Mijn schoonouders zijn in juni zoveel jaar getrouwd en ze hebben het sprookjeshotel in de Efteling geboekt. Daar gaan we met de hele familie naartoe. Ons dochtertje is dan 6 maanden. Nu is het zo dat ik best een lieve schoonmoeder heb maar kan sinds de geboorte van ons dochtertje weinig goed doen en ze maakt veel opmerkingen "waarom mag ze niet vaker slapen? Waarom staat die en die niet in het fotoalbum, ze krijgt later mooi bij oma wel een lange vinger ipv soepstengel bla bla bla. Dit stuit me allemaal wel wat tegen de borst, maar goed, dat terzijde. Nu verheugt ze zich vreselijk op dat dagje pretpark en ik vind het opzich ook wel leuk. Maar nu heb ik jullie antwoorden gelezen bij het vorige topic over het pretpark en begin ik toch wel te twijfelen. Eigenlijk kan ik het niet maken om ons dochtertje bij een oppas te brengen. Dan is ze echt boos en diep teleurgesteld en dat snap ik enigszins ook wel. Maar aan de andere kant heb ik geen zin om met een overspannen kind te zitten. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Niet gaan is dus geen optie eigenlijk ha ha. Want ik wil haar ook niet teleurstellen. Maar als ik haar nou constant in de kinderwagen laat liggen en op rustige plekjes (die zijn er vast wel) uit de wagen haal. Zou het dan te doen zijn?
ik denk dat het wel te doen is en dat alleen papa en mama de zorg op zich nemen die dag en niet dan die dan die dan die maar het vertrouwde en voeden is denk ik zo ie zo wel makkelijker op een rustig plekje. Ik zou het wel aandrurven en effe kijken waar je de kleine eruit haald.
kijk naar je kind dat is het enige wat ik kan zeggen! ik was toen kyana 4 maandjes oud was al in zuid frankrijk en ook dat heeft goed gegaan! ook daar was het erg druk en waren allemaal vrienden daar! ze heeft gewoon geslapen in het restaurant als wij zaten te eten
Simon is een heel makkelijk kind en vind het prima om overal mee heen te gaan, zolang hij maar op tijd zijn eten krijgt en gewoon lekker kan slapen. Inderdaad, lekker slapen in de kinderwagen en op rustige plekjes eruit voor aandacht! Ligt helemaal aan je kind dus, maar Simon geniet er wel van hoor!
Zie mijn antwoord bij het andere topic, ik zou er niet al te moeilijk over doen en het gewoon proberen (en vooral ook zelf lekker genieten van een gezellig dagje uit)
Wij zijn toen ons meisje 5 maanden was 4 dagen naar disneyland parijs geweest. En dat gaat perfect. Weet je, een pretpark is helemaal ingericht op kinderen. Dus er zijn overal ruimtes om te zitten/verschonen/voeden e.d. Slapen kunnen ze op die leeftijd nog lekker in de wandelwagen. Dus: vooral doen hoor. en trek je niets van je schoonmoeder aan. Lekker laten kletsen en je eigen schema aanhouden, komt alles goed.
als je je dochtertje meeneemt, probeer dan haar normale dagritme te volgen. jij bent haar moeder, en jij weet wat het beste voor haar is. als je denkt dat je je terug wilt trekken met je dochtertje, omdat ze rust nodig heeft, dan moet je dan gewoon doen. houd er wel rekening mee dat je dag bepaald wordt door je dochtertje, en niet andersom. dat kan inhouden dat je met sommige dingetjes niet mee kan doen. en laat je niet gek maken door anderen. jij bent haar moeder. zij is jouw kind.
Tja, als je een verjaardag thuis hebt heb je ook de hele dag aanloop zou ik zeggen....(tuurlijk, dan is het kindje wel thuis). Ruben is nu 6.5 mnd en ik zou hem best meenemen naar zo'n park hoor. De dagen ervoor en erna gewoon wat rust inbouwen. Het ligt meer aan het kind denk ik. Als je een kindje hebt wat gauw overprikkeld is zou je het misschien beter kunnen laten. Is het er 1 die niet gauw van de rel is, lekker meenemen. Veel plezier alvast!
ik zou indd per kind kijken mijn zoontje vindt ook alles prima zolang hij ind zijn eten en drinken en bij een lange dag wel even eruit om even andere houding te krijgen
In jouw geval zou ik wel gaan, maar me aanpassen aan je kindje. Als jij de rust zo nu en dan opzoekt, op een rustig plekje drinken/eten en even op de grond liggen als het mooi weer is of lekker op schoot. Met onze dochter zou het ook gerust kunnen hoor, die raakt niet zo snel overprikkelt.