hormonen in te zitten?

16. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    oke, als het medisch gezien beter is dan kan ik het me wel voorstellen, dat is een hele goede reden. Denk ook dat het erg persoonlijk is en dat we er misschien ook wel aan moeten wennen...

17. Marijtje

Marijtje Actief lid

20 sep 2006
    201
    0
    0
    Nou als die pil zich over een flink aantal jaar bewezen heeft dan lijkt het me wel wat! Ik vind het elke maand weer een drama!

18. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Lijkt mij niet echt gezond!
    Ik blijf gewoon lekker mn vertrouwde pil slikken en dan maar 1x in de maand 5 dagen buikpijn.
    Maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die dit een uitkomst vinden

19. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    mmm hoe zit het dan met bv geven? Meestal wordt je dan een tijd niet ongesteld (ik ben het bijv. nog niet geweest)...

20. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Pppf ik brand er mijn vingers nog niet aan, ze zeiden vroeger ook dat het DES hormoon veilig was, en zie nu het gevolg voor de kinderen uit die zwangerschappen..... eerst maar eens goed testen en zeker weten.
    Ook dat staafje in de arm was erg veilig, waarom dan die dames met ongewenste zwangerschappen? en een rechtszaak om vergoeding te eisen?

Ik vind dat het tijd word om een pil uit te vinden die de man kan slikken ofzo, waarom moet de vrouw altijd een hoop chemische troep slikken?
    Ik weet nog niet wat ik na de bevalling ga doen.... misschien wel hannessen met condooms ofzo.
    De pil slikken staat me gewoon tegen, en waarom ? heb t meer als 14 jaar gedaan.

Deel Deze Pagina