mee als hulpouder?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by claudia2008, Apr 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

Jan 12, 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    jammer dat ze het niet doen bij de eigen kind, ik zorg als juf dat je juist bij je eigen kind zit. maar moet zeggen, voor sommige kinderen is mama mee toch minder positief...die blijven maar hangen aan mama terwijl ze anders heel wat zelfstandiger zijn, maar ja ik vind dat ze allemaal recht hebben op een keer met mama op stap.

2. pinter

pinter Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    4,015
    1
    36
    noord limburg
    Ik zou zeker mee gaan,vooral omdat ik 4 jaar best jong vindt om als schoolreisje naar de Efteling te gaan.
    Wij gingen vroeger met de kleuterschool naar de Leemkuil bij Nijmegen.
    Een grote buitenspeeltuin die wel overzichtelijk is....

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83

Hier ook zeker niet hier gaan ze in groep 3 op bivak in de gymzaal van school zelfs daar heb ik mijn twijfels over

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Dat was ook mijn eerste idee. Helemaal met mijn verlegen guppie.

Maar hij voelde zich zo snel thuis bij zijn juf en mentor (groep 5 kind), en de andere kinderen, waaronder 1 vriendje, dat hij echt graag mee wou.
    En op 20 minuten rijden had ik hem zo op kunnen halen. Ook voor elke 4 kinderen een slapende ouder mee. Overdag nog wat extra handen. Groep 4&5 kennen de spelletjes en activiteiten als, dus die hebben minder begeleiding nodig. Groepjes ook gemengd op leeftijd, dus altijd wel iemand die het al wel kent..
    En het gaat al jaren zo. En elke jaar twijfelen de groep 3 ouders, en elk jaar gaat het goed..

En hij was zo blij dat hij geweest was. En de klas was ook echt hecht geworden in die ene dag/nacht. Dus blij dat ik hem heb laten gaan ;)

Maar met alleen groep 3-ers had ik het ook niet gedaan. Of als de band met de juf&klas niet goed zou zijn. Of als het ver weg zou zijn. De situatie was nu ideaal en is goed voor de klas.

Share This Page