Ik had het gedaan, ze kunnen het ook heel lief gevonden hebben en anders heb je in elk geval je eigen goeie gevoel eraan over gehouden
Dat slaat echt nergens op! dat ligt gewoon aan je huidtype, maar dan nog, bij elke leeftijd moet je je goed insmeren. Als je als volwassene verbrand heb je weer kans op een verschraalde huid wat een vreselijke mens zeg! :x
ik zou er echt wel iets van zeggen als ik een kindje kei rood zie rondlopen .. en indd mijn mannetje zou daar volgens mij niet op letten ( omdat hij er zich niet van bewust is ) dus zou het maar al te fijn vinden als iemand hem daarop wijst
ik zou er zeker wat van hebben gezegd, ik denk dat diegene uit jou verhaal er niet bij stil heeft gestaan. zelf zou ik ook graag willen dat iemand mij zou waarschuwen wanneer mijn kindje verbrand.
met opvoedkundige zaken zou ik ook niet blij met commentaar zijn, maar dit soort dingen moet gewoon kunnen, er zijn wel vaker dingen waar je per ongeluk niet (goed) op gelet hebt, je kunt immers niet "alles zien" (tenzij je ogen in je rug hebt ) ik zou zo iemand alleen maar dankbaar zijn voor de tip! en er voortaan beter op letten No big deal!
mannen Die zien dat volgens mij niet eens. ( niet alle mannen hoor) Ik zou er echt wel iets van hebben gezegd. Ik zou eerst een gezellig praatje hebben aangeknoopt ( zo ben ik sowieso, ik klets met alles en iedereen en overal) en het gewoon erbij gezegd. Dat lijkt het minder als bemoeien
Ik had dan wel op een vriendelijke manier gemeld dat ik me nergens mee wil bemoeien, maar dat zijn zoon flink aan het verbranden is.... En als hij het dan 'bemoeienis' vindt en het mijn zaken niet zijn, jammer dan, dan heb ik mijn best gedaan. Maar misschien heeft hij het gewoon echt niet in de gaten gehad en zou hij juist heel dankbaar geweest zijn... Mijn dochter verloor onlangs een schoentje op de fiets. Bij het stoplicht sprak een vrouw mij aan (die het schoentje onderweg had zien liggen). Ik was hier heel blij mee! Ik denk altijd wat zou ik in deze situatie fijn vinden, erop aan gesproken worden of juist niet. En mijn gevoel volg ik dan wel.
Ik zou er wel wat van zeggen. Worden die mensen boos: mij een zorg! Als ik er niks van zeg weet ik zeker dat het arme manneke verbrandt, als ik die vader even aanspreek, heb ik mijn best gedaan. Dan vinden ze het maar bemoeienis. Ik ben een keer zo verbrand dat ik de blaren erop had staan, dat gun je niemand.
Bedankt voor jullie reacties! De meesten vinden dus toch wel dat ik er in dit geval wat van had kunnen zeggen. Uiteraard heel vriendelijk. Het is natuurlijk altijd 'gevoelig' om je met elkaars kinderen te bemoeien maar ik denk dat ik de volgende keer toch maar een gesprekje aanknoop met een vriendelijke 'hint'.
tja en dan krijg je dit te horen,. wat dan nog? Dan houd je verder je mond en is het klaar. Heb je iig geen schuldgevoel achteraf dat je niets hebt gedaan. Ik vind het zo erg dat de maatschappij tegenwoordig maar zo is dat we maar niks doen omdat we bang zijn voor de reactie van een ander. Het zou toch allemaal zoveel prettiger zijn als we allemaal wat socialer naar elkaar toe konden zijn
Ik zou er denk ik wel wat van zeggen. Hoop dat ze dat bij mij ook doen als ik het onverhoopt niet door heb. Misschien dat ik in de eerste instantie zou denken; waar bemoei je je mee. Maar uiteindelijk toch blij zijn. Dus zou het wel doen. Jammer als je een vervelende reactie terug krijgt. Maar vind niet dat dat jongetje daar de dupe van moet zijn.
Dat is precies wat ik gedaan heb, kindje was erg wit en bijan aan het verbranden en werd positief op gereageerd sommige staan er neit zo bij stil als andere
Ooooh, ik vind dat als je niks zegt in zo'n geval dat je dan haast mede schuldig bent aan kindermishandeling. Tuurlijk moet je zoiets aardig brengen, maar denk toch aan dat arme jochie... Daar doe je het voor!
Hier (nog) geen kinderen maar ik zou de man in kwestie ook aangesproken hebben. Bijvoorbeeld: goh, meneer mag ik u wat vragen. Ik zie dat u zoontje een wat rood aan het worden is. Wilt u misschien mijn zonnebrand creme lenen. Als ie dan kwaad wordt, helaas pindakaas maar dan heb je zelf in elk geval het gevoel dat je er iets aangedaan hebt. Ik vind juist dat je in deze tijd meer mensen aan zou moeten spreken. Het is juist een "ik ik ik" maatschappij aan het worden en soms is het juist prettig als je op iets gewezen wordt wat jezelf niet gezien hebt of weet.
mijn vriend is juist degene die daar aan denkt, ik niet zo snel, tegenwoordig staat naat het aankleed kussen de fles, en in de auto en mijn tas zit er 1. maar hij is toch vaak degene die vraagt of ik haar al heb ingesmeerd (en zelf vergeet hij zich zelf)
Ik zou het erger vinden als dat kind savonds kapot gaat van de pijn dan dat ik het mis heb en misschien een sneer krijg.. Daarom zou ik er iets van zeggen op vriendelijke manier!
Amen! Ik vind het sowieso een vorm van kindermishandeling om kinderen (regelmatig) te laten verbranden. :x Wat is dat toch voor een obsessie van sommige mensen dat je je kleine kinderen zoveel blootstelt aan de zon en bruin wilt laten worden?