mee als hulpouder?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by claudia2008, Apr 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

Jun 14, 2008
    686
    0
    0
    Hallo allemaal,

Vraagje;

Mijn dochter van 4 jaar gaat dit jaar mee met schooluitje naar de Efteling. Nu kan ik mee als hulpouder maar weet niet goed of ik dit wel of niet moet doen. Er is ook geen garantie dat ik word ingedeeld bij het groepje van mijn dochter en weet ook dus niet hoe ze gaat reageren als ik niet bij haar word ingedeeld.....kortom ik weet dus niet of ik wel of niet mee moet gaan...
    ;)
    Wie heeft er tips voor me??

Alvast bedankt!!
    Groetjes Claudia

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Geen tips, maar bij mijn zoontje op school zit je kindje in ieder geval bij jou als je hulpouder bent:). Wij geven ons dan ook regelmatig op super leuk!!

Lijkt me in jullie geval lastiger. Misschien uitleggen dat het kan dat ze niet bij jou in het groepje komt te zitten en vragen of ze dat erg vindt?

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,139
    8,870
    113
    Ik zou mee gaan. En ik zou mijn dochter vooraf uitleggen dat je nog niet weet of zij in je groepje komt, dat begrijpen de de meeste kinderen van vier wel, denk ik. :) Of inderdaad vragen hoe ze dat zou vinden als je echt denkt dat ze dat erg zou vinden.

4. adi

adi Niet meer actief

Gewoon doen!

Wij zijn vaak hulpouders bij verschillende activiteiten, en er komt vaak voor dat we onze kinderen niet in het groepje hebben (ook al heb ik 3x zoveel kans erop als een eenling-ouder).
    Kinderen gaan daar heel natuurlijk mee om, hier vinden ze het ook heel gezellig om in het groepje van de mama van een vriendje te zitten.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Uhh ja ik zou het doen..ik laat mijn 4 jarige niet naar de efteling gaan zonder dat ik erbij ben.

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik vind dit wel een groot schoolreisje voor kindjes van 4. Ik zou zeker mee gaan!

7. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

Mar 30, 2009
    2,596
    1,052
    113
    Hier
    Ik zou mee gaan. Is toch super leuk.

8. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

Jul 12, 2013
    1,228
    0
    36
    Ik zou ook meegaan ! Leuk..

(Ook stiekem omdat ik mijn 4 jarige dochter toch liever niet zomaar mee naar zo'n grote park als de efteling laat gaan.. veel water en treintjes en andere best gevaarlijke dingen)

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Dit.

Bij ons op school zit je kind altijd bij de eigen ouder ingedeeld. Heel raar dat dat niet altijd kan, waarom zou het niet kunnen?
    Ik zou opgeven dat je dat wil en anders niet.

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,139
    8,870
    113
    Precies! :) Hier gaan ze naar de dierentuin en ik ben erg blij dat ik ben gevraagd als hulpouder. Mijn dochter is dan net 5, maar ik vind het toch reuze spannend en ben dus blij dat ik er dan ook gewoon ben. ;)

11. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

Jun 14, 2008
    686
    0
    0
    hartstikke bedankt voor jullie reacties! Heb de knoop doorgehakt en ga gewoon mee! :D

Groetjes Claudia

12. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    vind het heel raar dat je eigen kind niet automatisch bij je word ingedeeld.....

13. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Hier op school is het zo dat je bij je eigen kind word ingedeeld,

Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij de Efteling absoluut mee zou gaan, voor 4 jarigen vind ik dit wel een beetje groot, hier gaan ze in groep 1 en 2 naar een indoor speeltuin of het land van Jan Klaassen ofzo :p

Maar ik zie dat je de knoop hebt doorgehakt, wel leuk hoor zo'n uitje ! Leuk ook om mee te maken als hulp ouder, tenminste, ik vind het erg leuk om daar betrokken bij te zijn .

14. miesemies

miesemies Actief lid

Mar 25, 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vind een schoolreisje voor 4 jarigen naar de Efteling wel heftig. Hier gaan de kleuters gewoon naar de plaatselijke kinderboerderij en speeltuin. Vanaf groep 3 kunnen ze met een "gewoon" schoolreisje mee. En ze genieten echt wel met alle kleuters ook als is het dichtbij en een speeltuin. Vind trouwens in de Efteling ook best wel "enge" dingen zitten voor zulke kleintjes. Hier zijn we voor het eerst samen geweest toen ze 5 jaar was en er waren wel dingen bij die ze echt eng vond.

15. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83

Dit dus.

16. juut26

juut26 Fanatiek lid

Apr 28, 2007
    4,862
    0
    0
    Roosendaal
    bij onze school geldt bij alles waar je bij meehelpt, dat je niet ingedeeld wordt bij je eigen kind. beetje jammer..
    of het nou een gewone spelletjesmiddag is, of schoolreis of iets anders, ze doen het niet :(
    nou lossen wij dit met de schoolreis wel creatief op dat je dan samenloopt met ander groepje waar je kind inzit bijvoorbeeld, maar toch.
    ik help wel heel veel school overigens, maar ik ken ook genoeg moeders die het niet doen omdat ze niet bij hun eigen kind mogen..

leuk dat je meegaat, is toch een leuk uitstapje!

17. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83

Hihi hier ook naar Jan Klaassen. Met de trekker en een huifkar. Mij ver en groot zat.

18. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    De mijne wil niet eens dat ik meega.. En als ik meedoe, dan liever in een ander groepje.. ;)
    Maar ik denk dat hij op school net even anders is dan thuis, en dan in de war raakt...

Ik vind de Efteling ook wel een groot reisje. Hier is het een kinderboerderij en/of klein pretparkje/grote speeltuin.
    Vanaf groep 3 gaan ze op kamp met hun klas in week6/7 van het schooljaar. Dat is een nacht en dag (12-12), maar ook heel wat voor een beginnende groep 3-er. Maar door de combi 3-4-5 ging het echt geweldig met alle jongsten..

19. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Dit! Eigenlijk vind ik het een heel overdreven uitje? Kindjes van 4 vinden een speeltuin al leuk....

20. tuc

tuc Niet meer actief

wow in groep 3...de mijne zou echt niet meegaan.

Share This Page