Hoi meiden! Ik wil langzaam gaan overstappen naar koemelk, maar mijn dochtertje wil het niet. 's Ochtends geef ik haar pap met koemelk, dat eet ze allemaal op. Bij haar cracker tussen de middag (ze wil geen brood), heb ik geprobeerd haar koemelk te geven i.p.v. nutrilon, maar ze wil het niet. Ik heb het ook al gemengd: de helft koemelk en de helft nutrilon. Ook dat wilde ze niet. Ze is ook niet erg van het andere drinken. Ik denk dat ik dus nog maar even doorga met de nutrilon. 's avonds krijgt ze voor het slapen ook nog een flesje nutrilon. Wie herkent dit of heeft tips? Dank jullie wel! Liefs Tamara
Eigewijsje heb je! Ik zou als ik jou was ook doorgaan met nutrilon en wellicht af en toe proberen, maar misschien lust ze echt geen koemelk. Zijn genoeg mensen die ik ken die het niet lussen. Misschien kun je nog proberen er rijstebloem met appel of vanille door te doen. Mijn ventje vind dat heerlijk Succes
Dank je wel voor de tip! En dan door de gewone melk? Ikzelf lust (ook) geen melk, dus misschien heeft ze het van haar moeder
tja, soms helpt het... een klein beetje vanille rijstebloem proberen inderdaad en dat weer afbouwen. De kans dat een baby niet van gewone melk houdt terwijl zij wel gewoon opvolgmelk drinkt is klein.. Het is meer 'wat de baby niet kent, vreet ie niet..."
Lynn hoefde het eerst ook niet echt. Af en toe nam ze een slokje en iedere keer nam ze meer. En nu lurkt ze haar beker leeg... gewoon blijven aanbieden bij de lunch.
Ik zou die fles heel langzaam steeds meer gaan mengen: eerst 10 ml koemelk, 170 nutrilon en dan steeds 10 ml vervangen door koemelk. Of stoppen met de fles en tuitbeker koemelk. Maar omdat ze niet zo veel eet, zou ik dat denk ik niet doen.
Mijn dochter stopte met BV bij 10,5 maand en heeft nooit KV gelust. Ik heb wat dreumesmelk geprobeerd dat lusste ze wel, maar ze moest gewoon er wennen aan de fles ook ineens. Ze heeft een paar dagen niet veel gedronken maar het werd steeds meer. Nu nog elke ochtend een klein flesje lauwe melk. Doorzetten denk ik.
Waarom toch zo hameren op die koemelk? Er zijn zat andere mogelijkheden om zuivel binnen te krijgen dmv yoghurt, kaas etc. en in bijv havermelk zit ook heel veel calcium, daar maak ik 's ochtends de pap mee. Ik vind dat niet voor niks zo veel kinderen een koemelk allergie hebben. De zure variant is al weer heel anders voor het lichaam. Als je dochtertje echt geen koemelk wil en ze krijgt via andere wegen wel genoeg zuivel binnen, dan zou ik lekker af en toe een glaasje rijst of havermelk geven! Is ook lekker en gezond!
Precies! Koe'melk' is niet nodig. Het gaat maar om 300cc he! Yoghurt, kaas, rijstmelk, havermelk, sojamelk zijn allemaal alternatieven. En als dat ook allemaal niet gaat, dan kan je met ander eten ook alle belangrijke stoffen die in koemelk zitten vervangen.
Mee eens maar op die leeftijd (lees: wennen aan veranderde smaak van drinken) vind ik dat je best even door mag zetten. Tenzij je natuurlijk op melk TEGEN bent.
Ja, ik weet dat er genoeg andere manieren zijn om zuivel binnen te krijgen en in principe krijgt ze wel genoeg zuivel (pap 's ochtends (is met melk), toetje na het eten...), maar ik wil niet meteen opgeven én ze drinkt ook niks anders.
wij zijn nu met daymian aan het overstappen naar gewone melk en wij doen het stapje voor stapje. steeds meer koemelk en steeds minder opvolgmelk, dan kan hij langzaam aan de smaak wennen. liefs doris
en als je kindje nog een flesje melk nodig heeft om in slaap te komen of bij een dutje..kan je mss ook thee met wat melk proebren....en dan smiddags gewoon opvolgmelk nr 3 geven of op den duur ander zuivel..
Geef je de melk in een flesje of op een andere manier, tuit / open beker / etc. Het kan ook zijn dat ze het niet wil drinken uit een flesje, dat ze het niet vind kloppen ofzo.