Mee denkers rare cyclus:)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mempie, 5 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mempie

Mempie Actief lid

2 sep 2018
    185
    161
    43
    Vrouw
    Hoihoi,

Willen jullie is mee denken?

Ik hou m'n cyclus altijd bij in een app. Varieert tussen 25 en 28 dagen met menstruatie van 5 dagen.

Vorige maand verliep "raar"
    Dag 21 (zondag) begon mijn menstruatie. Die duurde tot en met dinsdag maar had niet de hevigheid van een normale menstruatie. Woensdag en donderdag geen bloedverlies en donderdagavond zette het verder door. Tot maandagavond erop.
    Nu vraag ik me af, zou dat op dag 21 een mislukte innesteling kunnen zijn? Dat vervolgens donderdag avond m'n menstruatie inzette?

Wat er nu namelijk deze maand aan de hand is is dat het dag 3 na nod is, dus dag 31 vd cyclus en ik nog niet menstrueer maar ook een negatieve test heb. Dus niet zwanger. Dacht het misschien wel omdat ik heel vorige week lage rugpijn had en al 2 weken erge hoofdpijnen (heb ik altijd in m'n zwangerschappen)

Zou ik misschien dag 1 van nod moeten rekenen met die donderdag avond dat het bloedverlies echt hevig werd? Dan zou het soort logisch zijn als ik woensdag ongesteld word..?

En anders huisarts of er niet iets "mis" is in m'n baarmoeder oid? Ben totaal geen wisseling in cyclussen gewend ooit of is dat wat hysterisch..

2. Mamajolein

Mamajolein Niet meer actief

Dus vorige ronde begon je ms 4 dagen te vroeg en lichter dan normaal. Op je normale nod (die donderdag) begon ook je ms op dag 25, als je zou doortellen. Ik zou dan die donderdag als cd 1 nemen. Kan zomaar zijn dat je mislukte innesteling hebt gehad, maar daar komt je nu natuurlijk nooit meer achter.

Mempie vindt dit leuk.
  3. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.425
    8.951
    113
    Vrouw
    Hoe vervelend het ook is: je cyclus kan echt gewoon een keer afwijkend zijn, ookal is dat nog nooit eerder geweest. Hou je je eisprong bij dmv ovulatietesten en/of temperaturen? Ik zou hier iig nog niet voor naar de huisarts gaan.

Asil en RoGiJuLi vinden dit leuk.
  4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.030
    15.632
    113
    Nabij Utrecht
    Dit dus.

Asil en Mim89 vinden dit leuk.
  5. Mempie

Mempie Actief lid

2 sep 2018
    185
    161
    43
    Vrouw
    Oke, ik ben er zelf onbekend mee dus daarom misschien gelijk wat verontrust.. Nee doe geen tempen of ovu test, dus weet ook m'n eisprong niet.

6. IsabelD

IsabelD Fanatiek lid

1 sep 2019
    1.430
    1.073
    113
    Vrouw
    Je cyclus kan zo ineens veranderen idd. Ik had voorheen altijd 2 dagen voor mijn nod bruine afscheiding. Maar sinds maanden heb ik dat het begint met bruin of roze of roodverlies en dan weer 1 dag haast niks en dan breekt het pas echt door. En dat reken ik dan als de 1e cyclusdag.

Mempie vindt dit leuk.
  7. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.425
    8.951
    113
    Vrouw
    Snap dat je ervan schrikt. Had ik ook. Maar het kan echt gewoon zonder reden anders zijn.

Mempie vindt dit leuk.
  8. Mempie

Mempie Actief lid

2 sep 2018
    185
    161
    43
    Vrouw
    Goed om te weten, dan is dat bij mij nu ook denk geval en ben ik nog niet over tijd

9. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.754
    113
    Vrouw
    Als ik een korte cyclus heb is de volgende ook langer, het is heel normaal.
    Een goede cyclus is een gemiddelde geen gegeven.

VB 28-29-30-25-32 als je dit bij elkaar op telt en deelt door 5 cyclussen is het gemiddelde nog steeds 28/29.

Mempie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina